Wie heeft er thuis een Dante netwerk?

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Hey, in dit draadje ben ik bezig om naar een toekomstige oplossing te kijken voor uitbreiding van mijn home studio. Wat ik nu voor ogen heb is om een Midas M32R met een Dante audio kaart aan te schaffen, zodat ik daarmee gelijk een hardware DAW controller, mixer en audio interface inéén heb en dus mijn ADAT + Babyface Pro oplossing vaarwel kan zeggen. Ik draai Ableton 10 op Windows 10.

Specifiek over de Dante oplossing heb ik dan nog wel wat vragen:
  • Is het gebruik van de Dante Virtual Soundcard voldoende performant of is een aparte Dante PCIe kaart noodzakelijk als je alle 32 kanalen van de Midas wil processen?
  • Als je de virtual soundcard gebruikt, kan je dan dezelfde switch gebruiken als diegene die waarover internet aangeboden wordt aan de computer? Of moet je dan een 2e netwerkt kaart (dan bedoel ik dus niet de Dante PICe kaart) met een aparte switch daarvoor gebruiken? Levert dat dan geen problemen op met je andere (internet) netwerk?
  • Heb je perse een managed switch nodig of is een standaard gigabit switch ook prima?
  • Hoe zit het met bekabeling? Beter CAT6 of is CAT5 ook prima?
  • Dan realiseer ik me ook ineens dat ik eigenlijk niet precies weet wat de taak van een audio interface eigenlijk is, is de interface er uitsluitend om externe apparatuur aan te sluiten, dus midi, adat, AD/DA converts, of is die ook nog betrokken bij enige processing in relatie tot VST plugins? (of geldt dat laatste alleen voor een DSP kaart van bv UAD?)
Er komen vast nog meer vragen! Met een enkel antwoord ben ik al blij! :P
 
Een managed switch is een vereiste als je een gecombineerd netwerk hebt (bijv. Dante en je standaard thuis-/bedrijfsnetwerk). Een extra netwerkkaartje in je DAW PC en een unmanaged switch voor je Dante-apparatuur is vrijwel altijd stukken goedkoper. Toch is managed wel aan te raden ivm. 'Quality of Service'-instellingen en dergelijke. Je voldoet dan geheel aan de specificatie.

Wat betreft bekabeling is CAT5e gewoon te gebruiken (niet de 'normale' CAT5!), dat is ook voor Gigabit ethernet geschikt. Het verwerken van CAT6 is vaak net even wat lastiger, omdat de kabel minder flexibel is. Wel is aan te raden om 'gecertificeerde' bekabeling te gebruiken. Wat je vaak ziet bij goedkope kabels is dat de bedrading van aluminium is ipv. koper. Dit zorgt voor lagere snelheden (je haalt bijv. max 100Mbit ipv 1Gbit) en andere storingen. Haal je kabels bij een gerenommeerde firma en vermijd de goedkope Chinese zooi die je vaak op Ebay, AliExpress, enz. ziet.

Btw: aardig verhelderende presentatie gevonden over dit onderwerp: https://www.slideshare.net/ravepubs/...-methodologies
 
Laatst gewijzigd:
Een managed switch is een vereiste als je een gecombineerd netwerk hebt (bijv. Dante en je standaard thuis-/bedrijfsnetwerk). Een extra netwerkkaartje in je DAW PC en een unmanaged switch voor je Dante-apparatuur is vrijwel altijd stukken goedkoper. Toch is managed wel aan te raden ivm. 'Quality of Service'-instellingen en dergelijke. Je voldoet dan geheel aan de specificatie.

Wat betreft bekabeling is CAT5e gewoon te gebruiken (niet de 'normale' CAT5!), dat is ook voor Gigabit ethernet geschikt. Het verwerken van CAT6 is vaak net even wat lastiger, omdat de kabel minder flexibel is. Wel is aan te raden om 'gecertificeerde' bekabeling te gebruiken. Wat je vaak ziet bij goedkope kabels is dat de bedrading van aluminium is ipv. koper. Dit zorgt voor lagere snelheden (je haalt bijv. max 100Mbit ipv 1Gbit) en andere storingen. Haal je kabels bij een gerenommeerde firma en vermijd de goedkope Chinese zooi die je vaak op Ebay, AliExpress, enz. ziet.

