ART produkt ervaringen.

Ik heb sinds een tijdje de Art Pro MPA. Dit is een 2-channel Mic Pre en ik moet zeggen dat ie een prima geluid geeft. Verder is het apparaat zeer stevig gebouwd. Hoe de effecten van Art klinken weet ik niet, ben ik ook wel beniewd naar.
 
ik heb de tube MP (de zwarte variant van de behringer mic100).
Het is een geinig bakkie om hier en daar een soundje te vernaggelen, maar ik zie het niet als serieuze microfoon-preamp. ik heb er wel eens 'n stemopname mee gemaakt (in combi met 'n Rode NT1000) en het resultaat was nog best aardig (het moest ranzig klinken), maar probeer er a.u.b. geen mooi helder zingende dame mee op te nemen....
ART verkoopt z'n zooi voor meer dan nette prijzen, dus als het maar de helft doet van wat ze beloven, ben ik al tevreden.
 
IK heb een ART TCS Optische/VCA compressor. Wel leuk ding hoor....je kunt er heel erg uitlopende soorten compressie mee toepassen en de bouwkwaliteit is prima.

Gebruik 'm veel voor hi-hats en bassdrums enzo.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
...de bouwkwaliteit is prima...

Dat valt mij dus idd ook op, en zeker gezien de prijs. Aansluitingen en knoppen zitten allemaal lekker stevig en de (metalen) behuizing van m'n MP-tje voelt alsof je er 'n spijker mee in de muur zou kunnen rammen.
 
In 1999 kocht ik mijn eerste ART, de Quadra/FX. Goed ding, veel plezier aan beleefd, zeker de delays waren goed te noemen. Vorig jaar pas verkocht.

Ik heb ook een ART TPSII gehad, maar vond het niet veel toegevoegde waarde hebben.

Ik zit na te denken over de MPA Gold. In de USA zijn ze veel goedkoper dan hier.
 
Ik kocht mijn ART SGE Mach II 19 inch multieffectprocessor in augustus 1990. Na 16 jaar nog steeds geen problemen. Solide kast, drukknoppen en sliders werken nog steeds direct. Goe spul hoor.
 
art sgx lt

art sgx lt

Die had ik, Vette distortion wel digi maar wel vet
 
ik heb de ART MULTIVERB in combinatie met de RPQ-10 equalizer van BOSS (2X)
resp.. 10 en 20 jaar geleden gekocht..

heerlijke delays/reverbs krijg je hiermee, de RPQ10 boost bepaalde frequenties

heb ook nog een MATCH II gekocht voor 40 euroo

een beetje ruis maar heerlijke sound
 
Origineel geplaatst door René

Ik heb ook een ART TPSII gehad, maar vond het niet veel toegevoegde waarde hebben.


Heb je wat nieuwe buizen geprobeerd? ik heb er voor iets meer dan een tientje een nieuwe Tungsol 12ax7 ingegooid en sinds dien heeft de bak een stuk meer in huis dan die stock buizen die ze er in gooien. Veel warmer en voller dan voorheen.
 
Tube MP – Studio V3, gebruik ik als tube DI-box.

goed voor de centen, goed voor gitaar en beats. De tube drive is niet al te hoog, maar dat komt omdat ik de tubes van sherman al had.

en inderdaad goed stevig gebouwt, echt metaal i.p.v 2006 plastic
 
Ik heb de dgital mpa laatst getest en dat beviel me erg naast dat hij er erg goed uit ziet klinkt hij ook lekker.
Deze versie waren wel de fabrieks buizen vervangen met een wat betere kwaliteit buizen.
Dit ding heeft lekker veel gain en ook erg handig een impedance knop die tot 3k gaat en zo'n beetje alle digitale output formaten die je maar kan bedenken!
ik denk dat je voor dit geld niet zo snel een 2 kanaals preamp vind met deze specs.
De andere spullen ken ik niet van art.
 
ik heb een ART pro vla compressor. fijn ding, subtiel en clean maar toch warm en massief qua klank. ga de buizen wel een keer vervangen om te kijken wat dit voor resultaat heeft. geen idee welke buizen ik er in zal stoppen...

moet inderdaad zeggen dat de bouwkwaliteit goed is. mooie knoppen, prima pots. gewoon netjes afgewerkt.
 
Ik ga ter vervanging van de buizen in de digital mpa daar zitten chinese 12ax7 buizen in de GE5751 ( us army versie van de 12ax7) erin gooien die heb ik naats die chinese gehoord en dat was best een groot verschil! Als je echt een stap vooruit wilt gaan moet je vaak wel wat meer uitgeven voor je buizen.
Ik weet niet wat er in die compressor zit maar als dat ook 12ax7 zijn is de ge5751 wel een aanrader!
 
Ik gebruik al jaren 2x ART Tube MP, de oude versie. Dit is serieus spul voor weinig geld, prima zangopnames i.c.m. Rode NT-1 microfoon. Sinds de aanschaf van de Focusrite Twintrack staat ie stof te happen.
Binnenkort ga ik dat ding opwaarderen en weer gebruiken.
 
in de compressor zit ecc81. jammergenoeg maakt tungsol ze niet maar JJ wel. trouwens, goede buizen hoeven helemaal niet duur te zijn. tungsol / jj buizen zijn ongeveer net zo duur als die standaard duffe sovtek dingen.
 
Die Tungsol of Sovtek buizen zijn echt niet heilig hoor. Tegenwoordig komt alles uit Rusland of China. Goede ervaringen met JJ en Electro-Harmonix. Hier koop ik altijd mijn buizen http://www.jukebox-revival.nl/
 
Origineel geplaatst door gringo
Die Tungsol of Sovtek buizen zijn echt niet heilig hoor. Tegenwoordig komt alles uit Rusland of China. Goede ervaringen met JJ en Electro-Harmonix. Hier koop ik altijd mijn buizen http://www.jukebox-revival.nl/

Het is maar net wat je uit wil geven aan buizen voor een middellaag kwaliteits compressor.

prijs kwaliteit ratio is in dit geval misschien wel belangrijker dan zorgen dat je de beste componenten gebruikt.
Ik weet niet hoe het voor anderen is, maar voor mij is het door het vervangen van de stock buis voor de Tungsol het apparaat in ieder geval meer dan zijn geld waard geworden en daar gaat het om toch? :)
 
ach ik heb er zoveel geprobeerd in verschillende versterkers... ik kan voor mezelf nu wel een redelijk beeld vormen van de verschillen.

sovtek vind ik matig / duf klinken, ehx iets beter. (wel zelfde fabriek) tungsol vind ik best fijn, evenals jj. merk niet veel verschil tussen de twee. NOS spul begin ik niet aan, veel geld betalen voor buizen die misschien wel helemaal verlopen zijn - ik neem het risico niet :)
 
Back
Top