Mc909 & Rs7000 massaal gedumpt?

Acidfever

There's no "I" in denial.
Lid sinds
12 Maart 2004
Berichten
9.054
Hmmmm

Ligt het aan mij of worden momenteel de Rs7000 en de MC909 massaal gedumpt. Zie deze week alleen al 3 of 4 Rs7000's aangeboden worden. Voorgaande maanden zag je die bijna niet.

Ook staan er op Marktplaats en speurders een verzameling Rs7000's en Mc909's te koop.

Iemand een idee hoe dit kan komen? Toen ik de mijne kochten waren ze tweedehands amper te vinden. Is er een nieuw soortgelijk superieur apparaat op de markt gekomen waar ik niets van weet?

P.S. ook wel ziek hoeveel Access Virussen er te koop staan ineens nu bekend is dat Access met een nieuwe komt.
 
ik heb er geen idee van of dit komt door een nieuw apparaat.

wat ik me afvraag, zouden vele "beginners" die bakken gekocht hebben, en dan tot de vaststelling
gekomen zijn dat muziek maken niets voor hen was?

of scheelt er iets aan die bakjes...?

of wil iedereen gewoon een laptop en de nieuwe virus? :D
 
Snap 't af&toe ook niet.. Virus, oké; er komt een nieuwe uit, maar de RS/MC909..??
Misschien dat sommigen toch gaan voor de losse synths+pc, ofzo..
Voor alleen studio werk zou ik idd eerder iets anders als de "grooveboxen" halen..

Maar voor live zijn ze toch ECHT erg nuttig!
(..en voor de pc-haters onder ons ookwel..)

Heel gauw ga ik de RS niet weg doen iig. Of er moet een leukere/makkelijkere/en vooral: betere sequence-bak uitkomen voor normale prijzen..

ach ja, doe er je voordeel mee! Ik kan iedereen die met een RM1X, ofzo werkt aanraden om op z'n minst rond te gaan kijken! ;)
 
Misschien is de introductie van Live4 deels verantwoordelijk hiervoor? In het algemeen kun je wel zeggen dat hardware stevig vervangen wordt door software. Gemak en economics, waarschijnlijk.
 
Origineel geplaatst door robnet
Misschien is de introductie van Live4 deels verantwoordelijk hiervoor? In het algemeen kun je wel zeggen dat hardware stevig vervangen wordt door software. Gemak en economics, waarschijnlijk.

Live4 zou ik idd als een vervanger kunnen bedenken echter geeft een Rs7000 nog steeds meer zekerheid denk ik.

Ik weet niet in hoeverre de sequencer van Mc909 goed bedeeld is (De Rs7000 heeft natuurlijk een topsequencer aan boord) maar de midi implementatie van Live4 is natuurlijk net nieuw, is deze van formaat Rs7000 of komt dat toch nog wat tekort?

De Rs7000 heeft idd wat irritante tekortkomingen (zoals de LFO bijvoorbeeld, komop yamaha, dat gaat toch nergens over....en de arp is ook echt zielig (maar goed)) maar aan de andere kant blijft het echt een supertool.

Heb zelf ook nagedacht om hem weg te doen maar kan het (nog) niet rechtvaardigen moet ik zeggen!

De vraag Mc909 Vs. Rs7000 blijft bij mij sowieso open staan.
 
Live vs. RM1X

De RM1X is dan wel geen RS7000 maar heb in het verleden de RM1X gehad en nu Live 4.0. Wanneer je de RM1X of RS7000 met een echte sampler gebruikt + Recycle heb je imho een vrijwel gelijkwaardige setup. Voor de studio zou ik zelf voor Live gaan, daarbuiten beslist een harde sequencer.
 
Re: Mc909 & Rs7000 massaal gedumpt?

Origineel geplaatst door Acidfever
Iemand een idee hoe dit kan komen? Toen ik de mijne kochten waren ze tweedehands amper te vinden. Is er een nieuw soortgelijk superieur apparaat op de markt gekomen waar ik niets van weet?
Der is wel een superieur apparaat uitgekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat hier invloed op heeft..

http://www.spectralis.de/
 
Re: Re: Mc909 & Rs7000 massaal gedumpt?

Re: Re: Mc909 & Rs7000 massaal gedumpt?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Der is wel een superieur apparaat uitgekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat hier invloed op heeft..

http://www.spectralis.de/

Dat is een verdomde mooi ding! Ik zat net te kijken bij de NL distributeur, maar daar staat ie niet tussen..? Is er een plek waar je dit ding (al) kunt kopen?

