Behringer DDX3216

4-Tek

Overjarig lid
Staff member
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
1.933
Locatie
Pijnackert
Ik ben op zoek naar een goeie digitale mengtafel. En ik zit heel hard te twijfelen over dit ding.

Qua specs blaast ie de concurrentie hard weg. Maar ik heb zo mn twijfels bij Behringer apparaten. Hoewel ie volgens de FM reviews wel weer goed schijnt te klinken. Maar ik hoor van andere mensen weer dat ie kut klinkt.

Heeft iemand er al mee gespeeld? Is het wat?
 
ik heb op een aantal forums gelezen over gebruikers die met de nieuwe behringer hebben gespeeld en/of gekocht hebben.....het merendeel vind em geweldig, ook qua klank.....

de mensen die em niet geweldig vinden zijn dezelfde mensen die alles van behringer kut vinden, en zeggen dat er geen 1 professionele studio met behringer werkt..naja..je kent ze wel ;)

tuurlijk opereert behringer in een bepaald prijs-segment, maar in dat segment leveren ze wel erg veel waar.....uiteindelijk ben je natuurlijk zelf diegene die bepaald of de interface en geluidskwaliteit voldoende voor je is......

let wel op dat je wat optionele uitbreidingsboards nodig hebt als je meer digitale outputs wilt gebruiken......met die optionele boards erbij kom je al weer veel dichter in de buurt van de Tascam DM24 die ook ERG interessant is....deze dm24 werd in de SOS van deze maand getest....de behringer komt in de SOS van april

Olaf
 
Daar heb ik wat aan!

let wel op dat je wat optionele uitbreidingsboards nodig hebt als je meer digitale outputs wilt gebruiken......met die optionele boards erbij kom je al weer veel dichter in de buurt van de Tascam DM24 die ook ERG interessant is....deze dm24 werd in de SOS van deze maand getest....de behringer komt in de SOS van april

Die had ik ook al gezien. Ik vind het alleen suf dat ze hem met TDIF hebben uitgerust. Nergens een goeie TDIF geluidskaart te vinden. Als ik met dat ding meer dan 8 kanalen ADAT van en naar mn computer wil sturen moet ik toch weer een uitbreidingskaart kopen. Of weet iemand toevallig een geluidskaart met 2 of meer TDIF in en uit in dezelfde prijsklasse als de RME hammerfall?

Die behringer uitbreidingen gaan teminste met 16 kanalen tegelijk :)
 
eeh...heb je het nu over de behringer of over de tascam?

de tascam hep nl standaard: Included digital I/O: 24 channels of TDIF, 8 channels of ADAT, (2) two channel AES/EBU and (2) two channel S/PDIF

de behringer heeft standaard wordclock en s/pdif voor z'n digitale outs....

voor een TDIF soundcard:
http://www.m-audio.de/deltatd.htm

de MOTU2048 heeft ook 3xTDIF

Olaf
 
Ik heb een uurtje zitten spelen met de DDX en ik vond het een echte Behringer. Ik had het idee dat de effecten uit de Virtualizer/Modulizer komen, wat niet veel goeds voorspelt.

Wat me opviel was dat het werken ermee na een tijdje vrij vermoeiend werd, iets dat ik bijv bij een 01V niet heb.

Qua klank was het allemaal wel ok alhoewel ik zeker ook die Tascam zou checken als ik jou was.

groeten

Basicsys
 
Ik had het over de DM24

1 x ADAT is voor mij niet genoeg. Dus bij de DM24 heb ik de keuze uit 2 tdif geluidskaarten in mn pc schroeven. Of een extra Adat kaart kopen en een rme hammerfall.

Bij de behringer kan ik volstaan met 1 adat kaart. en een rme hammerfall dus ben ik zowieso goedkoper uit. Bovendien kan ik met de behringer 32 kanalen mixen en met de Tascam maar 24

Ik heb zelf een virtualizer en een modulizer gehad en die vond ik best ok klinken. Alleen waren ze niet te bedienen. Maar dat is geloof ik bij de 3216 opgelost.

Maar ik mocht em geloof ik bij feedback es gaan vergelijken met een 01V dus ik denk dat ik dat maar eens ga doen. En ik wacht es op de SOS. Als ik mn SOS online password nu niet was kwijtgeraakt kon ik dat nu al lezen :stupid :stupid :stupid
 
ik denk dat veel mensen hier benieuwd zijn naar de resultaten van je 01V vs Behringer test..please post!

Olaf
 
Ja, zal ik doen. Hoewel die o1v wel veel beter moet klinken wil ie het verschil in features goedmaken :)

Hee BasicSystem... jij bent toch niet toevallig die gast van de studioafdeling van Feedback? Die zei namelijk precies hetzelfde over de DDX3216 toen ik daar pas aan het rondneuzen was :)
 
Origineel geplaatst door olafmol
de mensen die em niet geweldig vinden zijn dezelfde mensen die alles van behringer kut vinden, en zeggen dat er geen 1 professionele studio met behringer werkt..naja..je kent ze wel ;)

Ik krijg zelf 'standaard' ook al een k*t gevoel bij de naam Behringer, hoewel dat eigenlijk helemaal niet terecht is. Ik heb zelf div. apparaten gehad en die waren, zeker gezien de prijs, gewoon heel goed.

