Lange levertijden bij BaxShop

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Lid sinds
21 april 2003
Berichten
774
Locatie
Barneveld
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met de levertijden bij BaxShop? Zelf zit ik vanaf begin juni te wachten op de levering van een MPC ONE.
 
Zelf nog niet gemerkt.

Zou zomaar een na-wee kunnen zijn van Corona... Er is veel dat (deels) uit Azië komt en dat heeft natuurlijk en tijdje lam gelegen.
 
De lange levertijden, daar klagen meer mensen over. Denk dat het te maken heeft dat de thomann's e.a. complete batches bij de fabrikanten opkopen voor een bepaalde prijs. Bax staat dus ergens achteraan in de rij en probeert dus met kortingen klanten te lokken, die het niet uitmaken dat ze even 'iets' langer moeten wachten.
Je betaald dus meer bij de één, maar je krijgt het sneller of je wacht langer en betaald minder. 8D
 
Niks van gemerkt. Ligt lijkt me vooral aan de beschikbaarheid van de MPC One. Afgelopen dinsdag nog een audio interface besteld die ik de volgende dag in huis had.
 
Niks van gemerkt. Ligt lijkt me vooral aan de beschikbaarheid van de MPC One. Afgelopen dinsdag nog een audio interface besteld die ik de volgende dag in huis had.

Bax is alleen betrouwbaar met zijn levertijden als er staat “op voorraad”, alle andere statussen bij hun zijn behoorlijk onbetrouwbaar, en zeker als er staat iets in de trend van 5-8 weken, dan kan je er op rekenen dat het gewoon niet geleverd wordt in de komende 3-4 maanden, en soms zelfs langer. Beter is om dan, indien het gaat om een product dat net op de markt is, te kijken naar de levertijd van Thomann of gears4music of zo, om te weten wanneer het echt geleverd gaat worden. Maar de One is volgens mij al een tijdje beschikbaar. Als je hem niet met 15% korting hebt gekocht bij Bax, dan zou ik hem daar gewoon cancelen en hem bij Thomann, gears4music of iets dergelijks bestellen, de kans dat je hem daar wel volgens hun levertijd krijgt is een stuk groter, hoewel dit advies uiteraard geen garantie geeft :D.
 
Laatst gewijzigd:
Heeft vooral met de mpc one te maken, mn broertje liep daar oook tegenaan. Thomann kon wel sneller leveren, maar ook niet meteen...
 
Niet alleen bij Bax, ik zit al sinds eind juli te wachten op mijn Hydra keyboard bij ABTmusic. Blijkbaar zijn er voor bepaalde Roland toestellen zelfs wachttijden tot maart volgend jaar. Kunnen de winkels niet veel aan doen vrees ik.
 
Niet alleen bij Bax, ik zit al sinds eind juli te wachten op mijn Hydra keyboard bij ABTmusic. Blijkbaar zijn er voor bepaalde Roland toestellen zelfs wachttijden tot maart volgend jaar. Kunnen de winkels niet veel aan doen vrees ik.

Aan de levertijden zelf kunnen ze niet veel doen, dat klopt, maar aan de juistheid van informatie toch zeker wel!!!

Ook al voor de corona crisis was in ieder geval Bax zeer onbetrouwbaar en eigenlijk gewoon niet eerlijk in hun levertijden. Ik heb dit zelf meer dan eens gemonitored. Voor nieuwe producten die dan uit zouden komen zag je bij het merendeel van de winkels dan een levertijd van een paar maanden staan: niet bij Bax, leverbaar binnen enkele weken. En dan was het bijna zover, gingen ze gewoon de status weer opschuiven, weer binnen enkele weken of dagen beschikbaar, dat feestje herhaalde zich keer op keer (en toen heb ik dus ook geleerd om naar de andere shops te kijken voor de daadwerkelijke leverdatum).

Ik heb hier ook wel eens contact over gehad met Bax: ze waren zich van geen kwaad bewust: het systeem dit, het systeem dat, dit is wat we van de fabrikanten of groothandel aan info binnen krijgen (sure waarom hebben ze dan bij Thomann wel betere info?)
 
Wat ook een verschil is met bv een Thomann: zodra je iets besteld wordt het geld direct afgeschreven, ook al ontvang je het product pas over maanden, bij Thomann schrijven ze het pas af als het product daadwerkelijk wordt verzonden. Ik ben door een akkefietje laatst met Bax niet meer geheel objectief, maar ik zie hier toch ook een relatie met die levertijden: zo veel en zo snel mogelijk cashen, leveren zien we wel.... Ik vind dat ze de boel voor de gek houden....
 