Btw: aardig verhelderende presentatie gevonden over dit onderwerp: https://www.slideshare.net/ravepubs/...-methodologies

Bedankt voor deze nuttige informatie! Die slides ga ik eens helemaal uitpluizen. Maar ik begrijp uit je antwoord dat het dus niet perse noodzakelijk is om een dure Dante PCIe R kaart aan te schaffen? (zoiets als deze: https://www.thomann.de/nl/focusrite...xlvac4Iyhah4uMQvIJZ2Cr0qWB5MI3uxoCSowQAvD_BwE) een gewone gigabit netwerkaartje icm met de virtual Dante Soundcard volstaat? Of ligt dat voornamelijk aan de specs van je pc icm de belasting (aantal kanalen die je wil doorsturen)?
 
Dat was ik nog vergeten te vermelden...
Het is een beetje afhankelijk van de situatie. Als je een setup met low-latency en/of meer dan 64 kanalen vereist, dan ontkom je niet aan het aanschaffen van de PCIe kaart.
De virtuele variant is natuurlijk de goedkoopste oplossing (ben je voor onder de 100 euro klaar, incl. netwerkkaart), maar wel met een (veel) hogere latency en max 64 kanalen. Daarnaast wordt er in deze situatie ook meer van je computer gevraagd, gezien de PCIe kaart de processing op zich neemt. Met een recent gebouwde machine zal de impact overigens wel meevallen.
 
Dat was ik nog vergeten te vermelden...
Het is een beetje afhankelijk van de situatie. Als je een setup met low-latency en/of meer dan 64 kanalen vereist, dan ontkom je niet aan het aanschaffen van de PCIe kaart.
De virtuele variant is natuurlijk de goedkoopste oplossing (ben je voor onder de 100 euro klaar, incl. netwerkkaart), maar wel met een (veel) hogere latency en max 64 kanalen. Daarnaast wordt er in deze situatie ook meer van je computer gevraagd, gezien de PCIe kaart de processing op zich neemt. Met een recent gebouwde machine zal de impact overigens wel meevallen.

Ok thnx, duidelijk. Eerst maar eens virtueel proberen en mocht dat problemen opleveren dan kan je altijd nog upgraden. Heb jij dit systeem zelf trouwens ook, of ben je er bekend mee via werk of zo? (Btw hier ook een oldskool MSX gebruiker :D, laatst hier nog een beetje lopen klooien: https://webmsx.org/)
 
Ruim 2 jaar geleden behoorlijk verdiept in de materie van Dante, AVB, enz., toen ik het nodig vond om m'n setup eens grondig onder handen te nemen. Analoge mixer weg en alles compacter en netter.
Vanuit m'n IT-achtergrond is veel al vrij snel duidelijk (protocollen, enz.) en ja, Dante wint het sowieso op latency en het is natuurlijk de standaard binnen de industrie. Destijds zat ik vooral tegen de prijs aan te hikken en zat niet echt te wachten op layer 3 switches met luide fans (ben Cisco gewend en dat past prima in een datacenter, maar is niet geschikt voor thuis). De prijzen van gigabit switches zijn in de tussentijd behoorlijk gekelderd en ook het aantal passief gekoelde oplossingen is flink toegenomen.
Dingen moeten goed voor elkaar zijn, maar aan de andere kant is het gebruik hier te laag om de aanschaf te rechtvaardigen en hoe groot is de setup hier nou eigenlijk.... Na veel plussen en minnen en een vergelijkende test na enkele maanden tot de conclusie gekomen dat een Dante systeem voor mij overkill is en uiteindelijk een AVB-systeem gekozen. Doet wat het moet doen in mijn geval, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die z'n geld verdient met muziek toch voor dé standaard gaat.

(en ja, ik ben ook nog af en toe met MSX spul bezig :) )
 
Disclaimer vooraf: sorry voor de lange post, skip naar de alinea Dante of Madi? voor de echt relevante vragen/opmerkingen :P

Hey, op dit moment ben ik ook alleen nog maar bezig met verdiepen in de verschillende technieken. Ik probeer te bepalen wat een geschikte oplossing voor mij zou kunnen zijn. Eea is bedoeld voor een home studio setup en dan ook puur hobby matig. Naast de muziek vind ik (computer)techniek en een beetje met hout knutselen in de schuur ook zeer welkome bezigheden en in de afgelopen jaren heb ik daarin ook wel geleerd niet meer voor budget oplossingen te gaan, in welk terrein dan ook, computers, muziek of klustools. Dat betekent niet dat ik dan graag gelijk de hoodprijs voor iets betaal en altijd maar de meest dure oplossing kies, maar ik spaar wel liever iets langer door en kies dan liever voor een betere midden/high-end oplossing, waarvan ik zeker weet dat dat me meer (en vooral langer) plezier gaat opleveren. Dus misschien overkill voor een amateur, maar deze amateur speelt nou eenmaal wel graag met leuke spulletjes :D.

