Wat voor een mengpaneel?

Origineel geplaatst door STicKX
mackie cheap????

WTF?

(sorry)

ennuuuh, spirits zijn lekkere tafels hoor! klinken best ok!

tja ik denk dat menig mengtafel fabrikant niet kan tippen aan de voorversterkers van mackie
 
Klopt,

Mackie en Soudcraft (spirits) klinken iets beter dan de Beehringerstjes maar die zijn wat prijs betreft onverslaanbaar.

Ik zou zeker ook eens naar Tascam tafels kijken, met name de
2500 en de 2600 series zijn erg goed en helemaal niet duur,
Mocht je echt mazzel hebben is een M3500 helemaat tegek.
Klinkt zelfs beter dan een Mackie vind ik.
 
Origineel geplaatst door Prophet
moet je ook wel plaats voor hebben he grooveron zo'n M3500

klopt is een groot beestje, maar hij is ooit zo goedkoop, koop je er toch een groot huis bij ;)
 
Ja die vind je wel voor een schappelijke prijs met of zonder villa erbij :D

heb eens gekeken op hun website, zij hebben geen analoge tafels nimeer ! ? ! of heb ik nu niet goed gekeken..

Enfin zo'n beest klinkt wel goed. Alleen zou ik niet graag ruilen kunnen voor het gemak van de totale controle en automatisatie van men Yamaha o3d'tje met VC8 fostex + adatcard tijdens mixdown. Wat me ook 26 echte analoge ingangen oplevert.

Ik denk als beginneling, een digitale tweedehands promix 01 van yamaha of anders nieuw, dien digitalen behringer is ook goed van prijs. Met zo'n mixers leer je ook goed hoe het zit met de EQ en compressie enzo omdat alles op het schermpje grafisch weergegeven word, wat bij een analoge tafel toch een beetje in het duister werken is in het begin. (was voor mij ook èèn van de redenen, na enkel pogingen op een allen en heat) Ben van een Boss BX 16 overgestapt naar Yamaha o3d. Ook al omdat het niet veel plaats inneemt en er al 2 redelijk goede effectprocesors bij inzitten.En ook compressors op elk kanaal. Automix is ook een gemakkelijk iets, zeer flexibele shit.

Alleen moet je denk ik langer aan je soundd werken wegens digitaal------> wat er ingaat word niet vergoeilijkt door de analoge versterking van bvb een goei analoge tafel. Maar je kan dan ook niet alles willen hè?



;)
 

Ik denk als beginneling, een digitale tweedehands promix 01 van yamaha of anders nieuw, dien digitalen behringer is ook goed van prijs. ;) [/B]


klopt die Behringer is leuk maar de uitbreiding voor de extra analoge ingangen is er nog steeds niet !!
ondanks dat ze hem al bijna een jaar lang aanbieden.

Ik ken veel jongens die hem daarvoor kochten en nu graag hun O3D (mooie tafel trouwens voor dat geld) terug zouden willen :)

Zelf heb ik een Tascam TDM8000 (ook digitaal)
en ben daar 100% tevreden mee. 52 Kanalen mix down en
perfecte interfaces voor mijn Motu 2408.
 
zalig tafeltje groov,

Ik vind zo'n tafeltjes de naam mixer onwaardig, want ze zijn veel meer dan dat en ik zie het dan ook eerder als een soort instrument voor een stuk.

:L
 
mackie is niet goedkoop maar wel goed.
yamaha is hiervan het goedkopere (en iets mindere) alternatief.
Toch denk ik dat je beter voor de VM mixers van roland kan gaan, omdat zij niet zo duur zijn en toch op zn eigen manier heel erg goed zijn.
 
K'vind van die roland VM serie digitaal,de layout een beetje koud aanvoelen. Maar dat mag de pret niet drukken en hij is idd zeer goed van prijs.
 
Ikzelf heb een O2R met een adat uitbreidingskaart (8 digitaal in en uit) en ook een analoge uitbreidingskaart ...
Ik heb er pas ook een effecten kaart ingestoken van TC Electronics ...

Ik ben er heeeeeel content mee !

Een aanrader dus ...

Greetz Bart !
 
Tsja, de mengtafel blijft voor mij toch wel het grootste probleem. Een goeie is gewoon erg duur, zelfs tweedehands nog. Hoewel de prijzen van tweedehands analogen wel aan het dalen zijn.

Ik heb zelf een Behringer MX8000 en ik ben er blij mee, maar ook weer niet. Het is voor velen een uitkomst die ECT studiootje willen gaan spelen maar de echte stuiocentjes niet hebben, zoals ik. De geluidskwaliteit is niet best en de degelijkheid laat te wensen over.

Maar geloof me, zon Mackie 24/8 klinkt net zo kloterig en heeft gewoon alleen een naam. Van de Spirits verwacht ik iets meer, maar niet veel. Het wordt eigenlijk pas interessant als de kanalen goed klinken EN zijn voorzien van volledig parametrische EQ EN als de mix amps en voeding goed zijn. Dan pas kun je knallen !

Nadeel van de digitale tafels is weer dat vaak de EQ niet lekker klinkt vanwege te weinig processorcapaciteit. Ook de compressors klinken om dezelfde reden meestal niet best, maar goed, die krijg je er maar gratis bij.