Laatst gewijzigd:
Wat ook een verschil is met bv een Thomann: zodra je iets besteld wordt het geld direct afgeschreven, ook al ontvang je het product pas over maanden, bij Thomann schrijven ze het pas af als het product daadwerkelijk wordt verzonden. Ik ben door een akkefietje laatst met Bax niet meer geheel objectief, maar ik zie hier toch ook een relatie met die levertijden: zo veel en zo snel mogelijk cashen, leveren zien we wel.... Ik vind dat ze de boel voor de gek houden....

Daarom best met paypal betalen of met Mastercard ( verzekering).
 
Het werkt bij mij (en Bax) ook wel eens de andere kant op.

Ooit iets duurs besteld omdat ik 15% korting kreeg (beperkt houdbaar), maar levertijd zou 26 weken zijn;
Prima voor mij want op dat moment genoeg onuitgepakte dozen om heen.
Kwam toch binnen twee weken.

Laatst iets kleins, waarvoor de levertijd na bestelling op het jaar 2040 (!) werd gezet.
Kwam uiteindelijk toch ook binnen een paar weken.

Voorraden aanhouden kost inderdaad geld, dus het liefst verkopen winkels dingen die in een container zitten die van China naar NL vaart.
Ivm risico's tussentijds faillissement doe ik ook altijd betalen bij afhalen in winkel of credit card.

8 maanden terug bij Bax A'dam ook iemand die me per sé twee synths voor de prijs van één wilde meegeven;
Bestelling stond fout in hun systeem, heb het maar beleefd afgeslagen, maar verwachtte geen lange loopbaan van die persoon in de detailhandel.

Kortom; bij Bax zijn ze zeker niet perfect, maar als het een keer in je nadeel heeft gewerkt onthoud je het vaak langer dan wanneer het in je voordeel werkt.
 
Laatst iets kleins, waarvoor de levertijd na bestelling op het jaar 2040 (!) werd gezet.

Dat is hele lange levertijd. Kan het misschien zijn dat men week 40 van het jaar (20)20 bedoelde? In de logistiek gebruikt men vaak weeknummers.
 
Had em allang gecancelled... waarom wachten als je hem morgen in huis kan hebben...............
 
Wat ook een verschil is met bv een Thomann: zodra je iets besteld wordt het geld direct afgeschreven, ook al ontvang je het product pas over maanden, bij Thomann schrijven ze het pas af als het product daadwerkelijk wordt verzonden. Ik ben door een akkefietje laatst met Bax niet meer geheel objectief, maar ik zie hier toch ook een relatie met die levertijden: zo veel en zo snel mogelijk cashen, leveren zien we wel.... Ik vind dat ze de boel voor de gek houden....

Dat vind ik ook een prettige bijkomstigheid bij Thomann, zeker ook als je wat dagen later toch nog je bedenkt dan zeg je net zo makkelijk weer af zonder dat je in de gaten moet houden of je geld weer terug gestort wordt.

Het werkt bij mij (en Bax) ook wel eens de andere kant op.

Laatst iets kleins, waarvoor de levertijd na bestelling op het jaar 2040 (!) werd gezet.
Kwam uiteindelijk toch ook binnen een paar weken.

Nou ja, als het in 2040 binnenkomt dan kost het in ieder geval heel weinig als je de geldontwaarding meerekent...;)
 
Een vriend van me heeft onlangs bij Bax een Sequential OB-6 desktop besteld.

Er stond op dat moment al een vrij lange levertijd op de site. Een paar dagen na het bestellen kreeg hij echter een mail dat de levering vertraagd is, en nu naar verwachting pas in week 13 2021 geleverd zal worden! Dat is over ong. zes maanden!

Hij deed navraag bij Sequential (die zover ik weet zonder tussenkomst van distributeurs direct aan hun dealers leveren), die aangaven aan dat er geen sprake is van een backlog of productieproblemen, en dat de desktop dan ook gewoon binnen enkele weken geleverd zou moeten kunnen worden.
 
