Bantam time!

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Ik wil een bantam patchbay kopen 96 poorten met 12x d-sub aan de achterzijde.
Wordt helemaal tureluurs van de wirwar aan snakes en wil wat gear eenvoudig van inserts kunnen wisselen, na een schema te hebben gemaakt krijg ik precies alle 96 poorten VOL :D
Mogami bantam kabels zijn ook zo besteld, maar welke patchbay kan ik nou het beste kopen?

We hebben de netrik €777 bij bax, de redco, maar die moet via de us, de syntex paladium via musicstore, maar met syntex verder geen ervaring schijt allen maar een print met db25s aan de achterzijde te hebben, geen chassis.

Dus..... Wat is nu de beste bantam 96 poorts bay?
 
Ik ga het doen met deze bouwer http://www.studiowiring.com/patch.html

Op basis van Mogami kabel en switchcraft connectoren gaat hij een 96 voudige!!! Kabel op maat voor mij solderen aan een switchcraft patchbay, alle kabeleindes worden dan op optimale lengtevoor m'n huidige setup, kost wel een klein vermogen, maar dan is het in één keer goed
8x ontsluiten naar db25 (64 conecties) + 32 xlr connecties
Plus nog 40 tt patchkabels :D
 
Hee Raphie,

Wil je delen wat de kosten zijn? Ik heb hier ook naar zitten kijken namelijk en ben wel heel benieuwd naar de kosten.
 
of je hebt teveel geld, of je hebt een gaatje in je hoofd.......:D

:koffie:

Ik ga het doen met deze bouwer http://www.studiowiring.com/patch.html

Op basis van Mogami kabel en switchcraft connectoren gaat hij een 96 voudige!!! Kabel op maat voor mij solderen aan een switchcraft patchbay, alle kabeleindes worden dan op optimale lengtevoor m'n huidige setup, kost wel een klein vermogen, maar dan is het in één keer goed
8x ontsluiten naar db25 (64 conecties) + 32 xlr connecties
Plus nog 40 tt patchkabels :D
 
....of een Tascam vanuuuuuh... 5 euro. Het scheelt wel iets dat ie er een redelijk ruis loos mixertje achter heeft hangen. Voor mij zou het de grootste onzin zijn met die vintage (lees ruis) Crest van me :D

Ik vraag mee wel af of je het allemaal zo goed gaat horen dat het een klein vermogen waard is.
 
Je kan je geld beter naar Thei van KBL in Wageningen brengen: http://www.kblsystems.nl/

Net zo netjes, ook op maat, een mongool in secuur soldeerwerk, en mega prettig gestoord.
 
als er i.d.d. anderen zijn die net zo goed kunnen solderen en met mogami quad en neutrik en AMP db25 stekkers in de weer willen, kan hoor ik het graag
een db25 snake is ook al snel 50-80 euro
en er moeten er hier 12 op.......
 
Ik zou KBL eens bellen voor de grap en een offerte opvragen. Ik weet net wat je bij die USA dude kwijt bent...
 
Waarom niet Ghielmetti, mooi compact en met d-sub25 aansluiting, misschien kun je dan dsub<->dsub aansluiten....

usf_2x32_av_d25fms.jpg
 
D-sub patchbays zijn veel duurder dan solder, voor de meerprijs v/d dsub uitvoering hebbje vaak al je kabels ennpluggenner al uit, heb je een link?
 
De bay is inmiddels gearriveerd in NL, hopen dat de clearing een beetje snel gaat en deze nog voor het weekend in mijn bezit is, dan kunnen we van het weekend los :D

Dan moet alleen nog de TASCAM DA-3000 DSD recorder binnenkomen en dan is de transformatie compleet. :D
 
Goed om te horen dat de spullen iig binnen de landsgrenzen zijn, dat zal een stuk meer rust geven! Hoe lang zijn jullie nu bezig geweest met de algehele transformatie? Ik kan me voorstellen dat jullie na zo'n proces er naar hunkeren er eindelijk resultaat uit te gaan halen.

Weet je al onder welke project jullie als eerste de schouders gaan zetten komend weekend?

Hou ons op de hoogte of het idd allemaal gaat lukken dit weekend okay?
 
Okay :okdan:

Pff, je weet de spanning wel op te voeren he ;)
 
Ja, dan is die klaar. heb wat meevallers gehad en veel spul verkocht om budget vrij te maken voor ander spul. Nu met de verbouwing moest ik de akoestiek ook weer bijwerken.

Voor de mensen voor wie het niet geheel duidelijk is, ik doe in mijn studio eigenlijk 3 activiteiten:
Ik heb een mastering service, dit varieert stereo mastering tot stem mastering, af en toe ook het mixen van complete projecten. Dit is zakelijk, ik lever een dienst en factureer
Daarnaast doe ik ook regelmatig demo's: zanges/zangeressen die een een zangdemo willen, of een orkestband of graag een midi uitgemixed willen hebben en daar dan overheen zingen, ook dit gaat op basis van het aannemen van de klus voor een prijs.
De derde component is puur hobby, lekker aankloten omdat het kan, soms wat uitbrengen, lekker experimenten en je ei kwijt kunnen. hierin heb ik behalve het delen van mijn werk verder geen ambities. vind het gewoon leuk om te maken en heb plezier van de feedback.
Meer is het niet.

Qua hobby heb ik een tijd geleden al besloten VOLLEDIG DAW loos te gaan. Geen VST(i)'s meer voor mij niet mixen ITB, maar alleen nog maar outboard bronnen en deze analoog mixen en de enige automation is midi automation! of m'n vingers. Waarom? Simpelweg omdat ik het veel leuker vind, veel beter vind klinken en mij meer voldoening geeft. Als anderen hun EI ergens anders in kwijt kunnen vind ik dat ook prima! ben geen fundamentalist, maar vind dit gewoon het leukste om zelf te doen.

Daarnaast vind ik het gewoon leuk om de voortgang van de studio en mijn muzikale hersenspinsels hier te delen. Maar ja, met de Tascam DSD is alles klaar, de Tascam komt omdat ik analoog master en je met DSD het volledige detail van de de analoge chain perfect kan opnemen. DSD gaat daarin stukken verder dan PCM.
tevens is de Tascam een mooie aanvulling voor het opnemen van mijn volledige OTB producties
 
Back
Top