Behringer TRUTH B2031?? iemand al in huis?

scan

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
910
Locatie
Arnhem
Zie deze steeds staan voor een leuke prijs....

Maar is er al iemand die ze heeft gehoord, gekocht?
Ben benieuwd.

groet
 
Nou ben dus zelf even gaan luisteren,

En ja was zeeer verrast, natuurlijk de prijs is erg relaxt ten opzichtte van Genelecs etc. maar geluid dat was erg netjes.
Heb ze vergeleken met D audio speakers de 5 serie en de 6 serie. Daarnaast nog de tannoy reveals aktif.
Ze kwamen vers uit de doos en het winkel personeel zat me te beinvloeden om maar zoveel mogenlijk euro's te vegallen daar maar na een paar uur gingen ze zelf ook even zitten om hun oortjes te voeden met de behringers, hahaha
Ja ik ga ze halen, niet in hun winkel daar zijn ze bijna 100 Error duurder als bij feedback set E 490,-

Ja das effe netjes!
Maar heren luisterd u vooral zelf ook even, ik zie vaak andere bezig met de monitoren maar dit is een leuke extra optie!
groet
 
Ja, ook ik heb ze in huis. Alhoewel het natuurlijk niet tegen de Genelec's op kan komt het toch heel aardig in de buurt.
Ik heb ze nu zo'n 4 maanden en ben er toch erg tevreden mee. Ook zien ze er mooi uit wat ook een leuke bijkomstigheid is. ;)

Overigens weet ik niet hoe het nu zit maar zo'n 3 a 4 maanden geleden waren ze bijna nergens te krijgen omdat ze uitverkocht waren, en het nadeel van Behringer is dat je er soms heeeeel lang op kan wachten. Feedback vertelde mij toen dat ze ze al sinds september in bestelling hadden.

Al met al...het is 't me geld waard geweest!
 
Tof bedankt!
Ga morgen dan even bellen of ze ze nog hebben in apeldoorn!

Groet
 
ik hoop dat ik niet te laat ebn..
ik stond ook op het punt om ze aan te schaffen..
maar er zijn 2 dingen die me tegenhoud
De tweeter.
-De tweeter heeft een metalen gecoate dome, wat ALTIJD zorgt voor een "slissen" "opdringerige" sound.
-De tweeter neemt na verloop van gebruikersduur in kwaliteit af. Er word steeds minder hoog geproduceert. Ik heb hierover een test gedaan met een wat oudere veel gebruikte truth en een nieuwe truth.. wereld van verschil..
daarom wil ik deze niet aanraden. Eerder een goeie pasieve Tannoy system 600

er zijn over deze dingen ook dingen te vinden in reviews....
zoekt en gij zult vinden
 
Dag heren

Ik ben ook geinterreseerd in die behringers, van wegen de knaken enzo.
Ik ben van mening dat ik hier thuis geen mastering studio heb of wil. ik Wil goede tracks produceren en op het nivo brengen zodat een producer de fijne randjes en details kan laten blinken. Dat is een beroep op zich.

Dit is dus mijn insteek om die truth's te kopen, maar nu baar je me wel wat zorgen Gitaarwerk.
Mijn vraag is hoe oud was die gebruikte set.

Is het niet zo dat die behringers niet iets te fel zijn in het begin en dat ze eigenlijk wat pretiger worden naar verloop van tijd?

Naar mijn weten blijft niks in het leven het zelfde en zitten er daarom ook regelknoppen op die monitoren om dit verschil weer in balance te brengen.

Is dit allemaal gelul van mij en zijn het kut monitoren, of zit er wel wat in als bedenkt waarvoor ik ze wil toepassen.


