Apogee Rosetta AD......!!!!

napalmman

Ouwe rot
Lid sinds
2 januari 2002
Berichten
502
Locatie
den Haag
G'dag heren.

Ik heb de mogelijkheid om een Rosetta AD aan te schaffen voor een eigenliijk-niet-laten-liggen-prijsje.

Maar mijn vraag is nu, (vanwege mijn set up), ik heb een MPC2000 en een Roland XP30.


Zal er veel geluidskwaliteitsverlies optreden als ik die apparaten aansluit op een:

-) linemixer, die linemixer STEREO uit naar mn Rosetta Stereo in.....en die dan weer via SPDIF naar een Emu 0404 PCI kaart in een G4 Mac.

EMU 0404 zou ik dan nog moeten aanschaffen.

Is dit een redelijke signal chain?
 
Het gaat nooit mooier klinken dan wat je uit je linemixer hoort, maar hooguit -precies- hetzelfde.
 
Dat klopt.
En FYI: ik heb lang een XP-30 gehad maar heb eignelijk altijd gevonden dat de outputs nogal wat (ongewilde) ruis gaven... Maar ss. was dit toevallig en heb jij bij de jouwe geen probleem ermee.
In ieder geval: veel succes met de Rosetta !!
 
Ok, ik snap jullie punt.

Maar is er dan een andere mogelijkheid voor mij om mn MPC en XP in mn Apogee te krijgen?
 
Een Apogee Rosetta om 'n XP30 en een MPC in je computer te krijgen? Geintje zeker?

Die MPC kun je beter digitaal in je geluidskaart pluggen. Dan sla je het hele D/A - A/D proces over en krijg je bit voor bit in je compu wat er uit de MPC komt. En de XP30? Dat is nou ook niet bepaald een U47 door een Summit preamp ofzo.

Met andere woorden een Rosetta gaat voor deze instrumenten echt geen donder verschil uitmaken ten opzichte van een degelijke audio interface van zeg MOTU of RME. Met zo'n interface heb je trouwens gelijk meer inputs en kun je als je wil die line-mixer omzeilen. Of is dat toevallig een Neve 8816?

Ik weet niet wat jou niet-laten-liggen-prijs voor die Rosetta is, maar ik gok dat je met 'n MOTU ofzo nog wel goedkoper uit bent.. Dan kun je dat verschil beter investeren in goede outboard of een betere mixer, dat zal je geluid 'n stuk meer ten goede komen.
 
Dit is via Moskou en Miami naar Rome.
Wat een onzin.

Als je een digitale uitgang hebt op je MPC en de Apogee als DA gebruikt,
dan gaat er wat gebeuren.

Dus de Apogee laten doen waar ie goed is: DA-omzetting,
maar ook hier geldt de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Een Apogee Rosetta om 'n XP30 en een MPC in je computer te krijgen? Geintje zeker?

Die MPC kun je beter digitaal in je geluidskaart pluggen. Dan sla je het hele D/A - A/D proces over en krijg je bit voor bit in je compu wat er uit de MPC komt. En de XP30? Dat is nou ook niet bepaald een U47 door een Summit preamp ofzo.

Met andere woorden een Rosetta gaat voor deze instrumenten echt geen donder verschil uitmaken ten opzichte van een degelijke audio interface van zeg MOTU of RME. Met zo'n interface heb je trouwens gelijk meer inputs en kun je als je wil die line-mixer omzeilen. Of is dat toevallig een Neve 8816?

Ik weet niet wat jou niet-laten-liggen-prijs voor die Rosetta is, maar ik gok dat je met 'n MOTU ofzo nog wel goedkoper uit bent.. Dan kun je dat verschil beter investeren in goede outboard of een betere mixer, dat zal je geluid 'n stuk meer ten goede komen.

Sorry, las over je verhaal heen.
Dit is p'cies wat ik ook probeer te zeggen.
 
zo'n apogee converter, deze hebben vanachter een aansluiting voor d-sub, maar ik zie nergens op de site of dit naar adat of aes/ebu (dan via xlr kabels) is.
Kan iemand me helpen?

Gagarin

edit: is niet meer nodig, vond net op de site na wat doorklikken dat het aes/ebu uitstuurt.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top