Mengtafel

Re: 03D

Re: 03D

Origineel geplaatst door CraZ
De O3D is niet de grote broer van de O2R ofzo.. is gewoon een heel andere tafel.. en op zich niet eens zo'n interessante.

De 03D is de kleine broer vd O2R; Hij is qua architectuur, behalve natuurlijk het aantal kanalen, bussen en auxen en de 100mm faders, gelijk aan de 02R. Exact dezelfde uitbereidingskaarten, userinterface etc. Ik vind hem persoonlijk interessanter dan de 01v (heb hem daarom dan ook aangeschaft), omdat hij gewoon veel meer mogelijkheden biedt dan de 01v. Voor de O2R had (en heb) ik het geld (nog) niet. De vergelijking tascam/02r is denk ik niet reeel, want de o2r heeft oa gewoon meer kanalen en bussen. En is ook 2x zo duur als de tascam.

Weer terug naar de analoge tafels: Ik zou denk ik ik eens kijken naar de Spirit SX; komt redelijk in de buurt van jouw wensen. En misschien die nieuwe Phonic? (staat een verhaaltje over in de laatste interface, zag er ook niet verkeerd uit)
 
Origineel geplaatst door fuse

En wat de 01v betreft zit Yamaha weer eens gigantisch te maffen. Ze brengen wel duurdere dingen uit waar je een extra hypotheek voor nodig hebt om te kunnen kopen, maar aan de grote markt van instap digitale mixers denken ze dat de 01v goed genoeg is en de concurrentie nog lang niet bij is. Nou, denk dat je zo langzamerhand toch wel iets nieuws zou moeten kopen dat met kop en schouders boven de rest uit steekt. Anders hebben ze de voorsprong van jaren verkwanselt.

yep daar ben ik het wel mee eens, kijk de tafel bestaat nu al een tijdje en daarom kan hij wel wat goedkoper volgens mij.
ik heb er drie en een half jaar geleden eentje gehad. maar volgens mij is hij nu nog ongeveer steeds dezelfde prijs als vroeger. en dat is jammer.

aan de andere kant. het is gewoon een goede veelzijdige tafel. die op een paar punten na eigenlijk niet echt veel verbetering nodig heeft.
 
Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij is al dit mixergeweld voor onze jonge vriend zonder mengtafel allemaal te duah. Laat hem gewoon een prima 2e hands mixert kopen met 24-32 kanalen en dan mag't ook een mackie zijn. Trouwens Roland, Yamaha ea maken ook mixers die wellicht duurder zijn maar hier in .nl uit de gratie schijnen te vallen omdat mackie zoveel beter zou zijn.


Yep, je hebt gelijk, het wordt allemaal een beetje
of-topic (maar toch wel es leuk een mening te horen...,zonder elkaar in de haren te vliegen.)
Yamaha is een serieuze optie, zijn 2e hands best
leuk te kopen en klinken ook best lekker.
Misschien komt ie dan wel auxen te kort ?

-
Ik ga ook nooit af op wat anderen zeggen over een merk, stinkt het meteen naar marketing, maar probeer zelf een product te horen, voelen en te bekijken (liefst van binnen :) ) en vorm dan een mening en soms heel snel een oordeel ;)
-
Wat me zo opvalt op dit forum dat er veel meningen
worden gegeven (prima) maar dat er toch respect blijft voor elkaars mening, en dat kom ik op diverse forums wel es heel anders tegen.
Een lekker sfeertje dus, en "daar magge we best zunnig mee wezen"
 
Origineel geplaatst door EDP


aan de andere kant. het is gewoon een goede veelzijdige tafel. die op een paar punten na eigenlijk niet echt veel verbetering nodig heeft.



Masterinserts, losse returnkanalen en een meer flexibele routing zijn toch zeker punten waar yamaha als de donder eens wat aan zou moeten doen. Als ze dan ook nog eens 4 extra omni outjes erbij planten zijn ze weer een beetje up to date. Als de prijs niet verhogen dan
 
Origineel geplaatst door Boost303




Masterinserts, losse returnkanalen en een meer flexibele routing zijn toch zeker punten waar yamaha als de donder eens wat aan zou moeten doen. Als ze dan ook nog eens 4 extra omni outjes erbij planten zijn ze weer een beetje up to date. Als de prijs niet verhogen dan

ben ik met je eens hoor!:) maar toen die tafel uit kwam was het voor die prijs echt een bijzondere tafel. en idd op de punten die je noemt en een volledige eq + dynamics op de laatste 8 kanalen na. vindt ik het een prima tafel!!
 
beetje een nono vraag misschien maar wat is het verschil tussen een 'live' en een studio mengtafel? waarom noemen ze de LX7 een tafel voor live gebruik? zitten er features op die je thuis in je homestudiootje toch nooit gaat gebruiken?
 
Ik raadt je een analoge tafel aan! Probeer eens een Mackie! ( De degelijkste tafels die er zijn)
Oke! Dit is mijn mening! Heb zelf gewoon bijna alle merken geprobeerd, (digitaal, analoog)
Maar "Mackie" blijft voor mij de winnaar!!! Geen discussie mogelijk!:biertje:

Peace! :L :biertje: :)
 
Neen, ik ben van mening dat 'digitaal' (waaronder de yamaha serie) het beste is, gewoon lekker alles onder 1 kap. Strak, hard maar wel wat koud. Over smaak valt te twisten maar ook voor mij geldt hier......... 'digitaal' is het beste, geen discussie mogelijk ;)

gr. Mario
 
Niet iedereen heeft het geld om meteen een dure mixer te kopen. Je zult dan een goedkopere moeten kopen. Mocht je succes hebben in de muziek. Dan kun je naar b.v. een Yamaha O2R (96) sparen.
Ik zelf zou beginnen met een Behringer DDX 3216. Ook omdat deze goed uit de kast kwam door een mederwerker van Steinberg.
Hieronder een verhaaltje over de heer Kuellenberg:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DDX3216 on seminar tour with Steinberg

Once again, Wolfgang Kuellenberg is out on a sold-out Steinberg seminar tour. This time around, however, he's using a BEHRINGER DDX3216 digital mixing console along with two B-1 microphones to familiarize participants with the modern music production environment. The "From Idea To CD" tour, which began on April 13 in Hamburg and wraps up on June 9 in Berlin, consists of a 2-day seminar and covers a broad range of subjects. Hardware and software options, pros and contras of various digital audio tools, MIDI and digital audio basics and to concrete programming, recording, mixing and mastering techniques are just some of the topics.
"BEHRINGER's wide range of products and excellent price-performance ratio, along with their solid audio and build quality, fits perfectly with our seminar concept," comments Wolfgang. "The DDX3216 is one of the most flexible, best-sounding and easy-to-use compact digital consoles on the market, and continues to amaze me as well as the participants. And the B-1 is a wonderful sounding mic."

Wolfgang plans to add several additional BEHRINGER units for the subsequent Steinberg "Studio Seminar" tour scheduled for this autumn.
 
Back
Top