Mixen in een pc heb ik ook weleens aangedacht maar is geen oplossing. Ik heb toch 24 inputs nodig voor mijn synths en samplers, plus nog wat FX sends en return. Dat wordt dus ongeveer 32 kanalen input en een stuk of 8 stereo outputs. Ga maar eens standalone converters kopen en een ding om die op 24 bits de computer in te jagen ... Wordt niet goedkoper vrees ik, plus dat ik me afvraag of een computer dat wel trekt qua rekenkracht. Volgens mij ben je dan gewoon goedkoper uit met een eenvoudige digitale mixer.


iemand ervaring met de geluidskwaliteit van die Behringer digitale tafel ? Iemand ervaring met de sound van die Roland VM serie ?



Paul.
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner

iemand ervaring met de geluidskwaliteit van die Behringer digitale tafel ? Iemand ervaring met de sound van die Roland VM serie ?
Paul.

Hoi Paul,

De Behringer ken ik zo niet, (redelijke goede dingen over gehoord alleen dat die uitbreidings kaarten er niet zijn blijft K@@te je blijft dus op 16 analoge ingangen hangen.

Ik vind die Rolands wat plastic klinken, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, tis net of je hele lekker koffie drinkt maar dan uit een plastic bekertje, een beetje een bij smaak.
Zo vind ik de klank, wat echt fantastich klinkt is de DM24 van Tascam, 24Bit/96Khz goede interfaces aan boord en redelijk goede FX processoren.
Als ik al niet mijn TDM8000 had van Tascam zou ik zeker voor die gaan, zelfs de prijs is heel goed bij onze oosterburen.
 
Groov,
dat is zowat de tegenhanger van de O3D van yamaha qua spec's en kost hij evenveel ook he. Mooi tafeltje anders. Klank zal zeker goed zijn. Beter dan de Yamaha's? Zal ni veel verschil op zitten zeker.
 
Origineel geplaatst door Prophet
Groov,
dat is zowat de tegenhanger van de O3D van yamaha qua spec's en kost hij evenveel ook he. Mooi tafeltje anders. Klank zal zeker goed zijn. Beter dan de Yamaha's? Zal ni veel verschil op zitten zeker.

Ik ken de 03Dredelijk goed (ik heb hem heel lang live gebruikt)
en nog beter ken ik de o2R (veel collegaes gebruiken hem en beide klinken heel goed maar de Tascam klinkt een heel stuk beter.
Absoluut vergelijk baar met de nieuwe O2R.
Heel open geluid, zeer mooie analogg klinkende EQ en veel interne Headroom.
Grootste verschil wat we hoorden tusssen de O2r (oud)en de DM24 was de diepte van de klank en het hele mooie open hoog en hoog midden. We waren een klassieke koor opname en kamer muziek aam het mixen (veel echt hoog dus geen synthetische klanken) en daar was het verschil behoorlijk groot.

We hadden de opnames gemaakt op een Tascam DA98
met als mengtafel een TLA 8 kanaals mixer(valve's)
En Schoeps en AKG Mic's heel natuurlijk en daar was het verschil veel groter dan we hadden verwacht.

Bij de Yamaha was de diepte en natuurlijke galm zeker 10 meter kleiner dan met de Tascam. En vooral dat hoog was veel mooier en natuurlijker dan via de O2R.
We gebruikten trouwens PMC monitoren voor de afluistering.

Bij Dance of Rock muziek was het verschil kleiner maar nog steeds goed merkbaar. Vooral leek het of het geluid bij hard insturen minder snel vast liep.

Zoals gezegt als ik niet de TDM al had zou 9ik denk ik zo'n DM24 kopen, ondaks dat hij maar 40 kanalen in mix down heeft.
 
tja .... ik ben geen fan van digitale tafels, ik vind ze allemaal erg ielig klinken. Heb een mx8000 en dat gaat net kwa ruislevels, overhead en prijs. Ik zie af en toe wel eens een neve tafel voorbij komen op ebay voor de meest debiel lage prijzen maar weet er nog te weinig van om er 1 aan te schaffen.

mixen op de pc doe ik wel maar vind ook daar dat ik veel power mis, al is levellen van de niveau's wel erg oke (heerlijk net tegen het dakje aan :P ) Ik ben alleen sceptisch over hoe digitaal mixt. Ik heb toch vaak het gevoel dat een anaolge tafel of compressor het echte smeerwerk doet en bij digitaal of de een of het andere er door komt

En paul ik heb een 8 in 8 uit delta 1010 en die zitten op me subgroupen en mt mixb ingangen. werkt perfect !!
Logic is zo strak dat ik prima 8 kanalen per keer kan opnemen en dmv de subgroepen alles met 1 klik naar een juiste input stuur zonder te patchen (ik heb wel rond de 50 outputs van me synths enzo)
 
En paul ik heb een 8 in 8 uit delta 1010 en die zitten op me subgroupen en mt mixb ingangen. werkt perfect !!
Logic is zo strak dat ik prima 8 kanalen per keer kan opnemen en dmv de subgroepen alles met 1 klik naar een juiste input stuur zonder te patchen (ik heb wel rond de 50 outputs van me synths enzo) [/B]

Madr, ik stel wel als absolute eis dat ik al mijn synths tegelijkertijd kan horen. Als ik het goed begrijp moet jij e.e.a. in delen van 8 stuks per keer doen ? Mij niet gezien ...


Paul.
 
nope alleen het digitaliseren gaat met 8 kanalen tegelijk

je hebt nog steeds je 48 - 8 = 40 inputs van je behringer
en zelfs die lopen strak met je opgenomen delen op je pc

very easy met logic :)
 
Back
Top