Behringer DDX3216

Zoals beloofd nu ik em wat langer heb nog een korte review.

Ik ben nog steeds ontzettend tevreden over dit ding eigenlijk. Hij doet gewoon wat behringer zegt dat ie moet doen en hij doet het nog goed ook. Ik had niet verwacht de on board effecten en compressors veel te gaan gebruiken. Maar deze klinken een stuk beter en bruikbaarder dan wat ik verwachtte. Behringer heeft bijvoorbeeld best bruikbare galmpjes in dit ding verstopt. En de chorus klinkt errug lekker over mn basgitaar.

De enige negatieve puntjes die ik heb kunnen vinden is dat ze een aantal ergonomische dingen niet goed hebben opgelost. Het zou erg handig zijn als het laatste kanaal waar je aan een schuif hebt gezeten automatisch geselecteerd zou zijn voor eq en compressieinstellingen. En er zou ook wel een zo'n handige rand onder de schuiven mogen zitten waar je een strook papier in kan stoppen om aantekeningen op te maken maar dat zijn eigenlijk kleine puntjes.

De faders en knoppen voelen allemaal degelijk aan en ik heb niet de indruk dat er snel iets kapot zou kunnen gaan. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat werken als ik de adat uibreiding en de rme hammerfall heb :)
 
Iemand anders al ervaring met deze mixer? Aux, heb jij nog wat zinnigs te zeggen? De SAE heeft er toch ook een zooitje van gekocht?
 
:::: overstap analoog naar digitaal ::::

:::: overstap analoog naar digitaal ::::

hoi,

ik heb deze thread even doorgelezen aangezien ik erover denk ook een digitale tafel te kopen. ik heb momenteel een behringer mx-8000, maar die is gedeeltelijk stuk en valt helaas niet meer te repareren. ik heb het al eens vaker gehoord: als een behringer kapot is en je garantie is verlopen, gooi em dan maar weg aangezien het verdomde lastig te repareren valt en er slechts 1 zaak in nl. zit die dat doet. magoed.

ik zit met het dilemma dat ik veel inputs nodig heb, en de uitgebreide routing mogelijkheden van een mx-8000 wel erg zal gaan missen. zoals je weet zitten daar 24 inputs, 24 extra b-inputs, 6 sends, 4-band eq en 8 subgroups op. ook het direct kunnen grijpen naar een eq of aux send mis ik nu al. een vriend van mij heeft zijn 01v hier nu een tijdje staan (we werken samen aan een muziekje), en ik begin het apparaat wel door te krijgen.

nu die behringer uit is wordt het moeilijk kiezen, aangezien de 01v een extra 8-analog input board heeft. maar de behringer heeft weer 100mm faders, 8 sends, pan pots en volgens mij ook een hogere bitresolutie. wat ik heeeeel erg belangrijk vind is of de mixer en diens features intuitief en toegankelijk zijn. ik begreep van 4-tek dat-ie de 01v wat intuitiever vond. is dat nog steeds zo, 4-tek????

de prijs van een nieuwe mx9000 (opvolger mx8000) is gelijk aan die van de ddx3216. persoonlijk ben ik niet een ontzettende digitaal fanatic. als het strak klinkt, en dat kan analoog ook, dan vind ik het best. het enige echte voordeel van digitaal is de automation, het opslaan van settings, en de mogelijkheid om in de toekomst toch nog eens direct de main out van de mixer digitaal te kunnen opnemen in bijv. een computer....

iemand nog enig advies of verschil in mening??

-- jeroen
 
Yamaha 01v mixer met extra 8-in kaartje, is dat niks voor je ??? genoeg thread over te vinden hier..... check the search button zou ik zeggen..........

Succes,

gr. Mario
 
De 01V heeft in principe 4 aux-sends op de eerste 16 kanalen. Op de 8 Adat-kanalen slechts 2. Ik neem aan dat dit bij de analoge expansion hetzelfde zal zijn.
Verder klinkt de 01V strak en helder en is de bediening vrij eenvoudig voor een dgitale tafel.
Ik vind zelf wel dat de nieuwe generatie digitale mixers wat beter klnkt. Bijv de Tascam. Maar ja, die is weer een stukkie duurder.
 
Ik ben ook naar een digitale mixer aan het uitkijken.
Zoals het er nu naar uitziet wordt het de behringer ddx3216.
Maar ook de 01v lijkt me interessant, zeker omdat die 2de hands
ook al te krijgen is voor schappelijke bedragen.

Zijn er misschien nog meer mensen die een korte review kunnen geven,
of nog beter een ddx3216 versus 01v review ??

Momenteel stel ik nog niet zo veel eisen: wat ik belangrijk vind is de
automatisering (via midi), bediening, en de overal klank. In de toekomst wil ik ook
uit gaan breiden wat betreft mijn recording gedeelte.. wsl hd-recording op een pc.
Maar wellicht zijn hiervoor ook goede betaalbare hardware alternatieven?
En welke mixer is dan het meest geschikt??

equate
 
Back
Top