Welke soundcraft mengtafel?

DJ Stimpy

Stamgast
Lid sinds
4 november 2002
Berichten
147
Locatie
Turnhout (België)
Ik ga binnenkort een nieuwe mengtafel kopen, maar ik geraak er niet echt wijs uit.
Ik heb voor mezelf al beslist dat het een soundcraft gaat worden, maar ik wou ff de verschillen vragen tussen deze 3.
E12
SX20
M8
Ik weet dat de E12 en de SX20 12mono/2stereo kanalen hebben en dat ze beide bij Thomann 600€ kosten.
De M8 heeft 8mono/4stereo kanalen en kost 640€ bij Thomann.
Welke zou nu de beste keuze zijn? En zijn er eigenlijk wel verschillen tussen deze modellen?

Alvast bedankt
 
zowieso de kanalen vershcillen
de m8 is wat beter in kwaliteit.. omdat ie dacht ik van SC zelf was.. zit een digitale uitgang op..

de SX(20) die heb ik zelf staan.. allround issie heerlijk.. wel wat kleine knopjes.. wel jammer.. deze is van het ondermerk spirit...

de e12.. help me out here... is dat niet gewoon folio 12? (simpele versie van sx)
 
de e12.. help me out here... is dat niet gewoon folio 12? (simpele versie van sx)

Het zou dus kunnen dat de M-reeks de iets betere reeks is t.o.v. de E-reeks.
En als ik het dan goed begrijp, dan zijn het allemaal spirit's i.p.v. "echte" Soundcrafts.

Dus die E12 zal ik al schrappen (Kwestie van er 1 over te houden)
Dan zie ik als verschil tussen de SX20 en de M8 dat de SX20 12mono/2strereo heeft en de M8 8mono/4stereo.
Zou ik dit als een voordeel mogen zien, 4 stereo ingangen? Of ben ik den beter af met 4 mono's meer?
 
de soundcraft site heeft mooie voorbeelden daarvan.. ook in de manual (downloadable)

ik heb dus die e serie gezien bij feedback.. vond het 3x niets.. toen ik eraan zat.. niet gehoord.. maar als het niet lekker in de 'hand' ligt..dan moet ik zo een ding al niet..

aan de topic starter.. wat wil je gaan doen met je mengtafel (tov multitrack recording/mixing/single recording)
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk
de soundcraft site heeft mooie voorbeelden daarvan.. ook in de manual (downloadable)

ik heb dus die e serie gezien bij feedback.. vond het 3x niets.. toen ik eraan zat.. niet gehoord.. maar als het niet lekker in de 'hand' ligt..dan moet ik zo een ding al niet..

aan de topic starter.. wat wil je gaan doen met je mengtafel (tov multitrack recording/mixing/single recording)


nou, ik vind de SX ook super cheapo aanvoelen... echt plastic zeg maar... maar het is dus wel een goede tafel!

Je moet een mengpaneel beoordelen op zijn klank/gebruikers gemak vindt ik :)

Ik zou voor SX gaan denk ik alhoewel, die m8 heeft SPDIF... das ook een plus.
 
spdif is wel lekker.. maar ok.. hoe goed is die?? en spdif kan toch maar maximaal 48KHz ??
en laten we jitter niet uitsluiten :9

de SX is ook inderdaad redelijk plastick..maar niet zo erg als die E serie..
ik heb ook een SX daar niet van..ik zal ook wel een mooie grote ghost willen..
maar blijven zoweiso allemaal leuke tafels!
 
er zit niet veel verschil in de mixers qua opbouw, allemaal single plate (alle schuifjes op 1 print)

Soundcraft komt een beetje terug van de spirit om marketingtechnische redenen; uiteindelijk lopen al deze mixers van de band uit dezelfde fabriek.

In het begin waren alle low budget produkten Soundcraft Spirit gedoopt, later is Soundcraft er voor weggehaald en erachter gezet (Spirit by Soundcraft). Dit omdat de kwaliteit van sommige mixers niets meer te maken hadden met "de échte" Soundcraft consoles.
Het lijkt er op dat de de Harman group heeft besloten om het Soundcraft logo weer in ere te herstellen op de Spirit mixers.

Om even terug te komen op je vraag :) zou zelf voor de M8 gaan of even doorsparen voor een Allen & Heath WZ-mixer. Ook zeer fijn!
 
Ik zeg altijd maar van twee mono-ingangen maak je makkelijker een stereo dan andersom. Gewoon een stukje potlood boven op de twee faders plakken en de panning links rechts zetten.
Ik baalde achteraf dat m'n 1402 4 stereokanalen heeft omdat dus zal altijd aanraden voor zoveel mogelijk monokanalen te gaan.
 
Vergeet niet dat de SX nog een subgroup heeft, en de M8/E-serie niet. Kan handig zijn voor routing bij hd-recording etc.
 
Met die digitale uitgang ga ik geen rekening houden. Dan kan ik beter een digitale mengtafel kopen.
Het belangrijkste zijn de kanalen voor mij.

Ik ga de knoop doorhakken.
Ik ga de SX nemen. hij is een beetje goedkoper, en die subgroup kan misschien ooit wel eens van pas komen.

Iedereen bedankt voor de reacties.
 
Goeie keus, suc6 ermee!
 
Goeie keus, suc6 ermee!

( 8P we hebben immers dezelfde mengtafl en dus daarom ook dezelfde mening 8P )
 
Back
Top