Right, tot zover wat achtergrond, back on topic. Mijn requirements zijn eigenlijk vooral:

- ik wil meer inputs hebben, denk aan 1 of 2 drum maschines (RD-8 + RD-9) icm met wat synths en external effects. 32 kanalen lijkt mij dan het minimum.
- ik wil wel zoveel mogelijk in the box (Ableton) blijven werken
- ik zou graag wat meer handson willen werken ipv continue met de muis lopen klooien

Ik heb eerst naar allerlei afzonderlijke componenten gekeken (bv Motu 24 I/O icm Presonus FaderPort), Maar kwam al snel tot de conclusie dat je er daar alleen niet mee bent, dan heb je ook weer MADI of ADAT preamp systemen nodig, en dat drijft de prijs weer flink op.

In een verdere zoektocht kwam ik bij een digitale mixer met motorized faders uit, waarbij de Midas M32(R) Live voor mij nu de beste papieren lijkt te hebben, die biedt alles wat ik wil: 32 inputs, DAW control en een audio interface. Maar bij deze oplossing heb ik dus twijfels over de performance (latency dus) en vraag me af of die DN32-LIVE usb kaart die er standaard bijgeleverd wordt wel afdoende is (ik heb nu een rock solid RME oplossing met de Babyface Pro). Mocht ik deze route kiezen (de Midas) dan ga ik uiteraard wel eerst zelf proberen of dit echt een probleem is voordat ik ga upgraden. Maar ik wil voorbereid zijn en dit in mijn afweging meenemen zodat ik in ieder geval de mogelijkheid heb om een (betaalbare) upgrade uit te voeren.

Dante of Madi?
Dan kom ik voorals nog op 2 systemen uit Dante of Madi (AVB wordt niet ondersteund, SoundGrid: meh, ik vind Waves maar niks en AES heb ik nog niet veel info over gevonden icm de Midas).

Dante lijkt mij een toekomstvaste, uitbreidbare en schaalbare oplossing. Ik ben zelf ook IT-er (weliswaar software engineer, maar heb genoeg affiniteit met hardware) dus ik schrik niet terug voor wat netwerkbeheer. Voordeel van deze oplossing is dat je incrementeel kan upgraden: eerst de DN32-LIVE usb oplossing, dan Dante Virual Soundcard en als dat nog steeds niet lekker draait de dure (REDNET) PCIeR oplossing.

Maar... inmiddels toch ook weer wat naar MADI gekeken en hoewel de Dante oplossing aanvankelijk goedkoper lijkt, is dat niet meer het geval als je uiteindelijk toch naar een PCIeR oplossing moet gaan. Dan kan je waarschijnlijk net zo goed direct kiezen voor een MADI pcie (RME HDSPe MADI a EUR 1444,-) of usb (Madiface a EUR 859,- of RME Digiface Dante a EUR 1299,-) kaart en een MADI expansion card (EUR 298,-) voor de Midas. Voordeel van zo'n oplossing is dat het een stuk simpeler is (point-to-point), maar hoe dat precies met work clock werkt en wat dan de latency is weet ik nog niet.

Als laatste, ook niet onbelangrijk om te weten, Dante kan niks met MIDI (MADI wel!), dus voor DAW control van de Midas zou je dan weer van de aparte DIN connecties gebruik moeten maken, wat kan betekenen dat je daar ook weer extra kosten maakt (bv een MOTU Midi Express XT USB a EUR 398,-).

Any comments would be welcome!
 
Is een Motu 24i met pcie kaart niet goedkoper? 24 in/out en dan kan je nog een extra 24i aansluiten voor nog eens 24 in/outs.

Bedoel een pcie kaart voor dante/madi kost al meer dan een tweede hands 24i.

Vind het trouwens zonde om kanalen op te offeren voor een 808/909, Rd8 RD9, das het gewoon niet waard.
Je kan toch ook gewoon multitracken en losse sporen openemen? Evt Kick en Snare en de rest..Of gebruik een sub mixertje.
Dus wat 16 kanalen aan die drumdozen spenderen? ...... :?
 
