Doepfer Dark Energy.

Noiseflux

Zwarte Ruis
Lid sinds
24 januari 2010
Berichten
982
Locatie
Zevenaar
Weet iemand waar/of je deze ergens kan kopen in een winkel?
De enige winkel die ik zover ken die m misschien heeft is the music house in utrecht maar die is blijkbaar al een maand dicht en blijft dat nog 2 weken.
Andere winkels ergens in Nederland? (of heeft iemand m al 2de hands staan..)
 
Ik woon in een studentenhuis (dus geen bel etc) en hou er niet echt van om zulke dure spullen te laten verzenden. Vandaar dat ik zoiets liever in een winkel koop. Ik kan door Nederland gratis reizen (woohooo) dus het maakt me echt NIET uit wáár, als het maar ergens in Nederland is..
 
Laten bezorgen op een ander adres? Anders kun je ook gewoon de telefoon pakken en muziekzaken op gaanbellen met de vraag of ze hem hebben ....

Verder snap ik je argument niet echt m.b.t. verzenden van spullen, gaat prima en je hebt ook nog eens garantie bij thomann? Verder denk ik ook nog eens dat thomann het goedkoopste is, als je hem al kan vinden en testen in nederland.
 
Laten bezorgen op een ander adres? Anders kun je ook gewoon de telefoon pakken en muziekzaken op gaanbellen met de vraag of ze hem hebben ....

Verder snap ik je argument niet echt m.b.t. verzenden van spullen, gaat prima en je hebt ook nog eens garantie bij thomann? Verder denk ik ook nog eens dat thomann het goedkoopste is, als je hem al kan vinden en testen in nederland.

Ja dat is een optie. Ik bestel redelijk vaak cds e.d. via online winkels/ebay/discogs etc etc en toch komt er af en toe een niet aan. Ik hou er niet van om iets van 400 euro kost zo maar te laten verzenden.

Die hebben toch ook het alleenrecht voor Nederland? Ik vraag me of er wel andere winkels zijn.

Daar was ik dus al bang voor..
 
Kan je er niet voor kiezen om hem op te laten halen op het postkantoor, ik vind die bezorgdheid een beetje onterecht, ik zou me als je cds mist eerder zorgen maken over je huisgenoten. :D
 
Ik heb bij Thomann ooit eens een instrument besteld dat vervolgens niet aankwam (hoewel de bezorgdienst beweerde het bezorgd te hebben)
Binnen een week heeft Thomann mij een nieuw exemplaar geheel kosteloos toegezonden.


groet

Tom
 
Is er dan geen kans dat het door de douane wordt onderschept en ik uiteindelijk nog 500 euro moet bijbetalen?
 
Oke, oke, mooi, mooi, morgen maar even een vriend te hulp vragen dan denk ik.
Weet iemand of ik daar gewoon de mono patchkabels (3.5mm) van de A100 series bij kan gebruiken?

deze bedoel ik dus
 
Bij Thomann kan je ook onder rembours betalen,dus als het pakje wordt afgeleverd.
Heb al voor redelijk wat geld aan Doepfer spullen bij hen besteld.
Ik betaal via bankoverschrijving,nooit problemen gehad.
Zeker doen,goedkoper ga je niet veel tegenkomen,plus ze hebben veel van Doepfer op stock en ook MFB.
 
Tja, wat kan ik er over zeggen…
Zo op het eerste gezicht ziet hij er leuk uit en na aansluiten van het een en ander komt er ook nog geluid uit.
Ik kwam er echter wel heel snel achter dat het ding wel erg beperkt is in zijn mogelijkheden.
Zo zitten er weinig presets in en ben ik er ook nog niet achter hoe je patches kunt opslaan.
Voorts ben ik niet echt onder de indruk van de polyfonie en multimbraal lijkt al helemaal niet te kunnen. Verder vind ik hem niet mooi afgewerkt met zelfs een paar losse draadjes die je nog moet aansluiten.
Al s ik dan zie wat je bij Casio krijgt voor de helft van de prijs kan ik wel stellen dat ik enigszins teleurgeteld ben (er zit dus ook geen automatische begeleiding op).

Die houten zijkantjes maken wel een hoop goed.
 
Ach dat maakt me allemaal niet zo veel uit, zolang die maar zwart is en die vette flikkerlampjes erin zitten vind ik het allemaal prima.
 
Goed, nu even serieus.

Ik vind het om te beginnen een mooi apparaatje om te zien.
Het nodigde mij meteen uit om aan knopjes te gaan draaien.
Na het uitpakken de adapter en m’n Remote 25 SL aangesloten, stroom erop en we hebben geluid.
De Learn functie van de Dark Energy pikte m’n Remote moeiteloos op. Er zijn via MIDI allerlei functies te activeren en zaken te veranderen, maar daar heb ik nog niet mee geëxperimenteerd.
Het geluid klinkt…tja…eh….analoog.
Veel zinnigs heb ik er nog niet mee gedaan, maar er zitten best wel veel mogelijkheden op die interessante resultaten geven. Ik snap nog niet helemaal wat wat precies nu allemaal doet, maar dat is een kwestie van veel pielen en proberen.
Dat pielen en proberen is trouwens heel erg leuk. Ik heb er nu enkele uren mee gespeeld en dat waren aangename uurtjes.
Tot nu toe maar één echt nadeel ondervonden en dat is dat mijn vrouw het ook een erg leuk ding vindt, dus tja….dan moet je delen.

Wat me aangenaam verraste was de omvang van de levering.
Goed, een patchkabeltje had ik wel verwacht, maar 2 patchlabels, een verloopkabel van minijack naar jack (voor aansluiting op mixer etc.), een klein kabeltje voor intern koppelen van, naar ik vermoed, meerdere exemplaren en zelfs een USB kabel vind ik toch een zeer nette en complete leveromvang.
De meegeleverde handleiding is in het Duits, maar een PDF’je met een Engelse versie van de tekst is op de site van Doepfer te donwloaden.

Al met al ben ik heel erg blij met deze aanwinst.
Ik kan haast niet wachten tot ik de Dark Time ernaast heb staan, maar tot die tijd vermaak ik me nog wel met dit interessante instrumentje.


groet

Tom
 
Back
Top