Mijn gear/setup - wat veranderen?

Origineel geplaatst door cloudman
ziet er begrijpbaar uit...

wat voor genre ging je weer doen?

Het wordt techno, trance, vooral moderne muziek.

Weet iemand ook een goedkope, goede drumcomputer? Zoiets als de TR-909, alleen veel goedkoper (100 euro).
 
electribe ER1, roland tr707.

dat is het enige wat in de buurt komt qua sequencer en mini-beetje qua geluid.
(eigenlijk is er niets dat de tr909 deftig na doet, en alleen vergelijkbaar met machinedrum
die dan weer de tr omverblaast, maar goed... het is een open discussie) voor die prijs. anders een van de boss
dr rythm's...
 
Bedankt voor jullie reply's. Zelf dacht ik ook aan iets van Jomox.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rubenes
Audio gaat naar de mixer. Hier wordt de audio gesplitst (control room en main out). Het control room signaal gaat naar de monitors. Het main out signaal gaat naar de US-122 interface, zodat ik het kan opnemen.

Dus zo:
synth 1------->|-------|-------> Control room ------> Monitors
synth 2------->|Mixer|
synth 3------->|-------|-------> Main Out -----------> US-122 interface

Midi wordt gedaan via een Roland A880 patchbay.

Je mag zelf kiezen welke kleur de input en de output voorstelt.

Dit gedeelte had ik ook wel door. Ik vroeg me meer af hoe je die MODFX ging aansluiten.

PS: Ik zie dat je weer van gedacht veranderd bent een weer een RM1x ipv die Oberheim wil.
Waarom zoek je dan eigenlijk nog een drumcomputer en is die Fruityloops dan niet overbodig.
Jij veranderd nog sneller van mening dan van ondergoed. Familie van phocos toevallig?

Heb je trouwens al over mijn 5 puntenplan hierboven nagedacht?
 
Origineel geplaatst door r.5
Dit gedeelte had ik ook wel door. Ik vroeg me meer af hoe je die MODFX ging aansluiten.

PS: Ik zie dat je weer van gedacht veranderd bent een weer een RM1x ipv die Oberheim wil.
Waarom zoek je dan eigenlijk nog een drumcomputer en is die Fruityloops dan niet overbodig.
Jij veranderd nog sneller van mening dan van ondergoed. Familie van phocos toevallig?

Heb je trouwens al over mijn 5 puntenplan hierboven nagedacht?

Ik ben het totaal met je eens. Je kunt beter een paar goede dingen hebben dan een hele hoop zooi, dus ik ga voor de MPC2000XL, de UB1024PRO, de Nanoverb en een TX81Z.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rubenes
Ik ben het totaal met je eens. Je kunt beter een paar goede dingen hebben dan een hele hoop zooi, dus ik ga voor de MPC2000XL, de UB1024PRO, de Nanoverb en een TX81Z.

je zal ergens en eens een beslissing moeten maken he rubenes...
en het is niet erg geruststellend dat het de eerste keer vaak zowiezo een verkeerde beslissing was.
maar daar leer je uit, en dat is op zich de moeite waard.

ik moet wel zeggen, ik heb uit jouw twijfelen zelf veel geleerd :D
en uit de tips die jij kreeg, zelf veel onthouden.
heb wel al het één en het ander gehad.
Ben ondertussen van mening dat voor een beginner een groefdoos-variant
veel waart kan zijn, maar dan wel eentje die een zeker niveau haalt.

reden: veel diverse geluiden, doos om op te leren, je kan er een complete track op maken als je dat wil,
kan dienen als sequencer later... maar goed, dat is mjn visie die ondertussen voor mij geldt.
dit hoeft niet voor iedereen het zelfde te zijn.
 
Origineel geplaatst door cloudman
je zal ergens en eens een beslissing moeten maken he rubenes...
en het is niet erg geruststellend dat het de eerste keer vaak zowiezo een verkeerde beslissing was.
maar daar leer je uit, en dat is op zich de moeite waard.

ik moet wel zeggen, ik heb uit jouw twijfelen zelf veel geleerd :D
en uit de tips die jij kreeg, zelf veel onthouden.
heb wel al het één en het ander gehad.
Ben ondertussen van mening dat voor een beginner een groefdoos-variant
veel waart kan zijn, maar dan wel eentje die een zeker niveau haalt.

reden: veel diverse geluiden, doos om op te leren, je kan er een complete track op maken als je dat wil,
kan dienen als sequencer later... maar goed, dat is mjn visie die ondertussen voor mij geldt.
dit hoeft niet voor iedereen het zelfde te zijn.

Hartstikke bedankt voor de complimenten en ik ben blij dat je er ook iets van geleerd hebt. :)
Ik hoop dat ik je in de toekomst nog verder kan helpen.
En voor die beslissing, laat ik maar eerst met de MPC beginnen. Ik zie wel nog verder.
Hieronder een lijst van wat ik vind dat goed is aan de MPC:
- Er is geen grens aan de mogelijkheden van een sampler... (hangt er vanaf welke geluidjes je erinstopt)
- Goede sequencer voor synths te besturen
- Mogelijkheid om complete liederen te maken
- Computer kan het raam uit (niet letterlijk natuurlijk ;) )
- Live optreden mogelijk (ik speel op de KS5, de MPC doet de rest)
- Portable (je kunt hem overal meenemen)
- En nog veel meer...
Ik denk dus zelf dat de MPC een zeer goed idee is. Bedankt voor de tip R.5!
 
