Fire wire > thunderbolt verloop voor imac?

Little art Fx

Nieuwkomer
Lid sinds
16 januari 2018
Berichten
7
Hey ha, ik wil een korg m3 fire wire poort aansluiten op een Mac uit 2017 ofwel thunderbolt aansluiting ,werkt dat met een verloop.
Iemand hier ervaring mee?

Bvd machiel

​​​
 
Ik gebruik mijn MOTU 828 MkII ook via een thunderbolt-firewire adapter (het is wel iets meer dan een verloopje, het is een hele interface) en dan een FW800 naar FW400 verloop. Met een 2017 Mac zul je nog wel een Thunderbolt 3-2 verloop nodig hebben, want volgens mij zijn er geen Tb3-Firewire adapters.

Belangrijk om rekening mee te houden, Apple levert de "plug and play" firewire audiodriver niet meer mee in macOS, dus als die Korg daarvan afhankelijk was gaat die sowieso niet werken. Voor firewire ben je nu overgeleverd aan of de fabrikant nog een compatible driver levert of niet.
 
Ik gebruik mijn MOTU 828 MkII ook via een thunderbolt-firewire adapter (het is wel iets meer dan een verloopje, het is een hele interface) en dan een FW800 naar FW400 verloop. Met een 2017 Mac zul je nog wel een Thunderbolt 3-2 verloop nodig hebben, want volgens mij zijn er geen Tb3-Firewire adapters.
@etaoin nu ik dit herlees, herinnert me dit aan mijn opstelling waarin geen FW800 naar FW400 verloop nodig is. Enkel de Apple Thunderbolt (2) naar Firewire adapter. Ik heb alzo mijn RME FireFace 400 aangesloten en deze werkt probleemloos. Blijkbaar is het dan overbodig om nog een FW800 naar FW400 verloop er tussen te hebben, enkel die kabel met 6 pinnetjes ?
 
Klopt. Het is een beetje semantiek. Een FW800 naar FW400 kabel (dus van 9 naar 6 pins) noem ik ook een verloop, omdat niet aan beide kanten dezelfde stekker zit. Maar je zou kunnen argumenteren dat een verloop altijd een kort kabeltje is. Ik zie een verloop meer als een passieve verbinding tussen twee ongelijke stekkers, en een adapter als een actieve (protocol conversie). Maar we hebben het over hetzelfde.
 
Back
Top