(MPC) Externe cont, via MPC

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Hello ... :D

Ben sinds een aantal dagen de zeer gelukkige eigenaar van een mpc waar ik zeer zeer zeer blij mee ben ... ja anders was ik ook niet gelukkig natuurlijk .... maarru wat een wereldbak .. geweldig. Eindelijk van die #$$%#$@@! computer af ... lekker lekker lekker. Maar de vraag is :

Waar kom ik nou niet uit ... en ik ben van overtuigd dat het iets simpels moet zijn ...

Ik heb m'n microkorgje als master keyboard aangesloten en wil met deze naast natuurlijk de boel inspelen ook het een en ander controllen zoals bijvoorbeeld de filters van m'n s3000xl via het modulatie wiel.
Maar als ik aan het modwiel draai hoor ik wel dat ie verspringt maar hij springt vrijwel gelijk weer terug ??
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van is ?

Alvast bedankt
GlennPlumber

PS ... het is niet het geval dat ik modulatie data in de mpc heb opgenomen. Teminste als ik dit in de 'step' check zie ik alleen de noot staan.
 
Hee dude!

volgens mij reset de mpc de cc's (continous controllers) waaronder ook de nummerrrrrrrrr 1... modulatiewheel... ik had stomtoevallig ditzelfde geintje hier ook... en ik ging vanavond even checken wat ik hier aan kon doen... dus als jij het eerder weet dan mij: tip me even ;) (andersom ook)

de enige clue die ik nu heb: ik werkte voorheen in cakewalk v2.0 (ja met die blokjes, heerlijk man) en daar zit een optie "reset cc's on playback" of zoiets... als je die dan uitvinkte, bleef de synth op de laatste modulatiewheel waarde.... zoeits zou ook in de mpc moeten zitten...

trouwens: ik heb gelijk een andere mpc question: ik wil de arpeggiator noten van mijn synth opnemen in de mpc, maar ik krijg het NIET voorelkaar... op een of andere manier echoot de mpc de noten bij binnenkomst gelijk weer door naar de synth, en hiermee heb ik dan een oneindige lus en ik krijg de meest onbruikbare *tonen te horen... :( is natuurlijk wel weer een ander probleem maar ook deze zal ik als ik die heb opgelost hier posten ;)

ik ga het NU uitzoeken...


tot strakjes !
 
Roodkapje, dit is een goede truc (Gaat uit van de Virus, maar maakt niet uit).

There are five very important simple steps:
  • Make sure your sequencer is set to receive input from the Virus.
  • With the Virus Arpeggiator Send (CTRL -> MIDI -> ArpeggSend) set to "Off" record the notes you wish to trigger the arpeggiator with onto a track (let's say MIDI channel 1).
  • Now set Arpeggiator Send to "On" in the Virus and make sure the sequencer is setup to receive input from the Virus.
  • Create a new track set to a different channel with a non-arpeggiated patch on the Virus (let's say MIDI channel 2) and press record.
  • Now after the track plays to completion, mute track one and track two should contain the individual notes.
It is important to use a different patch and MIDI channel for the second track to avoid the dreaded MIDI loops that will occur otherwise. And while it seems logical enough...make sure you have MIDI cables connected to your ins and outs!

Glenn, ik kan je (nog) niet helpen. Ik heb ook nog niet zo lang een MPC.
 
Je kan als het goed is de slider van de mpc toewijzen aan de controllers. Zodra je stukje muziek hebt opgenomen zet je de mpc weer even terug en knop je op overdub. Dan ga je met je slider op de mpc freaken en voila :)
Als je die info wilt opnemen, zorg er dan voor dat je sequence niet in een loop staat... Argh, wat mis ik de mpc.
 
Hee On Acid :

Toevallig deed ik dat net dus ook... zenden van arpeggiator noten vanuit de synth naar de mpc... maar dan wel even opnemen op een kanaal dat niet dezelfde is als die op de synth... werkte perfect... hoefde ik na de opname alleen het kanaal van de track weer terug te zetten op die van de synth en okidokie...

grappig dat ik de tip van jouw nu net lees na mijn eigen overwinning op het vraagje...

