Mijn gear/setup - wat veranderen?

Origineel geplaatst door feindbild
korg z1, wavestation a/d
waldorf pulse, microwaveI, mb15
roland juno 60, sh101, mc505, a880
yamaha dx200, tx81z
spectral audio protone
e-mu xl7 command station
akai z4 met 512mb ram, 80gb hd, fx expansion
tc-electronics m-one, triple c stereo
red sound federation
zoom studio fx1204
behringer eurorack mx1804a, eurorack mx2642a, autocom pro, multicom pro
boss metal zone, digital pitch shift/delay, me8b

ibanez btb 406q 6 string bass, phat hed
hohner akoestische 4 string basgitaar

en
cheape akoestische gitaar, idem dito electrische gitaar, idem dito 7 string electrische gitaar, onbestemde electrische 4 string bas, patchbays, enooooooorm veel kabels, akg k240df studio monitor koptelefoon

als ik ooit geld kan vrijmaken, komen er:
een nieuwe imac g5
motu 828 mkii
alesis monitor I active studio monitors
behringer ddx3216 + extra adat ins
adat in/out expansion voor akai z4.

dat alles dan ruimtelijk beter geschikt. heb de plannen al uitgetekend, nu aleen het geld nog ;{ volgend jaar misschien, na de 13de maand...

eerst verhuizen, en eerst betalen voor de rozzbox die ik besteld heb. dacht eraan wat te verkopen om plaats en geld te hebben, maar er zit niks tussen wat ik over mijn hart krijg te verkopen (of genoeg waard is en veel plaats inneemt)...
misschien wordt de red sound federation deze of volgende week tegen een mam vf11 vocoder/filterbank geruild. [/B]



update:

zijn/gaan eruit:
zoom studio fx1204 (is al weg, jammer eigenlijk... best wel leuk. heeft gewoon andere toepassingsgebieden dan tc/lexicon reverbs en de vocoder is cool)
red sound federation (als iemand hem wil kopen...)
korg wavestation a/d (zou jammer zijn, maar geen onoverkomelijk gemis)
behringer mengpanelen (later misschien ooit een mackie 1604 vlz pro of een behringer ddx3216, dan kunnen ze er pas uit)


zijn erbijgekomen in de actie 'maak-meer-van-wat-je-al-hebt-door-het-gebruiksvriendelijker-te-maken':
access microwave programmer
kenton pro dcb voor de juno 60, pro solo voor de sh101/moog mg-1
akai adat board voor z4
ikea jerker


zijn erbijgekomen omdat ze leuk zijn, en in 3/4 van de gevallen nuttig voor livegebruik:
korg electribe es1mkII
mam sq16 (voor live)
moog realistic mg1 (eerste impulskoop wat de studio betreft. geen spijt.)
alesis bitrman


komen er zaterdag bij (staan in keulen op me te wachten):
alesis monitor 1 mkII active
apple dual g5 1.8g powermac met 2 gb ram
rme fireface 800
ableton live
? 12 HE tafelrack x 2


overweldigend...

en nee, ik ben niet rijk. integendeel, ik moet de volgende 3.5 jaar afbetalen... heb wel een goeie deal gekregen. en ik denk dat ik nu de bottlenecks in mijn studio heb weggewerkt, nl:

- de laatste weken begint mijn oude imac vreemde geluiden te maken, het scherm valt uit, hij blijft hangen, geeft onverklaarbare foutmeldingen. na 6 jaar geeft hij het langzaam op. ik ga hem rebuilden en in netwerk hangen met de nieuwe powermac voor de software-editors die alleen of beter werken op os9, denk ik. verder zal hij niet veel meer trekken. dat wordt dan opgevangen - en meer - door de powermac (hohoh).

- de specs van mijn oude imac waren sowieso te laag om een deftige soundcard aan te kunnen. en het gebrek aan soundcard wordt nu dus opgevangen door een rme fireface (veel geld wel...).

- ik kan nu ook eens zien wat software voor me kan betekenen in de studio. (live wil ik nog altijd geen computers meenemen.)

- de structuur van mijn studio is er ook enorm op vooruitgegaan. alles binnen handbereik nu. en ergonomisch verantwoord (of toch redelijk). dat was niet het geval...

- de converters voor de oude analoogjes zijn ook een reuzestap vooruit, en de microwave programmer heeft ervoor gezorgd dat de microwave eindelijk zo vaak gebruikt wordt als het zou moeten (duik zelfs terug in de menu's nu!)

