dbx 160A sidechain connectie patchbay

Rockwell

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2005
Berichten
223
Locatie
hasselt
Als ik in de dbx een jack (stereo of mono) in de detector input steek, stopt ie met compressen tot hij een signaal binnenkrijgt.
Op zich normaal. Alleen wil ik hem nu racken en aan een patchbay hangen.
Dus ik zou graag "altijd" een jack willen inpluggen in de sidechain, maar hij zou normaal moeten functioneren als er geen signaal doorkomt. Is dit mogelijk?

thanx!

greets, Rockwell
 
Ligt aan je patchbay. Sommige patchbays kun je doorlussen. Dan zijn de bovenste en onderste pluggen op de achterkant doorgelust. Zo vlug als je een plug in de voorkant steekt, wordt de kring verbroken. Hetzelfde geldt voor inserts van je mengtafel. Sommige patchbays hebben hier een schakelaar voor, en sommige moet je hiervoor openhalen en het 1 en ander solderen.

Wat voor patchbay heb je?
 
Ik heb het fout geloof ik, het werkt niet hetzelfde als een insert.

sidechain.jpg


Het kan waarschijnlijk wel, maar het is wel even makkelijk om te weten wat voor patchbay je hebt. Dan kan even een passende oplossing gezocht worden.
 
Oi Kraan,

ik heb behringer ultrapatch pro px 3000's en een paar 2000's.
De compresser lukt perfect met patchbay via half normalled, maar ik vraag me echt af hoe die sidechain werkt.
Ik heb hier ook een paar alesis 3630's en da's tzelfde probleem. Zodra ik een kabel in de linker sidechain steek (de andere kant nog niet in patchbay) gebeurd er nog niets (da's goed), maar als ik de rechter er ook in steek, begint ie anders te reageren.
Heeft t niet iets te maken met het soort kabels dat daar voor gebruikt moeten worden?

man, kabelstuff is niet aan mij besteed ;)

thanx! for your opinion...
 
Check even de handleiding van de Behringer. Zoek hier naar de half-normalizedfunctie.
http://www.behringerdownload.de/PX2000/PX2000_ENG_Rev_D.pdf


Een oplossing kan volgens mij zijn:


Kies de half-normalized functie van de patchbay. Steek in de bovenste op de achterkant de input van de compressor. OP de onderkant de sidechain van de compressor. De output van de compressor moet dan op de voorkant van de patchbay, de bovenste.

Dan moet alles gewoon werken. Steek je dan in de onderste aan de voorkant een signaal, dan wordt deze als sidechain opgepikt.

Nadeel is wel dat je constant een stekker in de voorkant van je patchbay hebt.

Het is best mogelijk dat er een makkelijker oplossing is. Maar die weet ik zo 1,2,3 niet.

Edit:

Er klopt weer het 1 en ander niet. Ik kijk nog even verder. Excuus....
 

Attachments

  • patchbay.jpg
    patchbay.jpg
    11,5 KB · Bekeken: 86
Dit is de manier. Alleen de output van de compressor moet je op een ander plekje inprikken. De 4 aansluitingen zijn vol zo.

Wel half-normalized gebruiken.


Iemand anders nog een andere oplossing?
 

Attachments

  • patchbay2.jpg
    patchbay2.jpg
    15,5 KB · Bekeken: 88
handig dit.

Ik heb net een RNC zo (half normalized) aangesloten in een Neutrik NYS-SPP-L1 patchbay. Die moest wel opengeschroefd worden omdat alle modules als split stonden. Gelukkig kan dit aan de voorkant zonder alles achter los te moeten trekken.
 
Volgens mij heeft het niks met de patchbay te maken maar gewoon het feit dat het signaal binnen de compressor verbroken wordt. Als je gewoon een jack zonder enige connectie in de compressor stopt, vertoont die dan ook hetzelfde gedrag?
 
waarschijnlijk wel.

De half-normalized patchbay splitst het input signaal dus naar de sidechain. Het enige wat ik me nu afvraag is of de RNC intern naar mono summed. Nu reageert ie namelijk alleen op de linker kanaal.
 
Back
Top