...de Tascam DM24 die ook ERG interessant is....deze dm24 werd in de SOS van deze maand getest...[/B]


Die Tascam lijkt me heel interessant. Heb momenteel een 01V, die me eigenlijk prima bevalt, maar.... Op één of andere manier heeft ie een eigen sound. Naar mijn smaak een beetje te VA. Maar ja, voor dit geld vind je geen tafel met meer mogelijkheden en betere spec's IMHO.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
....ik had laatst iemand in de winkel die me vertelde dat top technici die hij zeer goed kende, de Behringer betere spects heeft dan een.............SSL


WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Als je alleen naar de specs kijkt kan ik me nog voorstellen dat diegene gelijk heeft ook... Maar wat een SSL nou zo speciaal maakt is de muzikaal bruikbare sound. Niet de specs... wat kan je qua specs nou over zo'n ding zeggen... signaal/ruis verhoudingen ed. zijn op de meeste moderne digitale apparatuur vele malen beter dan op welke analoge mixer dan ook ... maar wat zeggen specs nou eigenlijk :)
 
Origineel geplaatst door 4-Tek


Als je alleen naar de specs kijkt kan ik me nog voorstellen dat diegene gelijk heeft ook... Maar wat een SSL nou zo speciaal maakt is de muzikaal bruikbare sound. Niet de specs... wat kan je qua specs nou over zo'n ding zeggen... signaal/ruis verhoudingen ed. zijn op de meeste moderne digitale apparatuur vele malen beter dan op welke analoge mixer dan ook ... maar wat zeggen specs nou eigenlijk :)

LOL, een SSL met behringer vergelijken..........,
echt een VERKOPER :( dus.

maar inderdaad, spec's zeggen niets, klank en degelijkheid wel.
Ik schroef liever geen behringer mixertje open voor reparatie, ben bang dat ik al de losse onderdelen die er dan afvallen nooit meer in mekaar krijg. :p
 
nou nou peter the behringer-basher ;)
ik ben erg tevreden met mijn behringer stuff, voor de prijs is het prima spul....

Olaf
 
Ik heb em gisteren gekocht. :)

Eerder heb ik em al even vergeleken met de o1v. Ik vond de Behringer eigenlijk duidelijk beter klinken. Zowel de tafel zelf als de eq en compressors. Het zijn allebei geen absolute toppers natuurlijk. Maar de behringer klinkt wat minder "digitaal"
In gebruik lijkt de o1v wat prettiger. Dingen als aux sends instellen enzo gaan op de behringer wat minder intuitief en snel hoewel dat vast wel went.
De effecten zijn niet bijzonder maar best bruikbaar. Bovendien vind ik het voor deze prijs pure luxe dat je 4 stereo effect sends en returns hebt plus nog eens een keer 4 mono aux sends voor je eigen effecten.
En ik wordt nog steeds een beetje opgewonden wanneer alle fadertjes naar hun favoriete plekje schieten als ik em aanzet :)
 
goed man! als je over een weekje of 2 nog een keer een dieptereview wilt geven dan zou ik dat zeer op prijs stellen

Olaf
 
Behringer..

Behringer..

Behringer heeft jammergenoeg een wat slechte naam in 'de business'.. maar ze bouwen verdomd goed spul voor een lage prijs.

Er is wel wat lef nodig om zo'n digitale mixer van Behringer te kopen.. maar ik lees al dat je eerst goed vergeleken hebt..

Net als de rest ben ik erg benieuwd hoe deze tafel je bevalt.. en ik hoop dat je over een paar weken wat gebruikers-ervaring met ons wilt delen.
 
Das ok. Als iemand dat ding een keer wil uitproberen mag je ook zelf langskomen.

Anders moet je ff de revieuw in FM of SOS lezen. Die mensen hebben wat meer ervaring met vergelijkbare tafels. Ik heb alleen de o1v ff uitgeprobeerd.
 
Origineel geplaatst door 4-Tek
Ik heb em gisteren gekocht. :)

Eerder heb ik em al even vergeleken met de o1v. Ik vond de Behringer eigenlijk duidelijk beter klinken. Zowel de tafel zelf als de eq en compressors. Het zijn allebei geen absolute toppers natuurlijk. Maar de behringer klinkt wat minder "digitaal"


Als ik zo onbescheiden mag zijn: wat heb je ervoor betaald ? :confused:

Veel succes met "ontdekken" wat er allemaal mogelijk is met zo'n tafel, ik wens em in ieder geval voor jou een langer leven toe als de meeste behringer mengtafels die wij in de handen hebben gehad ;) ;)

greetings.
..
.
 
Ach. Ik heb al een paar behringer tafels gehad. Nooit eentje stuk gegaan bij mij. Maar volgens mij kan er niet zoveel mis gaan wat dat betreft. Het ding staat hier gewoon op mn kamertje.
 
Back
Top