Vraag

Wappie909

Aanhangels van de Lies
Lid sinds
1 november 2002
Berichten
89
Ik heb nog ff een vraaggie,
is het oversturen van een mixer schadelijk (en dan bedoel ik niet voor m'n oren) maar voor de mixer zelf???
En hoe zit dat bij een Space Echo, je kan namelijk echt bizarre dingen maken met zo'n distortion spring reverb.
 
Re: Vraag

Origineel geplaatst door Wappie909
Ik heb nog ff een vraaggie,
is het oversturen van een mixer schadelijk (en dan bedoel ik niet voor m'n oren) maar voor de mixer zelf???

nee hoor, mixer niet...oren misschien ook niet, je monitoren misschien wel als je je versterker te ver opendraait en je hebt het overstuurde signaal niet onder controle (bv dmv eq)
 
Kan wel degelijk schade opleveren aan apparatuur. Ligt aan de apparatuur in hoeverre ze dat beveiligd hebben.
 
Naar mijn idee kun je alle gangbare transistor-mengtafels (mackie,behringer,etc.) zonder schade oversturen.
Misschien niet te lang, ivm opbouwende warmte, maar een paar uur moet geen probleem zijn. Kheb zelf nog nooit door distortion iets op laten blazen.
 
Het heeft IDD iets te maken met spanning...voltage dus...;

..hoe hoger het niveau van een signaal (volume), hoe meer volt (spanning) ermee gemoeid is, hoe meer warmte er ontstaat in de circuits..
Dus de gain helemaal openzetten resulteert in meer warmte opbouw in het betreffende signaalpad..

Maar in hoeverre dit schadelijk is weet ik niet, maar het zou niet onlogisch zijn denk ik!
 
Nou ik heb anders wel eens verhalen gehoord dat je je pre-amps op kan blazen door te heftige overload.

PS ... weet niet of dit ook daadwerkelijk klopt ?
 
Back
Top