THANKS anyway dude ! 8)


oh en mister muffin: ook een leuke oplossing voor het modulatiedingwheel ;)
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Je kan als het goed is de slider van de mpc toewijzen aan de controllers. Zodra je stukje muziek hebt opgenomen zet je de mpc weer even terug en knop je op overdub. Dan ga je met je slider op de mpc freaken en voila :)
Als je die info wilt opnemen, zorg er dan voor dat je sequence niet in een loop staat... Argh, wat mis ik de mpc.

yep ... zat daar al aan te denken om um dus daar aan te koppelen ... alleen of het probleem dan is opgelost ?
Ik ga het proberen ... :)

En waarom heb ie je mpc in vredesnaam verkocht !! :confused: :confused:
 
Origineel geplaatst door Transistor
Vreemd... ik kan vanaf dag 1 alle machientjes met de bender op mijn master-keyboard beinvloeden en opnemen in de MPC.... Hoe staat alles bij jou aangesloten dan?

Mmmm na aanleiding van jou postje ben ik eens gaan kijken naar de aansluitingen. Ik dacht dat het misschien problemen zou kunnen geven als ik m'n s3000xl (die ik dus wil aansturen) op de thru van m'n masterkeyboard heb zitten.
Maar op de andere poort doet ie hetzelfde #$#@$@!# ... dus dat lijkt het probleem niet te zijn.

Ik heb het als volgt aangesloten.

mpc poort A > Machinedrum > JP8080

mpc poort B > Microkorg (Masterkey,) > en dan thru masterkey naar de s3000xl


Lijkt me logisch zo toch >?


:frons:
 
Op een gegeven moment had ik het gevoel dat de mpc te krap werd met maar twee midi in en uit poorten. En ik had ondertussen al een Korg Triton=>sequencer, K2600R=>sequencer en Cubase SX=>sequencer. Tevens hebben zowel de Kurz als de Triton 64 mb geheugen. Conclusie, de mpc is teveel :stupid

Nou kan ik vertellen dat de sequencer van de Triton voor mij waardeloos is hoewel het editten wel heerlijk is. De Kurzweil nog onzinniger is en het apparaat belemmerd snel werken, hoewel zijn klanken veruit het mooiste is wat ik ooit uit een workstation heb mogen horen. Cubase? Leuke sequencer, erg uitgebreid, maar toch niet helemaal m'n ding.

Weet wat ik zo gaaf vond aan de mpc. De samples die je opneemt en dan onder de pads kan toewijzen. Ten eerste klinken ze onwijs scherp en krachtig. Ten tweede is het heerlijk als je bepaalde samples instelt dat ze zolang afspelen als jij de pad ingedrukt houdt. Die breaks die je daarmee maakt zijn gewoon echt niet realtime te halen met een normaal keyboard. De afstand die een pad aflegt is gewoon zo onwijs kort. En als je dan een 8 maten groove hebt opgenomen kan je je slider programmeren en Whoopie, wat ga je dan flippend grooven met zo'n mpc. Echt flipperen met die slider is gewoon waus!!! :halleluja

Toetsen heb ik persee nodig, dus vandaar dat ik heb besloten m'n K2600R weg te doen (met auw aan m'n hart). Vandaag nog Feedback Rotterdam gebeld omdat ik nu een Mpc4000 terug wil halen. Maar ja, die kwamen met het Akai failliet verhaal en willen zowieso niet meer bestellen. Kon alleen nog een demo meenemen als ik wil. Staat in hun reclamefolder als de Akai met ingebouwde harddisk gezien de adviesprijs, maar je krijgt dus de compleet kale demo. Beetje misleidende korting vond ik zelf. Verder zijn Nederlandse winkels niet happig op de K2600R, dus moet ik nog wat geduld uitoefenen. Rustig sparen en misschien hoeft er dan helemaal niets verkocht te worden. Maar een Akai MPC zal er komen, failliet of niet! :okdan:

