De mooiste professionele studio's!

liquidthrust

Onverbloemd
Lid sinds
13 februari 2010
Berichten
3.652
Locatie
Antwerpen
Gooi hier plaatjes van ubervette studio's! Die je stiekem zelf ook wilt hebben. :okdan: Goed voor inspiratie op te doen qua sfeer enzo. Laten we ons niet beperken tot onze home studio's, hoe geweldig ze ook allemaal zijn. We mogen ook dromen! :peukie: Ik praat over eigenaars zoals Bob Clearmountain de uitvinder van de SSL pop sound, Chris Lord Alge, Timbaland.. noem het op! The big boys! Zet er ook effe bij van wie.

Soundcity! (Nirvana, Fleetwood Mac, Foo Fighters, Guns 'n' Roses) Dikke Neve console vol met 40 jaar aan cocaïne en pizza leftovers tussen de sliders.

n38478.jpg


Motorbass studio (Philippe Zdar van Cassius)

33auyj6.jpg


Hans Zimmer!

28usdqw.jpg


Peter Gabriel!

2vtpo93.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Idd! Wat een shuttle, probeer ze op 800 pixels breedte te houden ;) Wat is dat voor tafel dat hij heeft?
 
Lineair Recording in Sydney, met uiterst zeldzame Australische AWA console van de seventies. De sound van veel Australische bands, volgens mij zelfs van INXS, maar ben niet zeker. Vind dat ze mooi gebruik hebben gemaakt van hout.

2wqsm74.jpg
 
de zimmer van hans is dan wel gezelli toch vinnik de eerste aangenamer... die van ome pete is wel lekker lebensraum trouwens...
Idd! Wat een shuttle, probeer ze op 800 pixels breedte te houden ;) Wat is dat voor tafel dat hij heeft?
dat tafel is nu niet meer zichtbaar doordie de resolutie nu te laag is nutuulk :P
 
Volgens mij is dat een Focusrite Forte console ontworpen door Rupert Neve. Schijnen er maar 2 van te zijn ofzo.
 
de zimmer van hans

:dubbel::dubbel:

Bij mij moet het eighties uitstralen, je kent me ondertussen denk ik! Die van Cassius is echt m'n favoriet, zo met die stenen rechts tegen de muur, en die ingewerkte Genelecs. Prachtige Amerikaanse ATR tape machine ook.

Jan Hammer! Professioneel maar huiselijk in deze catalogus.

Met de module van de mooie Otari tape machine, volgens mij een Neotek console? Compleet met Lexicon, Macje, Linndrum, en Kawaii drum machines :luv:

mx1qhh.jpg


 
Hele speciale studio deze. Geen idee van wie hij is. Maar de trident en Aemes Executive stoeltjes combinatie bevallen mij wel! Komt met 1176 familie in de zonneklep.

2yla1oh.jpg
 
Air. Bijzonder mooie tapijt keuze.

2uswzm8.jpg
 
Onkio Haus

28uixea.jpg


Heel speciaal deze Shangri La in Malibu. Een bordeel dat is omgetoverd tot opname studio. Geluidsingenieur rockster en ZZ Top lookalike Rick Rubin zit er heel graag. (Bob Dylan, Eric Clapton, Joe Cocker, Rolling Stones, Ringo Starr, Lana Del Rey, Justice, Muse, Red Hot Chili Peppers, ZZ Top, Weezer, Crosby, Stills and Nash, Metallica, Kings of Leon)

Zit magie in die muren.

http://shangrilamalibu.com/archive/studio
 
Laatst gewijzigd:
als je mijn woonkamer volbouwt met apparatuur dan kom ik ook aardig in de buurt!
 
als je mijn woonkamer volbouwt met apparatuur dan kom ik ook aardig in de buurt!

Is toch het plan bij mij, m'n vriendin moet er maar mee kunnen leven. Je hebt zo de typische salonhoek met dinertafel erachter layout, die tafel gaat sowieso weg en m'n studio komt er. Kan zij borduren en ik kutnummers maken. Gezellig zo met haar kaarsjes, lelijke boedha ornamenten, en m'n muziekkeuken.
 
Is toch het plan bij mij, m'n vriendin moet er maar mee kunnen leven. Je hebt zo de typische salonhoek met dinertafel erachter layout, die tafel gaat sowieso weg en m'n studio komt er. Kan zij borduren en ik kutnummers maken. Gezellig zo met haar kaarsjes, lelijke boedha ornamenten, en m'n muziekkeuken.

Vriendinnen.. nie doen :D of ze moeten van kutmuziek houden

De hoeveelste schermafbeelding is dit nou deze week ???
 
Vriendinnen.. nie doen :D of ze moeten van kutmuziek houden

De hoeveelste schermafbeelding is dit nou deze week ???

Wat is dat voorn geflipte Hannibal muziek :D Lig me hier dood te lachen. Geen idee de vierde al ofzo, geraak er meteen op uitgekeken! Ben een kameleon :maffia:
 
Och.. ooit 'n keer in den draad gepost.. *D Had een of ander spraaksoftware programma gevonden en dat was een beetje uit de hand gelopen.. :D

Als je nou ooit net zoveel tracks bakt als dat je van schermafbeelding verandert, en je mocht er even niks mee kunnen kun je ut altijd nog in de draad posten.. :)
 
Och.. ooit 'n keer in den draad gepost.. *D Had een of ander spraaksoftware programma gevonden en dat was een beetje uit de hand gelopen.. :D

Als je nou ooit net zoveel tracks bakt als dat je van schermafbeelding verandert, en je mocht er even niks mee kunnen kun je ut altijd nog in de draad posten.. :)

Fantastisch, de mystiek zat goed, de electro ging door de subwoofer. Duistere belevenis hier in m'n kamertje. Jouw duistere stem, moest nog in combinatie zijn met pablodemode voor het des te meer duister en sexy te maken.
 
Back
Top