Studio Bouwen in een flat

Hier nog een stem voor een goede koptelefoon. Probeer het op z'n minst even, 100-200 euro is niks vergeleken met serieuze geluidsisolatie.
 
Hoi Iedereen bedankt voor de reacties, het waren er iets meer als verwacht haha.
Ik heb al best een goeie koptelefoon een akg k121studio. ik wil ook graag isoleren en dergelijk voor als centrada(huur verenging) komt kijken of iets
De bewuste muur wou ik met heel dik geluisd isolatie doen maar heb alles gelezen en dan ga ik toch voor een extra muurtje maken met hout en daar achter steen wol.

En ik zal ff kijken naar verzwaringsplaten of ik die daar op kan plaatsen

Mijn andere Buuren hebben nooit geklaagd alleen die onder mij
de muren daar tussen zijn wel goed geluidsdicht.

ik kan natuurluik veel doen met me koptelefoon maar het correct afstellen van de percussie en partijen doe ik liever met mijn monitoren. zo dat ik mijn afmix goed schoon kan krijgen en dan vervolgens te masteren.

Goeie afspraken maken is idd ook belangrijk toch wil ik proberen het geluid overlast te beperken.

Om nog terug te komen bij het kamer in kamer principe mijn kamer staat al in het midde van mijn wooning. zeg maar als vierkant tussen de rest van mijn huis
als de holle muur normaal was dan had ik al veel minder problemen gehad

Bedankt voor alle reacties en het filmpje(die ik zo ga kijken)
Ben al een stuk wijzer.
 
Montfrooij
Ik wel best de kamer in de kamer gaan maaken want komende paar jaar ga ik niet weg.
aleen dan moet ik me ander hobby spul gaan verplaatsen. of ook in die ruimte zetten of ga het proberen met de rijdenden mdf muuren isloatie en de verzwarings plaaten
Zal eerst is ff gaan rekening welke van de twee de betaalbaarste optie is
 
ik had et geluk in een groot nagenoeg op instorte staand land huis te wonen bij mijn ouders, waar ik altijd bandjes liet optreden als ik een verjaardags feest gaf. toen ik een keer p bezoek was in een grote prof studio (mmp waalwijk) dacht ik gelijk.. dit wil ik ook gaan doen!!! maar dat kost nogal niet wat. apperatuur en die studio ruimte .. maar ik begon langzaam eerst een lege zolder te verbouiwen tot studio met een hoop materiaal die ik uit slooppanden haalde, en nam een mixer over van een utrechtse studio die wat beters ging kopen een allen & heath 24-16- 8 -2 uit tafel een 8 sporen tascam 80 8 recorder had ik al om mijn eigen synth gekloot op te nemen. nog wat geld geleend van mijn vader om echt bands en muzikanten te kunnen opnemen waaronder natuurlijk microfoons koptelefoons en noem maar op . zo is de sandwijck studio ontstaan op die gammele zolder die ik steeds beter maakte met de inkomste van de opnames. op het laatst was het een 24 sporen studio en kwamen er steeds betere bands opnemen. maar helaas moest ik het pand verlaten omdat het hoognodig gerenoveerd moest worden. en ben nog even verder gegaan op een op een een of ander naar industrie terrein waar ik na 5 jaar ook weer weg moest toen heb ik de boel maar op gegeven.. woon nu ook in een flat (appartementje op (gelukkig wel de begane grond) maar heb daar nooit meer echt lekker herrie kunnen maken. bij iedere toets die ik indrukte kreeg ik schuld gevoelens dat de buren er last van zouden kunnen hebben.. heb nog wel even een midi studiootje gehad hier maar uiteindelijk alles maar verkocht.



https://www.youtube.com/playlist?list=PLqH__MNtgdYzsizQVuglCJZMzOUu7VBF2
 
bombario
Klopt hoor. Ik speel ook liever op de monitoren.
Maar af en toe wil ik even goed horen wat er gebeurt en dan is die koptelefoon wel handig.
Volume wel in de gaten houden, want ongemerkt krijgen je oren meer te verduren dan duurzaam is.
 
Back
Top