- geen monitors was natuurlijk een immens zwak punt.


ondanks het vooruitzicht op financieel povere jaren word ik er toch gelukkig van :)
na al die jaren weet ik dat ik toch niet ga stoppen met muziekmaken, en dat het voor mij belangrijker is dan rijkelijk leven. de setup zal nu wel even stabiel blijven of eventueel zelfs krimpen, dus ik kan rustig alles uitdiepen. jammer dat een mens moet gaan werken om het te betalen en er zo minder tijd aan kan besteden.
 
Re: scenario

Re: scenario

Origineel geplaatst door Roel
mijn meest voor de hand liggende opties:
1. kleine asio interface met 2i/o + mengpaneel bijkopen, en dan track voor track opnemen als audio, logic als audio/midi-oplossing
2. grote asio interface met 16 i/o, alle sporen tegelijk opnemen en bewerken in software, ook hier logic
3. grote protools interface met 16 i/o (bv. digi002), alle sporen tegelijk opnemen en bewerken in software, en dan protools gebruilen
iemand anders? :confused:
 
@Roel

Tweedehands Mac G5 en je Logic upgraden naar 7. Hoeft niet perse de volledige te zijn.
Je RME daar gewoon in kwakken en je ADA8000 d'ran knopen.
16 in/uit en met zo'n bak je naast je hardware echt niets meer nodig.
2 computers is lastig (ik spreek uit eigen ervaring)

Gebruik je je oude PC als meukbak voor internet enzo en een KVM switch.
 
Re: scenario

Re: scenario

Origineel geplaatst door Roel
nieuwe hypothese danwel scenario wat ik u even voor wil leggen :)

synths:
* virusje met 6 outputs
* novation bakje met 2 outputs
* drumdoosje met 10 outputs
totaal van 18 dus, met wat creatief patchen kan ik het benodigde aantal inputs reduceren tot een mooi afgerond aantal van 16.

verder :
* muziekpc met een nader uit te zoeken pakket software en een nader uit te zoeken audiointerface. audio recording en midi sequencing doe ik met de pc.
midi sequencing is meestal een schets, uiteindelijke opname en bewerking is in het audiogebied.

mijn meest voor de hand liggende opties:
1. kleine asio interface met 2i/o + mengpaneel bijkopen, en dan track voor track opnemen als audio, logic als audio/midi-oplossing
2. grote asio interface met 16 i/o, alle sporen tegelijk opnemen en bewerken in software, ook hier logic
3. grote protools interface met 16 i/o (bv. digi002), alle sporen tegelijk opnemen en bewerken in software, en dan protools gebruilen

veel denkplezier!

Ik vind die virus en die novation nogal overlappen. Ik zou die novation eruit doen. voro de rest heb ik weinig aan te merken
 
Re: Re: scenario

Re: Re: scenario

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik vind die virus en die novation nogal overlappen. Ik zou die novation eruit doen. voro de rest heb ik weinig aan te merken
ik denk dat je daar volledig gelijk in hebt gekregen zonder dat je het wist. ;)
heb de novation vorige week op de post gedaan...

mijn setup is nu:
midimasterkeyboard
virus
airbase

recording en editting op pc met 16 inputs en wat leuke (legale) software.


Origineel geplaatst door fuse
Tweedehands Mac G5 en je Logic upgraden naar 7. Hoeft niet perse de volledige te zijn.
Je RME daar gewoon in kwakken en je ADA8000 d'ran knopen.
16 in/uit en met zo'n bak je naast je hardware echt niets meer nodig.
2 computers is lastig (ik spreek uit eigen ervaring)

Gebruik je je oude PC als meukbak voor internet enzo en een KVM switch..
uiteindelijk wil ik nog wel eens gaan kijken naar een mac of een nieuwe pc, omdat mn pc soms op het randje zit van zn kunnen.

in beide gevallen heb ik een budget van minimaal 1000 euro nodig, wat ik nu niet heb.
ik kan mn bestaande software en hardware blijven gebruiken, dat geeft de mogelijkheid om 1 van de 2 systemen te kiezen (al neig ik de laatste tijd weer meer naar pc dan naar mac).

1tje als meukbak en 1tje als muziekbak is een super idee!

thanks guys!
 
Ik zie dat in deze thread flink wat goede tips over setups over tafel vliegen. Dus mochten jullie nog tips hebben over deze setup...:

Synths:
Korg MS10
Korg Polysix
Korg MonoPoly
Nord Modular Keys

Drums:
Korg KPR77

Overig:
4 electrische bassen (Fender Fretless, Squier (maar uit een goed jaar), Blade, acoustisch ding)
contrabas

Mixer:
Phonic 1202

Recording:
op m'n ouwe PC (AMD Duron 700, 328 MB intern, 20 GB harddisk) met een (auw) SB Live! 64

...dan hoor ik het graag.