Stel je voor zeg, drumpads, 2x sliders, 4 knoppen, retecooler dan m'n optische muis ;)
 
Glenn, op www.mpc-tutor.com heb je een forum voor mpc bezitters. Er zitten daar als het goed is nog een hele hoop gasten van het voormalige www.mpc2000.cjb.net , wat nu is gestopt. Er zitten op mpc-tutor echte freaks. De sfeer is bij veel Amerikaanse hiphoppers bij tijd en wijle alles behalve gezellig, maar voor je informatie kun je daar wel terecht.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Op een gegeven moment had ik het gevoel dat de mpc te krap werd met maar twee midi in en uit poorten. En ik had ondertussen al een Korg Triton=>sequencer, K2600R=>sequencer en Cubase SX=>sequencer. Tevens hebben zowel de Kurz als de Triton 64 mb geheugen. Conclusie, de mpc is teveel :stupid

Nou kan ik vertellen dat de sequencer van de Triton voor mij waardeloos is hoewel het editten wel heerlijk is. De Kurzweil nog onzinniger is en het apparaat belemmerd snel werken, hoewel zijn klanken veruit het mooiste is wat ik ooit uit een workstation heb mogen horen. Cubase? Leuke sequencer, erg uitgebreid, maar toch niet helemaal m'n ding.

Weet wat ik zo gaaf vond aan de mpc. De samples die je opneemt en dan onder de pads kan toewijzen. Ten eerste klinken ze onwijs scherp en krachtig. Ten tweede is het heerlijk als je bepaalde samples instelt dat ze zolang afspelen als jij de pad ingedrukt houdt. Die breaks die je daarmee maakt zijn gewoon echt niet realtime te halen met een normaal keyboard. De afstand die een pad aflegt is gewoon zo onwijs kort. En als je dan een 8 maten groove hebt opgenomen kan je je slider programmeren en Whoopie, wat ga je dan flippend grooven met zo'n mpc. Echt flipperen met die slider is gewoon waus!!! :halleluja

Toetsen heb ik persee nodig, dus vandaar dat ik heb besloten m'n K2600R weg te doen (met auw aan m'n hart). Vandaag nog Feedback Rotterdam gebeld omdat ik nu een Mpc4000 terug wil halen. Maar ja, die kwamen met het Akai failliet verhaal en willen zowieso niet meer bestellen. Kon alleen nog een demo meenemen als ik wil. Staat in hun reclamefolder als de Akai met ingebouwde harddisk gezien de adviesprijs, maar je krijgt dus de compleet kale demo. Beetje misleidende korting vond ik zelf. Verder zijn Nederlandse winkels niet happig op de K2600R, dus moet ik nog wat geduld uitoefenen. Rustig sparen en misschien hoeft er dan helemaal niets verkocht te worden. Maar een Akai MPC zal er komen, failliet of niet! :okdan:

Stel je voor zeg, drumpads, 2x sliders, 4 knoppen, retecooler dan m'n optische muis ;)

Hij is inderdaad helemaal tegek stom stom stom van mezelf dat ik er niet eerder al aan begonnen ben.

En ja je kan inderdaad niet altijd de volledig 100% keuze maken .... en soms moet je iets/iemand ook missen voordat je echt weet wat je er aan hebt !! *D

PS ... FF vlug ... maarru kan je die slider ook aan externe apparatuur aansluiten ?
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Glenn, op www.mpc-tutor.com heb je een forum voor mpc bezitters. Er zitten daar als het goed is nog een hele hoop gasten van het voormalige www.mpc2000.cjb.net , wat nu is gestopt. Er zitten op mpc-tutor echte freaks. De sfeer is bij veel Amerikaanse hiphoppers bij tijd en wijle alles behalve gezellig, maar voor je informatie kun je daar wel terecht.