R
 
En over die RS7000s in de verkoop. Tja, ik denk dat dat van die vlagen zijn. Vorig jaar zag je ook zo een tendens. Ik denk niet dat er 'massaal' (wat een SBS6 woord..) RS7000's te koop worden gezet..
Vooralsnog heb ik nog helemaal nix gehoord over een nieuwe RSX000.
 
Re: Re: Mc909 & Rs7000 massaal gedumpt?

Re: Re: Mc909 & Rs7000 massaal gedumpt?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Der is wel een superieur apparaat uitgekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat hier invloed op heeft..

http://www.spectralis.de/

Dat apparaat is al een tijdje beschikbaar, laatste keer dat ik een prijs zag was ie wel erg prijzig dacht ik.
 
Er staan er inderdaad heel veel te koop opeens. Grappig genoeg ook weer een paar bijna kale versies voor prijzen die op het niveau van de huidige laagste nieuwprijzen liggen :dubbel: !

Toch worden de geruchten over een hardware opvolger van de RS7000 steeds luider. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar toch; er was toch ook opeens nog een MPC4000 en daarna een MPC 1000. Het loont dus blijkbaar nog wel de moeite.

Iemand die zijn RS7000 van de week verkocht heeft vertelde me dat -ie dat met het oog op de aankomende nieuwe heeft gedaan. Een andere persoon vertelde me dat het gerucht gaat dat op de winter Namm de introductie zal zijn.
 
Voeg de MV8000 van ROland ook maar aan het rijtje toe.

Ineens ook een paar die eruit gaan.
 
Laatst gewijzigd:
Godsakke! dah klink goe..

"We did take the liberty though to add a little bit of Delay." a little bit?? het verzuipt in de galm/delay maar goed.

Mooi apparaat maar wel digitale oscillators.. terwijl op die duitse site toch duidelijk "4x analoge Oszillatoren, Sinus, Dreieck, PWM und Sägezahn" staat... hmmm foutje?

Misschien is dit apparaat een aparte aankondigings-thread waard op de frontpage?
 
eh.. gaaf ding.... maar


de mc909 en yamrs7000



Weet niet waarom..
ik heb mijn mc909 al vanaf dag 1 ofzo..... ben er altijd en nog steeds super positief over, toch zit ik er sterk aan te twijfelen om hem weg te doen,
3 jaar terug had ik een jp8000 en dus een 909, nu heb ik er inmiddels een karma, sx3.0,machinedrum, rozzbox, en een s6000 bij, hierdoor is de 909 dus compleet overbodig.

ik doe niks meer met de 909, nam ik hem eerder nog wel eens mee voor i.d.d. live.... gebruik ik hem nu als rommelhouder......
Het is/zijn gewoon leuke machines, maar veel te bepert qua functionaliteit, simpele sequencer, simpele synth, simpele filter, sampler (super mini dan) en een shitload geluiden die je toch nooit gebruikt.


ik denk.................. dat de rs7000 en de mc909 gewoon UIT zijn.....



maar die spectralis...... wat een leuk ding... blijft een beetje duur :(
 
Origineel geplaatst door Alexandre Redwood

de mc909 en yamrs7000

simpele sequencer


Ehm, dat is dus iets wat je over de Rs7000 absoluut niet kunt zeggen. De Sequencer is echt 50 keer krachtiger dan die in de Mc909. Dat woog bij mij ook zwaarder dan de betere interne sounds van de Mc909. Kwa sequencer heeft Roland echt een kans gemist vindt ik. De Mc909 heeft echt een kinderlijke sequencer voor de aanwezige kracht van interne sounds en sampler. Maar ook Yamaha heeft grote kansen gemist.

En daar zit hem denk ik zomaar het probleem. Beiden fabrikanten hebben een apparaat gemaakt dat elk zijn eigen kwlaiteiten heeft. Echter hebben beide apparaten grote tekortkomingen. Zaken die je niet zou verwachten bij apparaten in deze prijsklasse. De kleine irritatie die hier uit voort komen zijn misschien de reden dat mensen toch besluiten te verkopen?
 
ik bedoelde simpele sequencer in vergelijking met cubase of i.d. :) ik weet dat qua sequencing de rs7000 vele malen beter is dan de 909.
persoonlijk vind ik niks beter dan een computer oplossing
 
Back
Top