Voornaamste problemen: ik kan niet lekker opnemen zoals ik het wil. Ik zou bij voorkeur meerdere instrumenten tegelijkertijd op verschillende tracks willen opnemen. Ik overweeg daarvoor een nieuwe geluidskaart te kopen, maar eigenlijk is mijn PC dan ook aan vervanging toe, en ik weet niet of ik dat wel voor een - weliswaar bijzonder leuke - hobby over heb. Een andere optie is dus een multitrack-(HD)-recorder met voldoende inputs. Verder wil het opnemen van mijn bassen niet lekker (nu via line-out van mijn versterker), maar dat is wel op te lossen met een D.I. of een microfoon voor de versterker (maar daar moet ik eerst een standaard voor kopen).
 
Origineel geplaatst door Steven V
Alle bassen verkopen en een Music Man bas kopen!!

hmm, die fender fretless zou ik anders toch bijhouden...

een mac mini + een goeie soundcard? eventueel kan je die soundcard eerst nog even laten, want de interne van apple zijn meestal vrij goed. heb je niet erg veel geld opgedaan en kan je weer veel verder. of je laat jezelf een pc in elkaar knutselen die alleen heeft wat je nodig hebt. dan ben je ook redelijk goedkoop gesteld.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Alle bassen verkopen en een Music Man bas kopen!!

Ooit op een Blade gespeeld? Vind 'm persoonlijk toch echt lekkerder spelen (afgezien van de vele kilo's die om je nek hangen) en klinken dan een Music Man. Kwestie van smaak natuurlijk...

een mac mini + een goeie soundcard?

Heeft een mac mini voldoende processor power voor multitracking dan? Ik had -wellicht verkeerd- begrepen dat dat enigszins tegenviel.
 
Origineel geplaatst door Triphonius Z
Heeft een mac mini voldoende processor power voor multitracking dan? Ik had -wellicht verkeerd- begrepen dat dat enigszins tegenviel.

zou wel moeten lukken, denk ik. hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je hem wilt gebruiken. heb hem natuurlijk nog niet getest ;)
als je nog even geduld hebt, zal je overal op het net wel meningen vinden. nu is het daar nog te vroeg voor.
en ik heb voorlopig mac genoeg aan mijn dual g5... ook die krijg ik aan 100% cpu usage hoor... het eeuwige tranendal: enerzijds kan een computer niet sterk genoeg zijn, anderzijds heeft het geen zin om altijd weer te wachten. de volgende computer zal altijd sterker zijn, en de prijs van wat je net hebt gekocht zal altijd dalen nadat je hem gekocht hebt... kan je beter op een bepaald moment een beslissing nemen en ervoor gaan. en testen wat het beste voor je werkt.
 
Origineel geplaatst door Triphonius Z
Ik zie dat in deze thread flink wat goede tips over setups over tafel vliegen. Dus mochten jullie nog tips hebben over deze setup...:

Synths:
Korg MS10
Korg Polysix
Korg MonoPoly
Nord Modular Keys

Drums:
Korg KPR77

Overig:
4 electrische bassen (Fender Fretless, Squier (maar uit een goed jaar), Blade, acoustisch ding)
contrabas

Mixer:
Phonic 1202

Recording:
op m'n ouwe PC (AMD Duron 700, 328 MB intern, 20 GB harddisk) met een (auw) SB Live! 64

...dan hoor ik het graag.

Voornaamste problemen: ik kan niet lekker opnemen zoals ik het wil. Ik zou bij voorkeur meerdere instrumenten tegelijkertijd op verschillende tracks willen opnemen. Ik overweeg daarvoor een nieuwe geluidskaart te kopen, maar eigenlijk is mijn PC dan ook aan vervanging toe, en ik weet niet of ik dat wel voor een - weliswaar bijzonder leuke - hobby over heb. Een andere optie is dus een multitrack-(HD)-recorder met voldoende inputs. Verder wil het opnemen van mijn bassen niet lekker (nu via line-out van mijn versterker), maar dat is wel op te lossen met een D.I. of een microfoon voor de versterker (maar daar moet ik eerst een standaard voor kopen).