Mmm misschien moet ik daar eens checken idd :)
 
Als ik me goed kan herinneren kun je die slider gewoon zo'n controller nummer meegeven. Volgens mij moet je dan het slider menu in en dan kan je het een en ander instellen. Je kan dus ook gewoon externe apparatuur aansturen. Ik kan het helaas niet meer uitproberen op dit moment.
www.mpc2000xl.com is geloof ik ook nog een webpage van een freak. Ene midicase. Daar wordt zelfs mijn naam (dopy) nog genoemd ivm het vinden van bugs ;)
Tja, was een echte mpc verslaafde dus ben wel eikelig geweest om hem weg te doen, maar zoals de dijk al schreef en zong:
Een man weet niet wat ie mist, maar als ZE er niet is... :W

Het is ook cool om ipv je keyboard, de slider (ja weer) te gebruiken om een melodie te maken.
 
Origineel geplaatst door glennplumber
Mmmm na aanleiding van jou postje ben ik eens gaan kijken naar de aansluitingen. Ik dacht dat het misschien problemen zou kunnen geven als ik m'n s3000xl (die ik dus wil aansturen) op de thru van m'n masterkeyboard heb zitten.
Maar op de andere poort doet ie hetzelfde #$#@$@!# ... dus dat lijkt het probleem niet te zijn.

Ik heb het als volgt aangesloten.

mpc poort A > Machinedrum > JP8080

mpc poort B > Microkorg (Masterkey,) > en dan thru masterkey naar de s3000xl


Lijkt me logisch zo toch >?


:frons:

he glen,

ik heb net als "transitor" er ook geen last van.

maar heb je de korg wel op de midi in van mpc aangesloten. het zal wel maar ik zie het hierboven niet staan. :)

heb je dus de korg als volgt aangesloten:

korg out naar mpc in
korg in naar mpc out
korg true naar 3000xl in

want zo heb ik het en dat werk perfect( nee ik heb geen korg, maar een dx7)

succes
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Als ik me goed kan herinneren kun je die slider gewoon zo'n controller nummer meegeven. Volgens mij moet je dan het slider menu in en dan kan je het een en ander instellen. Je kan dus ook gewoon externe apparatuur aansturen. Ik kan het helaas niet meer uitproberen op dit moment.
www.mpc2000xl.com is geloof ik ook nog een webpage van een freak. Ene midicase. Daar wordt zelfs mijn naam (dopy) nog genoemd ivm het vinden van bugs ;)
Tja, was een echte mpc verslaafde dus ben wel eikelig geweest om hem weg te doen, maar zoals de dijk al schreef en zong:
Een man weet niet wat ie mist, maar als ZE er niet is... :W

Het is ook cool om ipv je keyboard, de slider (ja weer) te gebruiken om een melodie te maken.

Vaag ... menu-tje ben ik geweest ... van alles geprobeerd maarru luktie nie.
Nou ja ik moet maar eens in m'n korg mastekeyboard gaan duiken .... begin te vermoeden dat daar iets mis is als ik jullie allemaal zo hoor !
 
Origineel geplaatst door bass-molecules
he glen,

ik heb net als "transitor" er ook geen last van.

maar heb je de korg wel op de midi in van mpc aangesloten. het zal wel maar ik zie het hierboven niet staan. :)

heb je dus de korg als volgt aangesloten:

korg out naar mpc in
korg in naar mpc out
korg true naar 3000xl in

want zo heb ik het en dat werk perfect( nee ik heb geen korg, maar een dx7)

succes

Jazeker Marcel ik heb het goed aangesloten ! hihihihi
 
Je kan met de slider helaas geen extern apparaat aansturen.

In handleiding staat:

This field selects the Midi CC number which controls the Note Variation slider from an external Midi controller.
 
Als je niet wilt dan CC's steeds opnieuw worden uitgevoerd als een track loopt, zou je
de noot en CC data kunnen scheiden. Deze zet je dan op een aparte track.
Alleen Note of CC data opnemen kan door gebruik te maken van de midi filter functie.

Je kan op 2 (of meerdere) tracks tegelijk opnemen en per track kan je opgeven wat er opgenomen
wordt. (bijv note, pitch bend, program change, CC, etc)
 
Back
Top