Aardeprobleem? Hoge toon in opnames en bij gewoon luisteren.

Gewoon eens proberen om een stuk draad te leggen vanaf je mixer aan eventueel de verwarming of een randaarde.

Heb je dit al geprobeerd?
Anders, vanaf een chasisdeel van de computer naar randaarde of tussen de computer en de mixer.

Succes. :)
 
Het is lastig te horen omdat t heel dicht bij de ruisvloer zit, maar op een analyzer zie je inderdaad duidelijk een piek op 8 en 16kHz.

Het komt op mij ook over als interferentie. Ik lees ook dat je het meeste al geprobeerd hebt.
Normaal zou je dit verwachten als er nog een ander apparaat met usb aan dezelfde mixer hangt, maar zo te lezen heb je dit al uitgesloten.

Ik denk persoonlijk dat het geluid afkomstig is uit de ingebouwde effect unit, gezien het sterker wordt bij opendraaien FX returns.

Het enige wat ik anders nog kan bedenken is interferentie van buitenaf, ik heb dat hier met mijn yamaha speakers.
Kun je de mixer eens proberen op een andere plek of om m om te draaien?

Als dit allemaal niet werkt ben ik toch bang dat je een slecht exemplaar hebt.

edit: 48kHz is trouwens exact een multiple van zowel 8 als 16kHz.
 
Laatst gewijzigd:
Als het met je sends erger wordt kan het idd een groundloop zijn. Hoe is je aarde situatie? Laptop geen aarde neem ik aan? Rest wel geaard?

En heb je een koelkast of zo nieuw? Als het namelijk voorheen niet zo was met dezelfde laptop en USB kaart dan kan het overal zitten in je huis. Of appartement/flat. Voor top audio moet je eigenlijk een losse aardpin slaan in de grond. En niks anders op die groep dan audio.

En heb je oud behringer spul? Daar is de aarde isolatie dacht ik ook niet mega van.
 
Heb je dit al geprobeerd?
Anders, vanaf een chasisdeel van de computer naar randaarde of tussen de computer en de mixer.

Succes. :)

Mijn laptop heeft een plastic behuizing of zou elk schroefje of metalen stukje erop genoeg moeten zijn? ik heb nog een oude audio draad maar die haalt het niet tot aan de verwarming, zou het moeten werken op bv mijn speakerstand?
 
Als het met je sends erger wordt kan het idd een groundloop zijn. Hoe is je aarde situatie? Laptop geen aarde neem ik aan? Rest wel geaard?

Er is helemaal geen aarde aanwezig in de stopcontacten hier. Het word erger met de effect kanalen aan ja. Soms lijkt FX Return 1 het probleem en soms weer kanaal 2. erg vreemd.. Misschien dat daar dan toch niet het probleem zit. Ook de peak lampes van deze kanalen gaan allebei branden als ik de mixer aanzet.
 
,
Mijn laptop heeft een plastic behuizing of zou elk schroefje of metalen stukje erop genoeg moeten zijn? ik heb nog een oude audio draad maar die haalt het niet tot aan de verwarming, zou het moeten werken op bv mijn speakerstand?

Jouw speakerstand is daar niet geschikt voor.
Als je het niet aandurft om de aardepin van een stopcontact te gebruiken, kun je het chasis van een ander WEL GEAARD apparaat proberen.
Mijn mengtafel heeft een aarde pin, waar ik bepaalde problematische apparatuur d.m.v. aparte koperdraden aan kan koppelen.
Het zal even zoeken zijn, welk schroefje op de laptop in contact staat met het chasis.

Bij het ontbreken van een consequente "wiring strategy" zul je moeten experimenteren tussen welke apparaten het draadje de oplossing biedt.
Als je de verwarming wilt proberen, kun je gewoon de laptop even dichter daar naartoe verplaatsen en als het helpt, koop je een lang genoeg koper draad.

Zelfs met dedicated audio apparatuur moet je soms heel vindingrijk te werk gaan om alles storingsvrij met elkaar verbonden te krijgen in bepaalde situaties/omgevingen.
Met gear, die niet primair daarvoor zijn ontworpen, wordt het soms helemaal frustrerend.

Probeer met dat stukje draad gewoon tussen al jouw apparatuur (chasis/metaal delen) en luister bij wèlke connectie het stoorsignaal verdwijnt.

Sorry dat ik niet een concretere oplossing kan bieden.
Succes. :)
 
Wat je ook nog zou kunnen proberen is er voor te zorgen dat je audio en stroom/usb kabels elkaar niet laat raken. Ik heb dit ook eens gehad en heb toen wat gerommeld met de kabels en het probleem was opgelost.
 
Er is helemaal geen aarde aanwezig in de stopcontacten hier. Het word erger met de effect kanalen aan ja. Soms lijkt FX Return 1 het probleem en soms weer kanaal 2. erg vreemd.. Misschien dat daar dan toch niet het probleem zit. Ook de peak lampes van deze kanalen gaan allebei branden als ik de mixer aanzet.

Geen aarde is het probleem. Zeker voor audio met meerdere apparaten.

Of te wel effe bij vriendje testen met aarde. En als het dan goed is, thuis echte aarde aan laten leggen. Huisbaas effe contacten dus. Geen aarde is echt gevaarlijk ook.
 
Even voor de duidelijkheid, de verwarming mag niet gebruikt worden als alternatieve aarde!
Je loopt het risico om alle radiatoren in het systeem onder stroom te zetten.

Yep. En aarde laptop hoeft niet. Mixer wel. Laptop krijgt aarde via usb connectie via mixer.

Maar eerst je huis van aarde voorzien.
 
Geen randaarde in huis is ook wel echt antiek. En bij grootverbruikers zoals wasmachines, drogers en vaatwassers ronduit gevaarlijk.

Zit er ook nog rode en groene bedrading in de muur?
Er is volgens mij een regel dat als je de elektra laat controleren/repareren, en er is nog rood en groen aanwezig, dan zijn ze verplicht dit te vervangen.
En nieuwe bedrading voor stopcontakten moet randaarde hebben.
 
Ik heb zelf afgelopen weekend storing (zachte digitale frutsels) opgelost door m'n Motu1224 en monitors gebalanceerd aan te sluiten aan m'n monitorcontroller (Presonus Central Station) en gratis volume verhoging:okdan:. Had ik ongeveer 2 jaar eerder moeten doen:stupid Ach, je bent nooit te oud om te leren:geslaagd:
 
Back
Top