Laterz
 
de monitoren waren in staat gebracht tot 3 jaar veroudering.. als je weinig hoog hoort.. dnek tegen de 15KHz ofzow (ik kan et niet precies afluisteren zo)
maar het is duidelijk minder... Als jij niet zo goed hoge tonen meer hoort, is het absoluut geen probleem

de tweeters nemen wel af in kwaliteit.. ze zijn idd in het begin wat schel, en word na verloop van tijd lekkerder... maar op een gegeven moment word de afname te groot.

ik zal eerder toch wel die tannoy system 600 passief aanraden met een goeie versterker, dan ben je net 100 euro duurder uit misschien, maar dan heb je wel een betere kwalitiet zelfs..

eigenlijk zijn de tannoy reveals/behringer truth, die goedkope yamaha's niet erg goed..ze klinken wel beter als hifi boxen, maar wil je een "meer"eerlijke box, ga dan ajb niet voor de ebhringer :)

ik ga eens ff kijken of ik voor je een stukje kan vinden erover :)
 
Juist,

Dat zit mij dus ook dwars, je kunt alles kopen als het maar Genelec heet. Dan doen ze het goed.
Maar dan komt toch nog de mastering die zeeer waarschijnlijk over Genelecs gaan.
Ronduit te duur!!!
Kost zo'n tweeter duur?
Elk jaar effe met de soldeerbout aan de slag!
Maar het grote hoofdstuk MONITOREN gaat gewoon door,
toch denk ik wel erg vrij zeker dat ik voor de Behringers ga....

of toch.....

nee!
 
Origineel geplaatst door scan
Juist,

Dat zit mij dus ook dwars, je kunt alles kopen als het maar Genelec heet. Dan doen ze het goed.
Maar dan komt toch nog de mastering die zeeer waarschijnlijk over Genelecs gaan.
Ronduit te duur!!!
Kost zo'n tweeter duur?
Elk jaar effe met de soldeerbout aan de slag!
Maar het grote hoofdstuk MONITOREN gaat gewoon door,
toch denk ik wel erg vrij zeker dat ik voor de Behringers ga....

of toch.....

nee!

waar wil je eingelijk heen :confused:

je moet kijken wat de beste gewoon in je budget licht.. ik den in het zelfde budget kan je ook tannoy reveals kopen..
ik wil liever die tannoy600, maar als je weinig hebt, net begint en nooit verder veel zou doen, zou ik lekker die behringers kopen.. je kan voor een paar duizend uero een complete studio aanschaffen van behringer.. en dan kan je superveel ermee... maar ik dnek niet dat ik je al hun spul zou aanradenals je werkelijk productieve opnames wil gaan maken....

voor 255 euro de speaker kan je natuurlijk ook niet klagen..als jij weet welke specs die tweeter moet hebben, en je bent handig.. dan doe je dat!! :halleluja opgelost! :)
 
Haha,

Waar ik heen wil,
Dat heb ik al verteld in het eerste stukkie, iets uitbrengen natuurlijk. Maar ik denk als ik iets uitbreng kan gaat mijn geluid eerst naar een andere studio die DE monitoren wel heeft die alles laten horen.
En daarna de cd/plaat.
Waar 'we' laatst tegen aan liepen was dat we hadden drie nummers afgemaakt [af als in dus onze setup/zonder de perfecte mastering] die konden we op een feest draaien, hartstikke tof relax want dan kun je zien of de heupjes heen en weer gaan. Nou dat deden ze......
Alleen die bass, aai wat was die pittig, dus er uitdraaien maar,
hoog zat lekker, mid dus ook wat bijstellen.
Oftewel, ik ben op zoek naar speakers die die lage gebieden lekker kunnen laten horen, zovan hee kijk effe uit TE VEEL!
Heb die cd dus meegenomen om die Behringers te horen en ja ik hoorde, en de rest ook in de winkel dat die bass erg aanwezig was in muur vloer, eigenlijk overal.
Oftewel dat laten ze naar mijn mening goed horen.
Het hoog was aan de scherpe kant, maar met mijn 2e setje speakers erbij/naast dan werkt het wel, laat ze maar effe lekker in werken. Tannoy's heb de reveals een paar keer gehoord, de aktif en passief, maar dat gaat weer de andere kant op, de 600 serie nog nooit, alleen de 6.5 inch woofer lijkt mij wat klein om de bas lekker te laten doorglijden.

En ja natuurlijk zie ik de prijs verhoudingen ook, en dat maakt het plaatje eerder rond inderdaat.
Maar ik wil die 600 serie graag eens komen luisteren!
 
dan zou ik als ik jou was gewoon voro die behringer's gaan.. die hebben een goed laag, of je bentineens een heel stuk meer uit.

