PMC Monitors

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Op mijn zwerftochten over internet kwam ik een stelletje lieve studiomonitors van PMC tegen. Kent iemand dit merk.. en hoe verhouden deze bakjes zich ten opzichte van Tannoys, Spirits, Mackies en Genelecs ?

Ik heb het dan met name over de TB2's (eventueel in combinatie met de bijbehorende XB1-P subwoofer).

TB2.jpg
 
PMC (Professional Monitor Company) is best wel high-end spul. Hun monitoren maken (bijna?) allemaal gebruik van het 'transmission-line' principe. Hoe dat werkt weet ik niet, maar het schijnt dat je er ongeloofelijk veel laag mee uit onwaarschijnlijk kleine kastjes kunt halen. Maar zeer gecontroleerd en strak, zonder de nadelen van een bas-poort. Het nadeel van transmission-line is dan weer dat het heel ingewikkeld te maken is, en dus ook veel duurder.

Ik heb de SoS review van de TB2's gelezen, maar die is helaas niet online beschikbaar. De review was zeer lovend. In een niet al te grote ruimte geven ze zonder de subwoofer al plenty bas. Ze zijn mooi en compact, en super netjes afgewerkt. Alleen die prijs hè? Ik zal het nog even nazoeken, maar volgens mij kostten ze 599 pond voor de PASSIEVE versie. Dan kon je er losse versterkers op schroeven om ze 'powered' te maken.
 
Trigger..

Trigger..

De trigger was inderdaad dat artikel over de TB2's in de SoundOnSound. Ja.. en natuurlijk die geile glimlach van Robbie Williams.. :p

In Nederland zijn ze ook te koop.. en de prijs valt me niet tegen. De link heb ik hier op mijn werk niet beschikbaar.. maar ik dacht dat ze rond de 2500 - 2750 gulden per paar zijn. De subwoofer kost een 'whopping' 3000 gulden extra.. maar dan héb je ook wat.

Voordeel is dat je later kunt besluiten om alsnog die Sub erbij te kopen.

... niet dat ik nu geld voor die monitors heb..
 
Ik vind ze supergeil, maar het zijn echt van die dingen die ik zou kopen 'als ik ooit barst van het geld'. Want dan heb ik ook 'n ruimte die de power van die dingen (met subwoofer) aan kan. En de ruimte om ze echt netjes te plaatsen. Als je dat niet kan is het zonde van het geld.

Tegen wat voor conussen zit je nu aan te kijken dan?
 
Conussen..

Conussen..

Ik kijk momenteel aan tegen twee "Reference 3A Andande Control" luidsprekertjes .. erg leuk (duur) HiFi-spul.. en wellicht met de juiste versterker en Equaliser te gebruiken als studio-monitors.

Maar mede in verband met Buren e.d. gebruiken we K240DF koptelefoons van AKG in plaats van monitors.
 
Ze staan trouwens ook in de nieuwe Interface. Ik geloof dat ze er nogal enthausiast over zijn
 
Back
Top