Verse studio. Waar plaats ik wat?

Je kan toch gewoon alles op stahoogte monteren en een hogere stoel nemen. Hebben wij ook, heet een kassastoel.
 
Voorlopig besloten te bouwen zoals t ongeveer was in zoverre de ruimte dit toelaat. Even een momentopname, nog vele maanden voor t klaar zal zijn. Enkel al omdat t hout al 3 weken levertermijn heeft enz...
 

Attachments

  • A20558A3-B9DD-4CB9-B17F-E44CC2FBE28D.jpeg
    A20558A3-B9DD-4CB9-B17F-E44CC2FBE28D.jpeg
    56,8 KB · Bekeken: 118
Past de desk niet op de korte zijde van de ruimte?
Wat ik heb begrepen is het voor de akkoestiek meestal beter om je monitors/desk in de lengte te laten blazen.
 
Ik werk met patchbays en midimatrix
om niet/ nauwelijks meer achter de
mixer instrumenten te hoeven kruipen
en dan diverse "eilandjes" inderdaad : centrale:computer-mixer- beste speakers
div synths
modulair + div effectenhoekje
etc
met hun eigen patchbay(s) die deels verbonden is met de " centrale"

gezien de grote van de ruimte kan je best al een stuk inrichten zoals je gewend was misschien ?
anderszijds vond ik het idee van eerst de speakers en de bastrap, en zo voortbouwen wel een goed idee

Inderdaad, patchbay's zijn echt een aanrader. Heb er na 25 jaar nu ook een paar en tjongejonge, waarom heb ik dat niet eerder gedaan!!!
Dat scheelt echt een hele berg gekruip en gepiel. Bijkomend voordeel is dat je met de normalling functie op zo'n patchbay standaard een aantal bakken op dedicated kanalen kan hebben, maar dat je die vervolgens ook kan routeren naar bijvoorbeeld outboard en/of tijdelijk kan vervangen door iets anders. Voor mij echt een eye opener. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.
 
Ik heb laatst ook weer een paar patchbay's (erbij) gekocht. Je moet het jezelf natuurlijk niet moeilijker willen maken dan strikt nodig ;-)

Die (lage) stands op die houten kastjes geplaatst vind ik trouwens wel tof bedacht!
Waar heb je die kastjes vandaan / gekocht als ik vragen mag?
 
Ik heb laatst ook weer een paar patchbay's (erbij) gekocht. Je moet het jezelf natuurlijk niet moeilijker willen maken dan strikt nodig ;-)

Die (lage) stands op die houten kastjes geplaatst vind ik trouwens wel tof bedacht!
Waar heb je die kastjes vandaan / gekocht als ik vragen mag?

ikea keuken :)

Heb ik al 15 jaar.
 
Past de desk niet op de korte zijde van de ruimte?
Wat ik heb begrepen is het voor de akkoestiek meestal beter om je monitors/desk in de lengte te laten blazen.

Ik had die opstelling bedacht, dat past nét maar het nadeel is dat de treklades ruim zijn en er dan geen kasten op de hoek kunnen omdat die lades erheen komen. Dus dan komt alles uit elkaar staan, zie je overal kabels lopen en vooral is de ruimte tegen de ramen links beperkt. Ik wil achter die kasten rij kunnen voor de ramen en de kabels.
Bovendien is er een kansje dat er ooit wat water binnenkomt (het blijft een kelder) en staan de ikea kasten op pootjes, de desks niet. Die linkermuur is 't laagste punt, water verzamelt daar dus de desks staan op 't hoogste punt. Kabels enz komen trouwens allemaal vd vloer zodat ik worst case met een dweil het water kan wegwerken achter de ikea keuken.
Los daarvan heb ik 3 detectoren (2 akoestisch en een met sim kaart die sms stuurt voor 't water al binnen is) dus dat heb ik wel onder controle.
De ventialtie is ook in de ene hoek en de buren hun airco hoor ik daar dan heel erg in mijn linker oor door die opstelling. Daarom dus de dwarse opstelling
 
Hout is ondertss geleverd en geplaatst. Nu dacht ik voorlopig een spiegelbeeld vd vorige setup te maken. Heb echter meer plek en gear, dus vraag me af of ik eilandjes zou maken met oa telkens wat drumdozen en gear tss eilanden fx of alles eerder groepeer.
als ik studios zie van anderen zie ik meestal synths en nergens drumdozen of enkel gegroepeerd.

Idem ivm de patchbare synths en pedalen en sequencers, zet ok al.die dingen bij elkaar of eilandjes... ik heb geen idee.
 

Attachments

  • 72EEE7F5-BF9D-4FD7-9792-0A5A3F627B5D.jpeg
    72EEE7F5-BF9D-4FD7-9792-0A5A3F627B5D.jpeg
    52,9 KB · Bekeken: 116
Thx, ze is echter 5 vierkante meter kleiner dan de vorige. Ik mis de mogelijkheid om een zetel te plaatsen achter mijn scherm, zodat ik niet lui muziek vanaf de mac kan kijken (YT), maar ik weet het, luxe probleem.
 
Ja dat werkblad is kras en sigaretteproof. Wordt makkelijk 500
 
Dat krasproof is relatief. Ik gebruik oude keukenwerkbladen op de werkbanken in de garage. Ik laat er toch mijn sporen op na. :) Maar hopelijk moet je aan synths wat minder beunhazen dan aan roeste klompen automechaniek.
 
Back
Top