Is een Motu 24i met pcie kaart niet goedkoper? 24 in/out en dan kan je nog een extra 24i aansluiten voor nog eens 24 in/outs.

Bedoel een pcie kaart voor dante/madi kost al meer dan een tweede hands 24i.

Vind het trouwens zonde om kanalen op te offeren voor een 808/909, Rd8 RD9, das het gewoon niet waard.
Je kan toch ook gewoon multitracken en losse sporen openemen? Evt Kick en Snare en de rest..Of gebruik een sub mixertje.
Dus wat 16 kanalen aan die drumdozen spenderen? ...... :?

Hey, dat is zeker ook nog een optie! Ik ben zoals gezegd op dit moment vooral aan het verkennen (eventuele aankoop zal pas met het vakantiegeld en hopelijk een bonus kunnen :D). En dan is dit inderdaad een veel goedkopere oplossing, maar zoals ook eerder gezegd, ben ik niet perse op zoek naar de goedkoopste oplossing (NB echter ik sluit dit dus ook niet uit!).

Wat betreft die Motu, door het bestaan van de (nieuwe) Motu 24Ai en 24Ao kreeg ik de indruk dat die apparaten nu dedicated input of output zijn (tov de oude Motu 24 I/O), ik heb blijkbaar niet aandachtig genoeg de specs bekeken, want naast de 24 analoge ingangen heeft de 24Ai dus ook de optie voor 3xADAT, waarmee ik dus ook outputs kan toevoegen (ik dacht eerder dus: shit dat worden 2 aparaten van 950,- wat ineens dicht in de buurt van een digitale mixer komt). Dus dank daarvoor!

Maar dit is natuurlijk ook nog niet het hele plaatje:
  • waar zou die pci kaart voor nodig zijn? Die Motu 24Ai is toch een usb device?
  • hoe sluit je de synths precies aan? Via d-sub multikabels op een patchbay? (extra kosten)
  • als ik dan extra in/outs wil (voor FX sends bv) heb ik weer een ADAT ad converter nodig (extra kosten)
  • als ik DAW control wil heb ik bv een Presonus Faderport nodig (extra kosten)
Dan nog zal dat wel goedkoper zijn, maar toch...

Verder denk ik niet dat je de kwaliteit en functionaliteit van een Faderport en bv de preamps van een ADA8200 met een Midas M32 kan vergelijken. Met een digitale mixer heb je natuurlijk ook nog wel wat meer mogelijkheden dan alleen inputs/outputs en DAW control en niet in de laatste plaats de fun factor die daar bij komt kijken!

Als laaste nog de opmerking over de drumdozen, dit is maar een voorbeeld wat ik nu in mijn bezit heb. Ik denk echter dat die drumdozen tijdelijk zijn, maar dat ik in de toekomst wel een stuk meer synths zal hebben. Op dit moment heb ik al de mogelijkheid om te multitracken. Ik heb een patchbay icm met een ADA8200 en een Babyface Pro, dus 12 kanalen, een drumdoos als de RD-8 kan ik nu dus prima opnemen en ook external FX kan ik nu (apart) bedienen dmv patching. Echter, gemak dient de mens, en ik merk dat als "het wat gedoe wordt" :P ik eea veel minder gebruik. Dat is zonde, gemakt dient de mens en ik ben dus op zoek naar een betere oplossing waarin (bijna) alles permanent te bedienen is.
 
Fifth Bot Ah ok ik bedoel dus de oudere motu 24i/o. Die werkt met audio wire en een pcis kaart. Zag er 1 voor 350 euro staan. 24 inputs en 24 outputs.
Je kan er nog 3 extra apparaten bij aansluiten.
Is dus wel desktop only.

Ik ben ook opzoek naar een goede oplossing. Maar wel betaalbaar. In Mijn studio moet gewoon alles aanstaan, drums uitgemiced, guitar amp, synths, drumdozen, 6-8 fx-send returns met hardware fx, pedalen en gaan.
De X32 leek een oplossing maar xlr is wel een pain in the ass, dan moet je een hele zooi verloop kabels maken.
De 24i/o en 1 interface kaart kun je denk ik voor zo een 400 euro vinden (nou ja hij word wel niet meer gemaakt), 4 Al is 24 i/o al een goed begin. Das kwa prijs en io tot nu toe wel het beste.
De Motu 24Ai en 24Ao is het voor mij niet. want te duur, i/o heb je dus over 2000 euro.

