Doepfer Dark Energy.

Schop!

Ik denk dat ik er binnenkort ook maar eens eentje ga aanschaffen. Ik heb echter nog nooit met CV gewerkt en heb hier een vraag over. Stel dat ik CV3 (velocity) zowel aan de VCO F als de VCF F wil koppelen, hoe gaat dat dan precies? Want ik neem aan dat als ik het de CV gewoon split met een kabeltje dat ik dan maar de halve range kan gebruiken?
 
Je kan cv signaal gewoon wel 1x splitten hoor. 2x moet ook wel lukken, volgens mij veranderd het niet drastisch. Ik deed het op mijn MS20 ook consant met dit soort dingen.
Jack_Splitter_Gold.jpg


Maar ik had ze dan uiteraard groter en natuurlijk met aan de eene kant een mono-jack ipv een stereo-jack, dus anders dan in het plaatje hierboven. Stereo werkt natuurlijk niet/het gaat dan nog steeds maar 1 kant op.

Bestaat er anders niet zoiets maar dan met mini-jack?
BU2020A.jpg


Dan kan je lekker stapelen
 

Dieter Doepfer.... maar ik ben bang dat mijn Boss PC-2 beter klinkt.
Grappig filmpie wel.
 
als de DSI Evolver een modulaire patchable synth was, met een knop voor elke functie
en bananenpluggen (om te stapelen) dan was ie een stuk groter / duurder / vetter / raarder
dan de Dark Energy ... :)

maar dat zal wel nooit gebeuren denk ik.. (en dan kan ik m ook niet betalen vermoed ik)

mij lijkt het ook erg leuk om met een fysieke modulaire synth te werken,
volgens mij heb je dan veel meer inzicht en leer je meer over hoe je geluid tot stand komt.
(met een beetje geluk heb ik binnenkort een MFB Kraftzwerg)

de evolver (die ik in mijn bezit heb) is echter ook heel erg vet.. heel veel mogelijk,
maar de patchkabels moet je erbij fantaseren om ze te kunnen zien ..
 
I4-muzique in Eindhoven verkoopt ze ook.
 
Wat ik me al een tijdje afvraag...
Als ik het filter van de DE helemaal dicht draai hoor ik toch nog de -ongefilterde- VCO door de output. Het is vrij zacht maar het valt toch op. Ik hoor het ook als ik de VCO shape-switch in het midden zet (dus geen waveform) en de PWM helemaal open of dicht staat. Hij lijkt dus een beetje door te lekken naar de output. "Hoort" dit zo; m.a.w. is dit bij andere gebruikers ook zo?
 
Als ik m'n versterker echt ziek hard zet hoor ik ook wel wat gebrom (wat er niet is als ik mn DE van zn voeding afhaal) maar dat is echt verwaarloosbaar.
 
En sinds maandag heb ik er ook eentje :)

Er leuk bakkie, gisteravond tijd gehad om hem even te testen.
Ik sequence hem vanuit de monomachine (totdat de octatrack uit beta is en daar de midi sequencer beschikbaar is) en naast het sturen van nootjes met velocity en length kun je ook de waarden voor CV uitgang 3 en 4 aansturen. Ik doe dit door de controllers 1 en 7 (modulation en volume) naar de dark energy te sturen. Je kunt parameters per sequencerstap locken op de monomachine dus op die manier stuur ik per stap andere waarden naar de CV 3/4 van de dark energy.

Met de bijgeleverde patchkabels kan ik de CV uitgangen 3 en 4 weer aan de voorkant verbinden met de pulsewidth en cutoff ingangen aan de voorkant.
De monomachine beschikt over 3 LFO's, die je ook per noot kunt triggeren dus met wat creatief instellen kun je dus ook een soort van envelope op je pulsewidth zetten via midi.
Ik denk dat het een killer combi is.

Hopelijk dat in de octatrack ook voor de midi sporen elk een looplengte in te stellen is zodat er rare polyritmische dingetjes mee gemaakt kunnen worden.

Geluid is super van de dark energy alleen je moet heel secuur te werk gaan want als je te extreem tweaked wordt het geluid al snel chaotisch. Maar goed, dat geeft wel veel mogelijkheden!

De LFO's op de bak zelf zijn ook erg fijn met een heel groot bereik.

Al met al zeer tevreden over dit bakkie :) leuke toevoeging aan mn setup en misschien ook leuk om live mee te nemen voor de spontane tweak 'n freak acties ;).

Hij doet me ergens denken aan de future retro 777 die ik ooit had, maar de geluidskwaliteit van de dark energy is net ff wat frisser, directer, rauwer.
Ook in combinatie met mn korg pandora die op een aux staat is het feest. Subtiel multieffectje dr over en hij komt helemaal los.

-een tevreden C-
 
Je kan ook per rembours betalen, dan betaal je pas als ze aan de deur staan, probleem opgelost.
 
Oke, net ff gebelt met Thomann, blijkt dat er 9 in de reservering staan en dat ze er nog 7 hebben staan en dat het alleen nog wachten op de betalingen is. Nou ik heb het geld 2 dagen geleden over gemaakt dus dat kan elk moment binnen komen. Toch nog kans op een goede afloop dus! **hoopt vurig**

Turnlab uit Antwerpen verkoopt ze ook. Meestal gewoon in voorraad. Gewoon even mailen
 
Back
Top