Behringer TRUTH B2031?? iemand al in huis?

Origineel geplaatst door bikkel


Jij had die Behringers toch? Waarom heb je ze weggedaan?

Nee, ik had Spirit 2's. Ik had niet genoeg laagweergave en heb toen de Mackie HR824's gehaald. Een wereld van verschil! (ook in prijs helaas...).
 
Iemand de Behringers nog gehaald? want ik heb ze besteld bij feedback en kan ze a.s donderdag halen, maar lees opeens best negatieve reacties hier :bekdicht:

ff wat achtergrond info:

ik ga beginnen met platen mixen, drum n bass in mn kamer van 5 bij 4 meter. Hier zitten veel studiomensen, die preciezer moeten werken met een wat eerlijker geluid, zouden jullie me echter wel aanraden om dan de behringers te nemen, want de prijs is toch erg gunstig te noemen

alvast bedankt voor de reactie :okdan:
 
Er zit een vrij groot verschil in details (o.a. in het stereobeeld) tussen de Truth's en bijvoorbeeld de Tannoy Reveal Active (nog een beetje in dezelfde prijsklasse, zijn ca. 50-75 euro p/st. duurder). De Truth's hebben een vrij direct geluid, en ik heb (zoals al vaker genoemd in deze discussie) van meerdere kanten gehoord dat de kwaliteit van de tweeter na verloop van tijd wat af neemt.
Maar verder is het geluid van de Truth's best in orde. Als je misschien iets meer te besteden hebt, ga dan voor de Tannoy Reveal (active).
 
Ben verders geen andere monitors gewend ofzo, maar heb sinds ongeveer 1,5 jaar die behringer thuths en ben er zeer tevreden over.
Ik kan alles goed horen, en wat ik maak klinkt ergens anders ook goed, en dat lijkt me wel belangrijk denk ik...
Maar verders zal het best persoonlijk zijn....:doei:
 
Eigenlijk is het relatief simpel.
Kijk wat je budget is en koop daarin de monitors die je het beste vond klinken. Het kan altijd beter, tegen een hogere prijs uiteraard. Maar als iets duurder is wel niet automatisch iets zeggen dat het ook goed klinkt.

Je moet er dus de tijd voor nemen, en zowieso het op gehoor uitzoeken van boxen is al een hele klus. Zeker als je nog niet goed kunt luisteren. Want ook dat moet je leren (of je moet een natuurtalent zijn). En dan nog als je die boxen hebt moet je ze echt zo goed leren kennen dat je weet wat ze doen met je geluid. En daar kan makkelijk een paar maanden in gaan zitten.
 
Heb ze nu 2 maanden de Behringers,

En ben er reuze blij mee, laag gaat LAAG!
Dat miste ik enorm en maakte daar dus fouten mee.
Met de dans muziek die ik maak, was de kick en de bass erg belangrijk,
platenbazen zieden steeds: de kick moet beter....

En het werkt, monitoren laten alles horen, dus vanuit de opbouw alles al netjes plaatsen
en gaan maar!
Dus ik ben tevreden met de grote bakken, en soms even erg hard knallen is ook
belangrijk!

Dus prijs / qualiteit verhouding is de behringer voor mij de goede aanwinst.
 
Behringer is goed bezig de laatste tijd. Ze hebben misschien wat moeite om hun oude slechte naam weg te krijgen. Maar wat ze nu allemaal op de markt brengen is volgens mij niet meer van die brakke in asie geassembleerde meuk. (zouden ze nu in polen of zo zitten?)

Maar het is wel leuk dat die boxen laag gaan. Toch moet je oppassen dat je het niet overdrijft. Laag kan heel kritisch komen. En als je een goede mix afgeleverd hebt dan kan een mastering engineer dat stukje ook nauwkeurig aanpassen. (je moet niet verwachten dat hij het laag in de mix kan fixen)
Er zijn heel veel rotgeintjes die je op dat gebeid kunt uithalen, wellicht interessant om je daar eens in te verdiepen. Al was het alleen om te zien waar die grenzen liggen van wat wel en niet kan.
 
Thnx for de snelle en bovenal nuttige info over de Truths :halleluja

kort samengevat (correct me if i'm wrong):

- ze hebben een goed laag
- hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding
- nemen redelijk snel in kwaliteit af (na een paar jaar)
- kleurt het geluid iets teveel
- is voor dj-mensen geschikter dan voor studiemensen
- is voor mij als beginnende platendraaier in mn kleine kamer goed zat


het :dj: kan dus volgende week beginnen :)
 
- is voor dj-mensen geschikter dan voor studiemensen
Nee

- is voor mij als beginnende platendraaier in mn kleine kamer goed zat
Te sjeik lijkt mij, een goed sony setje na je mengdoos kan ook.

zijn gewoon strakke bakken voor 500 E!

Maar vooral luisteren in combi met andere, tannoy / genelec etc.

succes
 
Back
Top