Ander idee
Marian Seraph A3 PCIe 3x Adat/io 333euro
Behringer ADA8200 Ultragain 159euro 8 i/o via adat
333 + ( 3x 159 ) = 1410 euro voor 24 i/o ( maar ook 24 mic preamps en phantom )

hmmmm de X32 Rack is wel de beste oplossing........759 euro of een tweede hands 24 i/o. De rest is voor mij net te duur.
 
Fifth Bot Ah ok ik bedoel dus de oudere motu 24i/o. Die werkt met audio wire en een pcis kaart. Zag er 1 voor 350 euro staan. 24 inputs en 24 outputs.
Je kan er nog 3 extra apparaten bij aansluiten.
Is dus wel desktop only.

Ik ben ook opzoek naar een goede oplossing. Maar wel betaalbaar. In Mijn studio moet gewoon alles aanstaan, drums uitgemiced, guitar amp, synths, drumdozen, 6-8 fx-send returns met hardware fx, pedalen en gaan.
De X32 leek een oplossing maar xlr is wel een pain in the ass, dan moet je een hele zooi verloop kabels maken.
De 24i/o en 1 interface kaart kun je denk ik voor zo een 400 euro vinden (nou ja hij word wel niet meer gemaakt), 4 Al is 24 i/o al een goed begin. Das kwa prijs en io tot nu toe wel het beste.
De Motu 24Ai en 24Ao is het voor mij niet. want te duur, i/o heb je dus over 2000 euro.

Ander idee
Marian Seraph A3 PCIe 3x Adat/io 333euro
Behringer ADA8200 Ultragain 159euro 8 i/o via adat
333 + ( 3x 159 ) = 1410 euro voor 24 i/o ( maar ook 24 mic preamps en phantom )

hmmmm de X32 Rack is wel de beste oplossing........759 euro of een tweede hands 24 i/o. De rest is voor mij net te duur.

Ja precies :P, ik heb dus ook dat soort rekensommetjes zitten maken en daarmee kwam ik dus telkens dicht in de buurt van digitale mixers! (ik ben geen fan van verouderde computerapparatuur kopen, dus voor mij zijn het nieuwprijzen van nieuw apparaten, dus een stuk duurder).

Anyway, ik ben dus ook nog lang niet uit, na dat videootje van die Faderport kan ik weer opnieuw beginnen :D. Maar dus wel ff nuttig deze discussie! Gracias!!
 
motu 24i/o. Die werkt met audio wire en een pcis kaart. Zag er 1 voor 350 euro staan. 24 inputs en 24 outputs.
Die voor 350e is van mij denk ik en is nog steeds te koop. :-) Ik heb mijn 24io ingeruild voor een Soundcraft Signature 22 MTK (analoge mixer met alle kanalen digitaal via USB de computer in) Ik wilde graag mijn synths kunnen horen zonder de computer aan te zetten en ben zowieso mijn setup een beetje aan het inkrimpen.

Als je het niet erg vindt om alles in-the-box te doen is 24io best een goede oplossing. Die PCIe kaart kan je tot 4 24io's op aansluiten. dus max 96 kanalen in en uit. En het ding is ook nog eens DC coupled dus je kan de outputs gebruiken om CV en Gate mee uit te sturen naar je eurorack of je oude analoge synths (let wel op hoe je de kabels daarvoor maakt, standaard ongebalanceerde jack naar mini-jack is niet de beste oplossing maar dat is weer een ander verhaal). Natuurlijk is bij dat soort oude spullen de driver compatibiliteit en support altijd onzeker naar de toekomst toe. Ik heb er goede ervaringen mee op Windows 10, meest stabiele drivers die ik ooit heb gehad, en ik heb ook geen klachten over Apple gezien. Volgens mij is Motu best goed met support, ook voor oudere spullen. Maar je weet nooit of je over 5 jaar de boel nog op je nieuwe computer kan draaien. Maar daar is de 2e hands prijs natuurlijk ook naar.

De nieuwe 24i en 24o zijn ook leuk. Ze hebben de PCIe kaart laten vallen en gebruiken nu geloof ik USB en ethernet om de boel met de computer te verbinden. Het enige is dat je weer extra kosten maakt en rackruimte nodig hebt omdat alle in en outputs op db25 zit dus je moet er nog iets van een patchbay naast zetten om je synths in te prikken.
 
