Tascam Pocketstudio 5

Arthur

SpeakertortureR
Lid sinds
21 november 2002
Berichten
156
Locatie
het zuiden
Ik wist niet eens van het bestaan van dit apparaatje af totdat ik er zojuist toevallig tegenaan surfte. De pocketstudio 5. Een hoop specs op de site en een mooi verhaal (http://www.tascam.com) maar hoop eigenlijk (tevergeefs?) dat iemand dit apparaatje al eens heeft geprobeerd.

Ik vraag me namelijk af of ik hiermee, wanneer ik een keer ergens in de trein of op het werk of waar dan ook ter wereld een geniale musikale inval krijg, ik dat dan even hierop in zou kunnen pingelen om te bewaren.. en dan thuis verder uit te werken. Hoe vaak zit je namelijk niet ergens vér van je apparatuur verwijderd wanneer je ineens een wereldmelodie of iets dergelijks te binnen schiet.. (nu blijft het stil?)

Maar goed, vraag me dus af of ik dan wat aan de pocketstudio heb. Of zoek ik nu (veel) te veel achter dat ding..?
 
misschien eerder eens kijken naar een:

misschien eerder eens kijken naar een:

Yamaha QY100 ofzo, zag ik laatst 2dehands voor maar 275 euro
 
Werkt die ook op batterijen dan? En zijn de afmetingen ongeveer hetzelfde? En kan je met samples werken?
Is iig wel goedkoper ja..
 
De Tascam en Yamaha zijn twee verschillende apparaten. De Yamaha is een mini-mini workstation met midiklavier en daar kun je dan midicomposities op maken. Je kunt er verder een gitaar door z'n effecten heen gooien. Die gitaar kun je niet opnemen. De QY100 dient gewoon als effectapparaat.

De Tascam in kwestie is een digitaal multitrackertje bedoeld voor audio met midi-file player. Om midi files af te kunnen spelen is er een synth-engine ingebouwd. Editten van midi kan voor zover ik weet niet.
 
Back
Top