tl audio/focusrite + rode/studioprojects=?

olaf

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2002
Berichten
524
ik heb al een tijdje wat discussies gevolgd hier op het forum over mics en pre-amps en nu wil ik zelf maar eens de knoop doorhakken. ik wil een goede pre-amp en microfoon kopen om vooral vocalen (maar af en toe ook gitaar en analoge synth) mooi mijn geluidskaart in te krijgen. onder mooi versta ik helder, transparant en een beetje warm.

nu denk ik qua pre-amps aan:
- focusrite trackmaster
- focusrite voicemaster
- tl audio 5050 ivory II

en qua mics aan:
- rode NT1
- studioprojects C1

ik heb begrepen dat de combinaties erg belangrijk zijn. iemand ervaring met een combinatie van een van bovenstaande pre-amps met een van bovenstaande mics??

en verkopen ze deze combinaties ergens hier in nederland zodat ik kan luisteren?

thanx alvast voor jullie info *D
 
Ik heb destijds mic's geluisterd bij helios in Haarlem, daar hebben ze wel flink wat mic's liggen en een protools set met goede monitors zodat je goed kunt uitluisteren.
Ze hebben ook verschillende pre-amps maar daar ik voor een mic kwam heb ik gekozen voor een neutrale amp, ik weet niet meer wat maar het was een vrij standaard amp.
Dius, probeer helios in haarlem (ik zou wel ff bellen trouwens)
 
dankje! daar ga ik volgende week dan maar eens langs. jammer dat niemand hier trouwens ervaring heeft met een combinatie van beiden.
 
Ik heb wel ervaring met een rode nt2 en een trakmaster, dat is in ieder geval een goede combi ben ik achter gekomen.
Klinkt heel warm maar ook weer heel neutraal, kleuring geef ik er naderhand wel aan als dat nodig blijkt te zijn.
Mijn vocalen gaan rechtstreeks vanuit de trakmaster analoog mijn computer logic in, daarna knippen en plakken en pluginns er op los laten en hij komt daarna als nodig ook nog is een keer naar een input van mijn mixer om hem nog meer onder handen te nemen mocht dat nodig zijn.

Ik zou persoonlijk dus gaan voor een niet kleurend setje, de kleurpotloden kun je altijd nog naderhand erbij pakken, als je ook zo werkt of gaat werken uiteraard.
 
zoals bij dagoose is dat ook mijn argument geweest om de trakmaster te kopen ipv de uitgebreidere voicemaster (pro)..... ik werkt merendeels op de PC en zolang mijn audio-opnames maar goed de PC inkomen kan ik daar verder alles ermee doen.....

Olaf
 
Ik maak met een condensator mic van Superlux wat een middenklasser is, en een compressor van DBX top opnamen met een helder en warm karakter die echt doorkunnen voor hoogwaardige studio kwaliteit, af en toe nog eens een licht Lexicon galmpie drbij en t is helemaal af! Wat ik dus wil zeggen is: je kan wel voor een prijzige Rhode of Neumann gaan maar het gaat er uiteindelijk voornamelijk om wat je met het signaal verder doet na de mic. De verschillen tussen een goedkopere Superlux en bijv een NT1 zijn heel erg te compenseren als je de boel maar een beetje leuk aankleedt...
Natuurlijk blijven er verschillen maar dat zijn echt karakteristieken van de verschillende mics, geen denderende verschillen vind ik. Ik hoef in ieder geval voorlopig geen mic van 600 Euro als het verschil hartstikke verwaarloosbaar is.
Focusrite is leuk spul, maar er zijn simpelere net zo goede alternatieven zoals een leuke compressor en de juiste EQ instelling is mijn mening. En inderdaad, de PC is ook hierbij je beste kameraad; als je dus de boel nog gekker wilt maken.
Succes verder allemaal!!!
 
Hey Olaf,

Ik ga straks bij die Kerel langs (die zijn Rode NT-1 verkoopt).

Ik laat je dan weten wat hij er voor vraagt.

Hij heeft ook nog een andere mic liggen : Een Stagg (ofzoiets) ...

Die NT-1 heb ik eens mee naar huis gekregen om te testen en hij klinkt heel goed.

Greetz Bart !
 
Olaf,

Ik heb het gisteren niet gehaald om langs te gaan, maar ik meende mij te herinneren dat
hij ongeveer een 200 euro kost voor Rode NT-1.

Ik weet nu wel nie of dit veel is of nie ...
Hoe is deze prijs ?

Ik ga het zeker nog eens navragen hè, want ik ben echt niet zeker.

Greetz Bart !
 
Een NT1 kost met shockmount nieuw € 229,-

Het is een microfoon met veel hoog, tegen het schelle aan.

Een NT1000 klinkt veel rustiger.

De Superluxen zijn inderdaad OK, de CM H 8 C kost € 270,- met koffer en shockmount en je kan hem ook "omni" schakelen (als je een koortje wilt opnemen of in een ruimte opneemt met een mooie natuurlijke galm)
 
Origineel geplaatst door Beatbrother
Ik ga het zeker nog eens navragen hè, want ik ben echt niet zeker.

Greetz Bart !

thanx Bart!! hartstikke bedankt voor je moeite. ik denk echter dat ik niet voor de NT1 ga. zit nog te twijfelen over nt 1000 en studioprojects c1. ook twijfel ik nog over voicechannel. iemand ervaring met de mindprint envoice? of kleurt die ook weer te veel?
 
Olaf,

Waarom kijk je niet eens naar de FMR Really Nice Preamp (RNP).
Goedkoop, voor zover ik heb begrepen zeer transparrant...

Misschien een leuke combo voor een redelijke prijs: RNP met de
Really Nice Compressor...

Mvg.

CoolRunning
 
Heb zelf nog niets ermee opgenomen, maar op de board voor
m'n VS2480 zijn een aantal mensen die hem getest hebben:
Geen enkele negatieve opmerking.

Een van de gasten die 'm getest heeft is een goede kennis van
me, met meer dan 30 jaar ervaring in het testen en reviewen van
professionele audio apparaten. Ik geloof zijn oordeel blindelings, en
hij was zeer gecharmeerd van de box: Een heleboel headroom en
zeer transparant.

Heb ze nog niet in Europa te koop gezien, heb wel de contact
gegevens van de Europese importeur voor je:

Audio Agency UK
Paul Eastwood
44-1908-510123
paul@audioagency.co.uk

Success met je zoektocht!
Hou me op de hoogte van je keuze...

Mvg.

CoolRunning
 
ben gisteren de focusrite trakmaster en mindprint envoice wezen luisteren en vond het verschil voor mij zo groot dat ik het het prijsverschil waard vind. ga m zo denk ik ophalen.
 
Dus je gaat voor de mindprint?

Denk wel dat dat een goede keuze is...

Deel je ervaring :)

Mvg.

CoolRunning
 
Back
Top