Al nuttige info uit deze topic gehaald ;-) Ik zou Dante willen gebruiken on in the box te werken met meerdere boxes.

Lijkt me een heel handige tool om gemakkelijk multispoor audio tussen verschillende boxes te routen.

Wat ik me nog afvraag.

Op 3 toestellen zal het 8x8 of 16x16 zijn. Op mijn main DAW 24x24 of 48x48.

- kan dit met virtual soundcard of via, of heb ik toch een extra pcie kaart nodig voor rekenkracht?

- ik neem mijn 3 reken computers over via rdp. Best mijn switch opdelen in 2 delen? 1 dedicated voor rdp en 1 voor Dante? Misschien, als een pcie kaart niet moet, een extra NIC om ook daar de traffiek te splitsen?
 
Dante of Madi?
Dan kom ik voorals nog op 2 systemen uit Dante of Madi.

Dante lijkt mij een toekomstvaste, uitbreidbare en schaalbare oplossing. Ik ben zelf ook IT-er (weliswaar software engineer, maar heb genoeg affiniteit met hardware) dus ik schrik niet terug voor wat netwerkbeheer. Voordeel van deze oplossing is dat je incrementeel kan upgraden: eerst de DN32-LIVE usb oplossing, dan Dante Virual Soundcard en als dat nog steeds niet lekker draait de dure (REDNET) PCIeR oplossing.

Maar... inmiddels toch ook weer wat naar MADI gekeken en hoewel de Dante oplossing aanvankelijk goedkoper lijkt, is dat niet meer het geval als je uiteindelijk toch naar een PCIeR oplossing moet gaan. Dan kan je waarschijnlijk net zo goed direct kiezen voor een MADI pcie (RME HDSPe MADI a EUR 1444,-) of usb (Madiface a EUR 859,- of RME Digiface Dante a EUR 1299,-) kaart en een MADI expansion card (EUR 298,-) voor de Midas. Voordeel van zo'n oplossing is dat het een stuk simpeler is (point-to-point), maar hoe dat precies met work clock werkt en wat dan de latency is weet ik nog niet.

Als laatste, ook niet onbelangrijk om te weten, Dante kan niks met MIDI (MADI wel!), dus voor DAW control van de Midas zou je dan weer van de aparte DIN connecties gebruik moeten maken, wat kan betekenen dat je daar ook weer extra kosten maakt (bv een MOTU Midi Express XT USB a EUR 398,-).

Any comments would be welcome!
Het is jaren later, en ik stuit op dit interessante draadje. Zelf ben ik precies dezelfde overwegingen aan het maken. Eerst USB uitproberen, dan Dante overwegen i.c.m. alleen de virtuele Audinate software op de computer. Dat evt. verbeteren met een PCIe Dante aan de kant van de computer. En nu stuit ik dus op jouw MADI-overweging. Heb je uiteindelijk voor MADI of Dante gekozen? Was Dante al fijner qua latency? En/of ben je er achter gekomen dat de latency met MADI nog lager werd (Midas M32r + Klark Teknik MADI-Card naar een computer met RME Madiface)? Kortom; wat is het geworden?
 
Het is jaren later, en ik stuit op dit interessante draadje. Zelf ben ik precies dezelfde overwegingen aan het maken. Eerst USB uitproberen, dan Dante overwegen i.c.m. alleen de virtuele Audinate software op de computer. Dat evt. verbeteren met een PCIe Dante aan de kant van de computer. En nu stuit ik dus op jouw MADI-overweging. Heb je uiteindelijk voor MADI of Dante gekozen? Was Dante al fijner qua latency? En/of ben je er achter gekomen dat de latency met MADI nog lager werd (Midas M32r + Klark Teknik MADI-Card naar een computer met RME Madiface)? Kortom; wat is het geworden?
geen Dante en ook geen Madi :P: hier de post
Post in discussie 'Need more inputs... (analogs to DAW)'
Need more inputs... (analogs to DAW)

en om een indruk van de setup te geven:
Post in discussie 'Mijn studio annex crib annex recording studio XIX'
Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Ik kan met deze setup plenty outboard gear bedienen, heb er inmiddels nog wel een 2e gewone patchbay bij staan en een midi patchbay (iConnectivity MioXL). Deze setup heb ik alweer een paar jaar draaien en ben er nog steeds super tevreddn mee.
 
Back
Top