Studio ruimte kopen.

soundmasters

Stamgast
Lid sinds
5 juni 2004
Berichten
141
Beste mensen.

Voor de hobby maak ik wat muziek. Ik ben er veel tijd mee bezig en t mag best wat kosten. Nu irriteer ik me steeds meer aan t feit dat ik zelden tot nooit is lekker kan knallen met de apparatuur want.......buren en peperkoek muren. Nu vraag ik me af wat de mogelijkheden zijn een ruimte te kopen. Er zijn lege ruimtes te huur maar dan ben je na een jaar of vijf a tien wel door je spaarcenten heen. Dus dacht ik wellicht is er wat te koop. Echter ik heb geen idee wat voor ruimte geschikt zou zijn. Ik kom niet verder dan een garage en deze dan eventueel goed isoleren. Ed. Hebben jullie betere ideen. In wat voor ruimtes zitten de pro's eigenlijk. Hoe voorkomen die dat de buren of mede eigenaren van t gebouw klagen over t geluid. Kortom aan wat voor soort ruimte moet ik denken als ik er een studiootje wil bouwen. Tis puur voor de hobby. Hoeft niet groter dan 20m3 te zijn. Alle apparatuur heb ik al. Enkel de ruimte.
Alvast bedankt!
 
Thnx das een goede idd. Die zijn dicht idd na zessen en in t weekend. Ens kijken wat de opties zijn om een kantoorruimte te kopen als particulier.
 
Een container in je tuin zetten en die ombouwen :D Dit wordt overigens echt gedaan, maar wellicht niet in Nederland.

De Pro's zitten overal en nergens, maar hebben vaak een ruimte in een ruimte gebouwd tot de vloer aan toe. Maar dan moet je al een grote ruimte hebben aangezien dat natuurlijk nogal wat ruimte opslokt. Een mogelijkheid is een kant-en-klaar 'geluidscabine' bouwpakket :)
 
ik heb een studioruimte in mijn tuin gebouwd en heb daardoor geen buren. Ideaal maar je moet wel een tuin hebben. Boekhoudkundig had dat wel wat voeten in de aarde maar 't is wel aan te raden.

Veel van mijn vrienden die in de muziek zitten huren ruimtes in creative broedplaatsen maar vaak moet je dan wel als pro werken om in aanmerking te komen voor dat soort ruimtes.
 
Hey bedankt tot zover voor alle reacties. Ik ben op zoek gegaan naar kantoorruimten en kwam op kantoorkamers.nl uit. Hier vond ik in de buurt waar ik werk een ruimte van 5x5 op een industrie terrein. Kosten 150,- pm. Mooi prijsje toch? Dus hier ga ik zeker eens over denken.

Ik hoor hier mensen praten over de geluidsdichte kamers. Ik vraag me af inhoeverre dit echt al het geluid tegenhoud ivm buren. Natuurlijk heb je misschien 30db reductie en dan nog van je eigen muren maar helemaal stil kan je het niet krijgen toch? Wat is jullie ervaring?
 
ik heb een studioruimte in mijn tuin gebouwd en heb daardoor geen buren. Ideaal maar je moet wel een tuin hebben. Boekhoudkundig had dat wel wat voeten in de aarde maar 't is wel aan te raden.

Het nadeel wat daar dan aan schijnt te zitten is dat als 'ie aan het huis vast zat dit beter is voor de waarde van je huis, losse ruimtes kosten alleen maar geld. Magoed, moet je toevallig ook wel een huis en tuin hebben waar dat mee kan en het budget, plus je zit niet met de rommel in het huis zelf.

Wat heb je neergezet, metselwerk met spouw of zijn het meer systeemwanden?
 
Ik zit in een bedrijven verzamelpand. Het is hier vrij gehorig, maar gelukkig zit ik in n hoek, waar niet direct andere kantoren aan grenzen. Tot op heden nog nooit klachten gehad, ook al hebben we NIETS aan extra geluidsdemping gedaan, behalve de akoestiek.

En een complete studio bouwen in zo'n ruimte, is echt geen probleem. Wij hebben n studio gebouwd met in totaal 12 boorgaten in de grond, en 8 in de muren. En toch een zeer goede akoestiek...
 
Ter info....30dB geluidsreductie is enorm veel. Elke 6dB reductie is al 50% vermindering van het geluid. dB is een exponentiele schaal....vandaar.


wow oke dat wist ik niet. dan blijft er met 30db reductie niet veel meer over dus. was die waarde eens tegengekomen bij kant en klare cabine. hoewel deze waarde in de lage frequenties sterk omlaag zakte.maar das wel logisch.
 
Er zijn lege ruimtes te huur maar dan ben je na een jaar of vijf a tien wel door je spaarcenten heen. Dus dacht ik wellicht is er wat te koop.

Ik weet het niet hoor, maar als je een ruimte koopt ben je toch in één keer door je spaarcenten heen?
 
Back
Top