Hay

ja die pc is volgens mij heel belangrijk
er zit geen limiet aan editing en mixing(met SX)
ik zit wel eens aan 70 kanalen

ik zou die pc doen

mijn muziek wordt alleen synth, dreamscapes ofzo
mijn arp omni met daar boven de arp pro(perfect duo)
ik heb nog een korg m1 als master om mijn wavestation te bedienen

ik heb mijn mengpaneel al eruitgepleurd ,het gaat nu gelijk mijn pc in

Ik zou nog HEEL graag 1 oude moog willen(die van trip in to the body)

als ik dat heb metsel ik mijn deur dicht:peukie: en kom er niet meer uit

Greetz Turtel 8D
 
Origineel geplaatst door Triphonius Z

Synths: Korg MS10, Korg Polysix, Korg MonoPoly, Nord Modular Keys
Drums: Korg KPR77
Overig: 4 electrische bassen (Fender Fretless, Squier (maar uit een goed jaar), Blade, acoustisch ding) contrabas

Mixer: Phonic 1202

Recording: op m'n ouwe PC (AMD Duron 700, 328 MB intern, 20 GB harddisk) met een (auw) SB Live! 64

Voornaamste problemen: ik kan niet lekker opnemen zoals ik het wil. Ik zou bij voorkeur meerdere instrumenten tegelijkertijd op verschillende tracks willen opnemen. Ik overweeg daarvoor een nieuwe geluidskaart te kopen, maar eigenlijk is mijn PC dan ook aan vervanging toe, en ik weet niet of ik dat wel voor een - weliswaar bijzonder leuke - hobby over heb. Een andere optie is dus een multitrack-(HD)-recorder met voldoende inputs. Verder wil het opnemen van mijn bassen niet lekker (nu via line-out van mijn versterker), maar dat is wel op te lossen met een D.I. of een microfoon voor de versterker (maar daar moet ik eerst een standaard voor kopen).

Van al die ouwe Korg meuk zou ik er eentje overhouden (de MonoPoly of de Polysix).
De andere 3 gaan er onverbiddelijk uit en zou ik vervangen door een MC-505.
Dan heb je tenminste een stevigere drumsound en een JV gebaseerde synthengine,
een multitimbrale, modulaire virtual analog en een echte polyphone analoge synth.

Met de rest van het geld zou ik een Bass V-Amp of Bass POD overwegen.
Die kan dan ineens ook als DI dienen. Eventueel kan je zelfs de digitale uitgang
ervan rechtstreeks op je PC aansluiten zonder via je mengpaneel te moeten.

(Tot nu toe zou de hele operatie je geen geld gekost mogen hebben.)

Ivm met je eventuele PC-upgrade zou ik persoonlijk hetvolgende overwegen:
- Upgrade je CPU (bvb Athlon XP1500) als je mobo dit supporteerd
- Breid je geheugen uit tot bvb 512MB als dit nog kan
zodat je zonder swap (virtueel geheugen) kan werken.
- Steek er een snelle HD voor je audio in en
maak op die 20GB schijf 2 windows partities
1 voor muziek (zonder swap) met alleen de benodigde soft en
1 generiek installatie (met swap) voor surfen/office/spelletjes.
- Schaf een degelijke 2 of 4 kanaals geluidskaart aan
(die nieuwe emu's zien er volgens mij wel meer dan ok uit).

Submix nu je synths door je mengerd en vervolgens stereo de analoge inputs van je geluidskaart in.
Je bass kan via de POD/V-Amp, de digitale ingang in en op je PC kan je dan
ev. nog softsynths mixen en de DSP FXs van de emu gebruiken op je mix.
Tenslotte CD-tje branden en... :yamaha:
 
Origineel geplaatst door r.5
Van al die ouwe Korg meuk zou ik er eentje overhouden (de MonoPoly of de Polysix).

de ms10 zou ik net houden, de polysix niet. met het modulaire stuk van de ms10 kan je bv drums filteren en experimenteren. veel veelzijdiger dan de polysix. de mono/poly zou ik ook houden. misschien investeren in midificering?
 
Bedankt voor de tips! Ik moet zeggen dat ik sinds de komst van mijn Nord Modular een beetje van mijn analoge purisme ben afgevallen, dus prettig om ook eens wat opties te horen (zoals de MC505) waar ik niet eens aan had durven denken.

Wellicht ben ik een niet onbelangrijk punt vergeten te vermelden: ik gebruik geen midi of uitgebreide sequencing. Ik maak vooral synth-pop/rock/EBM achtige dingen (ja, het heeft eindelijk een naam gekregen!), die ik 'live' inspeel. Vind ik persoonlijk lekkerder werken dan sequencen, en er komen ook betere dingen uit is mijn ervaring. Met sequencen maak ik al gauw te ingewikkelde of niet lekker lopende riffs/melodieën.