Wat betreft Sequential.... Die hanteren hoge verzendkosten voor orders onder de vijf stuks als ik het goed begrijp. Het zou goed kunnen dat Bax pas besteld wanneer er weer een order gedaan moet worden van 5+ stuks.
Dit kan ook bij andere leveranciers zo zijn. Het lijkt erop dat veel van de producten die je besteld op de webshop nog besteld moeten worden bij de leverancier. Dit kost al extra tijd, wanneer je dan ook zo efficiënt mogelijk besteld door hogere volumes in te kopen dan rekt dat de levertijd nog meer op.
Zelf had ik vorig jaar een Behringer TD-3 besteld waarbij de levertijd telkens werd vooruitgeschoven terwijl die bij Thomann direct leverbaar was. Nog ongeveer 4-5 maanden wachten vond ik het wel welletjes en heb ik geannuleerd.
 
Wat betreft Sequential.... Die hanteren hoge verzendkosten voor orders onder de vijf stuks als ik het goed begrijp. Het zou goed kunnen dat Bax pas besteld wanneer er weer een order gedaan moet worden van 5+ stuks.
Dit kan ook bij andere leveranciers zo zijn. Het lijkt erop dat veel van de producten die je besteld op de webshop nog besteld moeten worden bij de leverancier. Dit kost al extra tijd, wanneer je dan ook zo efficiënt mogelijk besteld door hogere volumes in te kopen dan rekt dat de levertijd nog meer op.
Zelf had ik vorig jaar een Behringer TD-3 besteld waarbij de levertijd telkens werd vooruitgeschoven terwijl die bij Thomann direct leverbaar was. Nog ongeveer 4-5 maanden wachten vond ik het wel welletjes en heb ik geannuleerd.

Dat zou de verklaring kunnen zijn. En dan kan -ie alsnog wel eens onverwacht vlot geleverd gaan worden, nu de Prophet 5 en Prophet 10 net zijn aangekondigd. Tenzij ze een doosje met een OB-6 niet bovenop een Prophet willen leggen.

Met Thomann en Behringer ligt het iets anders. Uli Behringer en Hans Thomann zijn dikke vrienden, en Thomann neemt enorme aantallen tegelijk af. Hans Thomann is al verschillende malen zelf naar China gevlogen om daar persoonlijk de complete eerste batches van nieuwe Behringer synths op te halen. Grote aantallen waarmee -ie dan alle andere grote winkels wekenlang een slag voor blijft. Foto's daarvan stonden op de Behringer FB pagina
 
Ben wel benieuwd of de TS zijn MPC ONE al heeft of misschien een leverdatum heeft gekregen. Ik kreeg een bericht dat de mijne eind oktober komt.. maar eigenlijk hoop ik gewoon dat ze bij Akai een goed product afleveren en dan maar iets langer wachten.. :) Dit is gewoon een gewild item en dan zal de productie ook wel de nodige vertraging hebben door alles rondom Corona.. dat speelt allemaal mee idd. Als ik bv kijk bij Music Store staat ie gepland voor half december.. https://www.musicstore.com/nl_NL/EUR...SYN0007366-000
 
Ik begin Bax ook goed zat te worden. Voor de zomer een set Behringer speakers met accu besteld, om in de zomer een paar tuin/park feestjes te kunnen doen; je moet wat nu er geen festivals zijn. Levertijd zou 6 weken zijn, we hebben het over eind mei begin juni dus corona was geen nieuws. In de aanloop naar de bestelling 2x per mail contact gehad of die levertijd echt gehaald zou worden; elke keer een antwoord "ja hoor volgens onze leverancier is dit de levertijd" bla bla, en de levertijd op de website werd ook per week een week minder. Dus toen er half juni nog 2 weken levertijd op de website stond besteld en betaald, want die speakers zouden er begin juli wel zijn toch? Binnen een week een email: verwachte levering half september. Ja dank u, 10 weken later dan afgesproken, en dan is de zomer al weer over. Ze werden inderdaad in september geleverd. Thomann had ook geen voorraad, het was een nieuw product, dus annuleren en elders bestellen was geen optie.

Nu net weer; vorige week nieuwe monitors besteld bij Bax, levertijd op de website toen 3 weken. Vandaag een mail: verwachte levering week 47. Dat is dus 5 weken na bestellen, niet 3. Thomann heeft geen verwachte levertijd op de website; model lijkt daar uit assortiment. Belooft niet veel goeds dit.

Het is dat ze met de kortingscodes echt de goedkoopste zijn en je het geld maar 1x uit kan geven, maar eigenlijk vind ik het maar een kutwinkel.
 
Back
Top