Vergeet niet dat er een wereld van verschil kan ontstaan als je naar een mastering studio gaat...

maar et is wel te doen denk ik.

ga voor de behringer dan :)
 
Nouw heren het gaat om een setje monitoren he geen vrouwen.

Ik heb dat artikel ff gelezen en hij zegt inderdaad dat het hoog splashy is wat waarschijnlijk betekent dat i bij bepaalde frequentie's wat schel is. Hij zegt dat dat bij hoge spl's dus als je hem hard aan hebt staan je er minder lang naar kan luisteren. Nou is het denk ik zowiezo nie zo slim om altijd hard te mixen. begin zacht en werk naar hard is mijn methode.

Tja ik zou best wel duurdere willen kunnen betalen, maar ik vind het nu de moeite niet....

Maarja, voor dat geld krijg wel een hele hoop terug bij behringer en over drie jaar heb ik waarschijnlijk wel genelec or the likes in mijn bezit. Het is wel een verschil van of minder dan 500 euro's voor de truth's of +/- 1150 voor de genelec 1031apm ( vergelijkbaar model qua formaat en watts, kwaliteit daargelaten )

Ik denk ook dat het er om gaat dat je je speakers kent en dat je goed moet beseffen wat die wel en niet kan ( dit wordt ook i dat artikel bevesticht )mijn hifi (lofi hahah) speakers zijn al helemaal niet te vertrouwen, dus erop achter uit gaan kan zowiezo niet.

Er staat ook in dat artikel dat ze goed zijn voor pop en dance, en laat ik dat nou net maken... Tja het brlijft volgens iedereen die er iets over zegt een eindeloze zoektocht naar de beste monitoren, want die zijn er niet.

Ik ga ze horen en als ik opgewonde raak dan neem ik ze.

laterz
 
hehehehe :{
jij hebt helemaal gelijk.. ik maak zelf ook dance enzo..maar net zo hard hele andere soort dingen waar je wel pure monitors moet hebben...
en bedoel.. perfecte monitoren zijn er niet, maar ik weet wel dat die b&w 802 heel vet zijn :)
 
Kijk es aan, waar zo'n forum wel niet handig voor is!

Nee maar dank voor de twweeter tip.
Vindt het zelf ook bijna verdacht voor dat geld zo'n bak..
Moet ergens wat goedkope oostblok onderdelen inzitten,
maar twee tot drie jaar moet het het toch wel doen??
[hoop ik] hahahaha
groet
 
Let op!

Behringer kan de aanvraag niet aan. na uitleg van mijn huisleverancier blijkt dat Behringer de B2031 maar met plukjes kan leveren.

De nieuwe produktie is pas in augustus in de (europese) winkels, niemand kan vertellen wat de prijs dan wordt. (Rare lui bij Behringer).
 
bij www.4street.nl
hebben ze ze op voorraad

blijkbaar niet meer.. wel vernieuwde site..dus je kan zien wat er is :)
 
Het probleem is altijd het budget en de verwachtingen. Iedereen wil veel voor weinig. Maar zo werkt het (helaas) niet. Wil je echt goede monitoren, neem dan een A-merk. Wil je goeie monitoren, maar wil/kan je er niet veel aan uitgeven.... SPAREN !!!!! Als je genoegen neemt met minder, dan krijg je denk ik 9 van de 10 keer spijt. Verwacht dus niet teveel van die goedkopere modellen.
 
mwha.. niet 9 van de 10x.. meer 5 van de tien keer, heb de helft al weggedaan uit me studiootje.. nu word het tijd voor echte apparatuur..en geen low budget meer!
 
Origineel geplaatst door DJ41
Het probleem is altijd het budget en de verwachtingen. Iedereen wil veel voor weinig. Maar zo werkt het (helaas) niet. Wil je echt goede monitoren, neem dan een A-merk. Wil je goeie monitoren, maar wil/kan je er niet veel aan uitgeven.... SPAREN !!!!! Als je genoegen neemt met minder, dan krijg je denk ik 9 van de 10 keer spijt. Verwacht dus niet teveel van die goedkopere modellen.

Jij had die Behringers toch? Waarom heb je ze weggedaan?
 
Back
Top