Ik ben dus vooral op zoek naar een goede en efficiënte manier om fatsoenlijk te kunnen multitracken, bij voorkeur meerdere sporen gelijk opnemen. Ik zat dus te denken aan een 2e-hands HD recorder, maar wellicht zijn er betere alternatieven?
 
Origineel geplaatst door Triphonius Z
Bedankt voor de tips! Ik moet zeggen dat ik sinds de komst van mijn Nord Modular een beetje van mijn analoge purisme ben afgevallen, dus prettig om ook eens wat opties te horen (zoals de MC505) waar ik niet eens aan had durven denken.

Wellicht ben ik een niet onbelangrijk punt vergeten te vermelden: ik gebruik geen midi of uitgebreide sequencing. Ik maak vooral synth-pop/rock/EBM achtige dingen (ja, het heeft eindelijk een naam gekregen!), die ik 'live' inspeel. Vind ik persoonlijk lekkerder werken dan sequencen, en er komen ook betere dingen uit is mijn ervaring. Met sequencen maak ik al gauw te ingewikkelde of niet lekker lopende riffs/melodieën.

Ik ben dus vooral op zoek naar een goede en efficiënte manier om fatsoenlijk te kunnen multitracken, bij voorkeur meerdere sporen gelijk opnemen. Ik zat dus te denken aan een 2e-hands HD recorder, maar wellicht zijn er betere alternatieven?

Hay

wat ik al boven zei , de pc is een goede multiercorder met ongekende edeting mogelijkheden

Greetz Turtel
 
Ik maak house, techno, d&B, dub, hiphop

Ik doe het met:

korg ms-20
Yamaha cs-10
Juno 106
Alpha juno 2
teebee mk2
pc met div. software(kern van het geheel)
akai filter mcf42
electrix filter filterfacoty
vm-3100
bcr-2000
krk rp-8
Esi esp 1010
terratec ewx 24/96

Ben eigenlijk helemaal compleet naar mijn gevoel maar ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben?
 
Origineel geplaatst door Triphonius Z
dat wordt dat een goeie geluidskaart aanschaffen denk ik...

hay

ik zou eerst die pc doen
snelle cpu plus snlle harde grote schijf(ze zijn niet duur meer)
20gb is te weinig denk ik meer aan 200 of 300 of meer gb(leifst raid voor audio)
kan je altijd later aanvullen
die nieuwe pc s zijn gewoon goed met sx en xp of nt of apple

maak er gewoon een multiemedia computer van
je kan er alles mee doen internet games en MUZIEK en is educatief
dus is goedkoper dan een hd recorder terwijl ze hetzelfde doen

begin dan op te nemen en dan merk je later wel wat je erbij of eraf wil hebben,van je gear

en is educatief

ik hoop dat je snel kan opnemen, kunnen we die boel ouwe korg meuk en een zooi basgitaren keer horen

Greetz Turtel:peukie:
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik maak house, techno, d&B, dub, hiphop

Ik doe het met:

korg ms-20
Yamaha cs-10
Juno 106
Alpha juno 2
teebee mk2
pc met div. software(kern van het geheel)
akai filter mcf42
electrix filter filterfacoty
vm-3100
bcr-2000
krk rp-8
Esi esp 1010
terratec ewx 24/96

Ben eigenlijk helemaal compleet naar mijn gevoel maar ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben?

Inderdaad een mooi geheel. Misschien nog wat FX.
Voor de rest je mengerd+geluidskaart ev. upgraden
naar een digitale mengerd met vuurdraad
(Yammi 01v96, Tascam DM-24 of DM-3200)
 
Hoi Hoi.. Even een vraagje..

Ik maak voornamelijk Hardcore, maar maak ook wel eens een uitstapje naar Jump of probeer een beat te maken a la Timberland.

Nu is mijn vraag, wat is de meest logische uitbreiding?

Op dit moment werk ik met:
- Fruityloops
- Behringer mx1804
- Edirol PCR-30
- Emu 0404 kaartje
- Samson Resolv 65a monitors

Zelf wilde ik eigenlijk de Juno-D halen. Omdat ik al veel piano ervaring heb zou ik nog wel graag een synth willen met toetsen dan die Edirol, om ook een beetje voor de fun te kunnen pingelen.

Dus, wat vinden jullie? Juno-D, ja doen! Offee... nee man doe niet zo dom.. koop.... (vul-zelf-maar-in)

Budget.. +/- € 1000,-
 
Back
Top