Online recording // samenwerken // streaming

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
Wat zijn tegenwoordig de opties om globaal samen te werken?
ik ben sinds kort actief in een online kunstenaars collectief #counterculture waar van leden werkelijk overal over de wereld vandaan komen.

Ik ken splice waar je bv je Ableton projecten online kunt delen.

Wat zijn bv goede opties voor audio streaming van studio naar studio?
zodat je instrumenten direct 'realtime' kan opnemen over het net in mijn project.
Met latency natuurlijk. Of kan dat tegewoordig ook zonder?
zijn daar online diensten voor die het process vloeiender maken of is het een kwestie van diy.
Ik ken dante virtual audio card en er bestaan vsts die via een server client setup audio streaming mogelijk maken.
En midi dan?
 
Met latency natuurlijk. Of kan dat tegewoordig ook zonder?

Latency blijft op grote afstanden altijd een probleem. Al zou je een gat boren dwars door de aarde en een kabeltje trekken naar de andere kant van de planeet, ook dan hou je dat het minimaal zo'n 42ms duurt voordat je datapakketje daar aankomt. In de praktijk van nu duurt het nog een stuk langer.
 
Ik heb mij ingeschreven voor de studio versie van Endlesss via hun Kickstarter campagne.
Ik zit nu in de prototype groep en kan dus meekijken waar dit heengaat. Ik heb inmiddels de eerste versie draaien op Push 2. Dat kan standalone en als VST.
Gisteren mijn eerste jam gehad en gelijk verslingerd geraakt. Ik kon bijna niet meer stoppen, zo veel plezier gehad :dj:
Als er interesse is kan ik de ontwikkelingen hier ook bijhouden. Ik heb namelijk geen NDA hoeven tekenen.
 
Gisteren mijn eerste jam gehad en gelijk verslingerd geraakt. Ik kon bijna niet meer stoppen, zo veel plezier gehad
Ik vind de app-versie ook erg leuk, dus ben benieuwd naar de VST versie. Zal nog wel even duren voor ik die aanschaf, dus ben wel benieuwd wat je ervaringen zijn!
 
Back
Top