een warme mixer?

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Jongens,

ben stilletjes aan aan het rondneuzen geslagen, op zoek naar een geschikte mixer, pfioew veel mogelijkheden. Hoe zie ik de bomen door het bos? Wat zijn de beste (= prijs/kwaliteit) merken en welke tafel is het meest geschikt om over een paar jaar aan een live-setup te beginnen (nu enkel in studiootje).

Vereisten: 1) moet WARM klinken
2) ik denk 24 kanaals (als de tr-drummers er al 8 individuele hebben)
3) Genoeg auxen, voor goeie filtertjes (veel mogelijkheden)

Dank je voor de hulp en suggesties!
 
ik heb zelf een soundtracs topaz 24 8 2 gehad en die was wel goed vond ik veel mogenlijk heden maar kijk ook eens naar de mackie 8 buss. het is ook een kwestie van smaak en gehoor wil je digitaal of analoog. ik heb zelf goede ervaringen met de bovenste 2 tafels. een iets oudere spiritstudio 24 8 2 kan zijn werk ook wel goed doen. en wat digitaal betreft heb ik geen ervaring een paar keer op een 02r zitten spelen ook veel mogenlijkheden maar duur
 
Warm..

Warm..

Mackie's zijn niet warm.. dat is ook de kritiek die ze krijgen. Kwalitatief wel erg goed !

Soundcraft (niet spirit !) tafels zijn in dat opzicht veel beter.. maar erg duur. Kwalitatief trouwens echt super ! De Ghost is erg populair onder dance-producers.. en niet voor niks !

Allen & Heath.. ziet er niet uit (mijn mening).. maar ze zijn echt goed, hebben een mooie warme sound.. en niet al te duur.

DDA is helemaal top.. maar ik weet niet wat ze in 24 kanaals tafels doen.. maar ben gewaarschuwd.. deze dingen kosten veel geld.
 
d&r

d&r

Mijn baas heeft een d&r 8000 series. Klinkt inderdaad steenwarm, goeie eq, 8 auxen, 32 sporen. Maar die past helemaal niet in mijn kamer! Laat staan 38!
Hij heeft ook geregeld last van pots met slechte contacten, af en toe een ruisje. Ze moeten vrij veel vervangen worden. Is dat bij die van jou ook?
 
sja

sja

ik zou hem heel graag eens proberen, maar 'k vrees dat hij voorlopig een beetje te hoog is gegrepen. De hoogte speelt minder een rol, vooral de prijs. Hoewel 3000gld niet veel is.

Andere suggesties?
 
Tja als je echt budget wil, moet je kijken wat Behringer je te bieden heeft. Ik heb de Eurorack 2426 van Behringer en ben er best tevrede mee. Het is ook maar net hoe hoog je de lat legt natuurlijk..


Arv
 
Dan heb je nog nooit een warme mixer gehoord.

Ik heb net voor een habbekrats een Dynamix 16-8-2 tafel overgekocht van een maat van me.

Dat is pas een lekkere warme mixer 8P

Kan eindelijk mijn Behringer het raam uit >:|
 
Back
Top