[Behringer] MX2442 dood??

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Ok ik zit met een probleempje....

Ik was gezellie bezig met wat te pingelen en in een keer komt er een harde plof en gekraak uit mijn speakers. Toen ik keen naar mijn mx2442 zag ik alle peak/ line lampjes branden. Ik alles uitgezet/ losgekoppeld en weer geprobeerd de mixer aan te zetten. Maar helaas..... nog steed alle lampje rood en gebrom uit mijn speakers :(

Ik heb al naar een paar dingen gekeken:
  • De voeding was niet warm
  • Geen enkele input of ander onderdeel van de mixer was warm
  • Mixer open gemaakt nergens iets dat verbrand of aangebakken rook
  • En ook geen zwarte plekken of iets in die geest

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?? En hoe ik dit eventueel kan oplossen
 
Laatst gewijzigd:
Gelukkig wel en al mijn synths doen het ook nog :halleluja alleen mijn drumstation liep vast...
 
Via de versterker bromt ie nu ook niet meer (en ook niet via de koptelefoon). Maar nog steeds alle ledje branden op....
 
nou, trek alles (in, uit, inserts, aux, dus ALLES) er maar uit, behalve de voeding, zet em nog es aan en als alle ledjes dan nog steeds branden dan issie waarschijnlijk gaar. Branden de ledjes gewoon (dus alleen power enzo) dan hadje waarschijlijk iets niet goed in geplugged. Probeer dan eens zonder fantoomvoeding te werken.
 
Alles zit al los, dat is het eerste wat ik gedaan had alles er uit halen!!
Phantoom voeding gebruik ik niet. Wel getest of er verschil was met of zonder maar dat is er niet

Waar zou je zoiets kunnen laten fixen? Service Connection ofzo??
 
Als-ie niet ouder is dan 1 jaar zou ik sowieso terug gaan naar de dealer. Die moet em dan maar laten repareren zonder dat het jou wat kost.

Die MX is er toch eentje met een externe adapter?
 
Heb je al naar die voeding gekeken?

Anders zal het wel iets met de gains zijn? Het kan ook nog een simpele zekering zijn....

Openschroeven dat ding. ;)
 
Ik heb wel eens hier op het forum vernomen dat drumstations wel eens vast willen lopen door een instabiele voeding. Omdat de jouwe ook vastliep op het moment dat je mixer stuk ging denk ik dat je het probleem in de stroomvoorziening moet zoeken. Suk 6
 
De zekering is het niet, lijkt mij; dan zou geen LEDje meer branden. De voeding is het bij nader inzien ook niet.

Klinkt een beetje vreemd maar ik kan het niet anders zeggen dan 'kortsluiting in een input'. Eigenlijk hetzelfde wat OnAcid dacht; het 'overvoeren' van een input zorgt er voor dat alle LED's gaan branden. Aangezien je niks meer ingeplugged heb staan zou er bij een ingang wel eens wat verbogen kunnen zijn waardoor min en plus elkaar raken.

Zet ook eens alle knopjes uit.

Heeft die MX interne fx? indien ja; zet alle send en returns uit.
 
De mx heeft geen interne effecten.

Ik heb wel ff alle knopjes uit gezet.........
.....
...

Wacht ff he??:confused: :confused:
Hij doet het weer. :confused:

Ik wou ff testen of er nog wel geluid via een line in naar een uitgang kwam. Dus ik had op 1 input een synth aangesloten en op de koptelefoon uitgang een koptelefoon. Zet hem aan en alleen het power lampje brand. Zet het de schuif voor het kanaal op half en de main mix op half en ik krijg gewoon geluid.

Ik zit nu zelf aan 2 dingen te denken:

1: Los kontakt waardoor ik kortsluiting krijg
2: Ik heb de voeding nu niet meer in een kast staan waardoor die een betere luchttoevoer/ afvoer heeft misschien dat ie te warm werd?? Alhoewel, de kast van de voeding werd niet warm...

Hoe kan ik hier nu achter komen??
Na laten kijken ofzo door iemand? of zelf ff kijken of alle kontakjes goed zitten en gewoon zo doorgaan??
 
ik zou me er geen zorgen over maken. Hoofdzaak is dat het is opgelost. Los contact lijkt me het meest voor de hnad liggend. Anyway; gefeliciteerd!
 
Ik heb te horen gekregen dat het ook een condensator geweest kan zijn die de boel liet oplichten ofzo.
Maar ik ben weer blij :okdan:
 
En dan zeggen ze dat Behringer rommel is. Dit is nog beter dan een zelfreinigende oven: een zelfreparerende mengtafel.
 
Dat zeg ik behringer :D

Maar goed nu alles weer aansluiten en kijken of het goed blijft gaan
 
Back
Top