hoe een houten afneembaar deurtje ophangen aan rack?

edhal

Ouwe rot
Lid sinds
26 januari 2007
Berichten
1.718
Locatie
nulvierachtacht
Hi,
Ik heb een houten 19"rack gemaakt voor gear die ik nauwelijks gebruik.

Ik heb een zg. louvre-deur-paneel dat de voorkant van het rack perfect en precies afsluit.
Dat paneel wil ik dus op het rack bevestigen, maar niet met scharnieren. Ivm ruimte kan hij niet opendraaien. Ik wil het paneel dus handig en snel van het rack kunnen afnemen en ook weer terug erop 'klikken'.

Iemand tips hoe dit te bevestigen? Welk hang-sluitwerk is geschikt?
Ik zat te denken aan magneetjes (maar die rammelen doorgaans) of klittenband... wat kan ik nog meer gebruiken?
Thnx :okdan:
 
https://www.weijntjes.nl/kastsluitingen/3385/[/URL]

Ik zou deze link even checken
 
Kijk anders is naar die sterke Neodymium magneten, die ook nog eens niet zo groot zijn.
Als je in het paneel en de kast 4 van die dingen inlijmt (tegenover elkaar), misschien houdt ie het gewicht? :okdan:
 
Als je iets met magneetjes maakt, zorg dan ook dat je iets van een gat voor je vingers maakt zodat je het deurtje eraf kunt trekken (als me how I know.....). Zelfs als je die zwakke kastmagneten van de bouwmarkt hebt (zo'n plastic huisje, makkelijk vast te schroeven).
Bij dealextreme en banggood kun je ook deze kopen:
Magneet
En daar zit al een bevestigingsgat in, pas gewoon in een rond gat, schroefje erin, klaar. Maar wel neodymium dus als je er vier gebruikt zul je een takel nodig hebben om dat deurtje eraf te trekken.
 
Back
Top