Origineel geplaatst door Rubenes
En voor die beslissing, laat ik maar eerst met de MPC beginnen. Ik zie wel nog verder.
:geslaagd:
 
dit is mijn huidige setup, wat zouden jullie veranderen?

amd athlon 64 3000+, 1gig ramgeheugen
2x mackie hr 824
2x yamaha ns10
roland juno 106
tc powercore
uad studiopack
RME multiface
een aantal vsti's

net een virus B verkocht omdat iemand er dringend 1 nodig had en mij een heel mooi bedrag bood :)

nu ben ik aan het twijfelen of ik weer een virus koop ofwel een nordlead.
Is er veel verschil in klank tussen de disco dsp discovery en een nordlead 2X ?
 
Origineel geplaatst door dj_jochen
dit is mijn huidige setup, wat zouden jullie veranderen?

amd athlon 64 3000+, 1gig ramgeheugen
2x mackie hr 824
2x yamaha ns10
roland juno 106
tc powercore
uad studiopack
RME multiface
een aantal vsti's

net een virus B verkocht omdat iemand er dringend 1 nodig had en mij een heel mooi bedrag bood :)

nu ben ik aan het twijfelen of ik weer een virus koop ofwel een nordlead.
Is er veel verschil in klank tussen de disco dsp discovery en een nordlead 2X ?

Als je de virus sound weer wilt en de interface niet nodig hebt zou ik de Virus Powercore kopen. Heb je ook een Virus B alleen veel goedkoper. Je setup lijkt te verraden dat je vrij computer georienteerd werkt.

Nord Lead is ook een erg fijne synth. Ik heb een Virus C en een Clavia G2 om zowel de Virus als Nord Lead sound te kunnen bezitten. En dat bevalt erg kan ik je zeggen.
 
ik was mijn mackie control universal ook nog vergeten zie ik nu...
Ik ben nogal computergericht ja. Ik ga afwachten en de opties eens rustig bekijken. virus powercore spreekt me niet zo aan omdat ik die powercore liever voor effecten gebruik
 
Origineel geplaatst door r.5
:geslaagd:

Dus niet. Sinds ik erachter ben gekomen dat de Korg Triton LE (1000 euro) en de Korg Karma (ook 1000 euro) ook binnen mijn budget liggen, ben ik maar eens weer gaan nadenken:

- MPC: Ik heb al een sampler, dus: MPC - sampler = ASQ-10. Deze is helaas moeilijk verkrijgbaar, maar alleen de sequencer gebruiken is ook geldverspilling.
- RM1X: Blijft de goedkoopste keus.
- Korg Triton LE: Korg Triton LE - Sampler = overpriced sequencer.
- Korg Karma: Beetje hetzelfde als de RM1X, alleen is hij uitbreidbaar en heeft het ding de geavanceerde KARMA-technologie.

Dus het is overwegen: is uitbreidbaarheid en het KARMA-systeem de 700 extra euro's waard?

En als iemand andere kandidaten weet, zeg ze maar!
 
Laatst gewijzigd:
hihi :) het verhaal gaat verder.

hou in het achterhoofd het belang van gebruiksvriendelijkheid bij!
ik weet niet of die werkstations altijd even hands-on of even gemakkelijk in bediening zijn.
Voor de ene werkt het ook, voor de andere niet.
ik zou nu toch niet de triton vergelijken met een rm1x, dat zijn appelen en peren...

maar goed...

een werkstation, da's een andere manier van doen he
 
Origineel geplaatst door Rubenes
Dus niet. Sinds ik erachter ben gekomen dat de Korg Triton LE (1000 euro) en de Korg Karma (ook 1000 euro) ook binnen mijn budget liggen, ben ik maar eens weer gaan nadenken:

- MPC: Ik heb al een sampler, dus: MPC - sampler = ASQ-10. Deze is helaas moeilijk verkrijgbaar, maar alleen de sequencer gebruiken is ook geldverspilling.
- RM1X: Blijft de goedkoopste keus.
- Korg Triton LE: Korg Triton LE - Sampler = overpriced sequencer.
- Korg Karma: Beetje hetzelfde als de RM1X, alleen is hij uitbreidbaar en heeft het ding de geavanceerde KARMA-technologie.

Dus het is overwegen: is uitbreidbaarheid en het KARMA-systeem de 700 extra euro's waard?

En als iemand andere kandidaten weet, zeg ze maar!

Ik zou je hobby veranderen in plaats van je setup! :frons:
 
Ik denk dat het een Karma wordt. Het KARMA-systeem lijkt me zeer interessant, en er zit ook al een sequencer in.

P.S.: Cloudman, wanneer ga je je RM1X kopen? En als je hem hebt, kun je me dan een review geven? Misschien is de RM1X toch beter, zeker als ik me bedenk dat hij 700 euro goedkoper is, wat toch een groot verschil is.
 
Origineel geplaatst door Alexander
Ik zou je hobby veranderen in plaats van je setup! :frons:

Voortaan zal ik hier geen vragen meer stellen over gear dan maar.

P.S.: Als dit je irriteert, waarom reply je dan?
 
Origineel geplaatst door Rubenes
Dus niet. ... En als iemand andere kandidaten weet, zeg ze maar!

Een workstation is iets totaal anders dan een sequencer (met ingebouwde sampler/rompler)!

Waarom begin je niet gewoon je eigen thread: "Welke synth heb ik nog niet willen kopen?".
Ik weet er alvast één: De Korg OASYS. :D Echt iets voor iemand zoals jou die niet kan kiezen.
 
Origineel geplaatst door r.5
Een workstation is iets totaal anders dan een sequencer (met ingebouwde sampler/rompler).
Waarom begin je niet gewoon je eigen thread: "Welke synth heb ik nog niet willen kopen?".

Ik weet er alvast één: De Korg OASYS. :D Echt iets voor iemand zoals jou die niet kan kiezen.

:erm:...

Ja zeg, als ik iedereen hier irriteer ga ik maar ophouden met vragen hier te stellen, he.
 
Back
Top