Ervaring met Mac Mini en studio gebruik?

DJDemian

Nieuwkomer
Lid sinds
28 december 2010
Berichten
15
Locatie
Coevorden
Heeft er iemand ervaring in het gebruik van een mac mini in een studio. Is deze kleine apple variant voldoende om fatsoenlijk op te kunnen werken?

Ik wil hier logic en/of studio one op draaien
 
Een mac mini is de uitverkoop van de iMac moederboarden van de iMacs die net uit de handel zijn gegaan omdat er nieuwere versies uitgekomen zijn.
Aangezien Logics laatste update uit de tijd van Julius Caesar stamt lijkt me dat het daar prima op kan draaien... ;)

Maar het is de vraag wat je met Logic gaat doen.
Als je 40 VSTi's tegelijk wilt laten draaien denk ik dat je geen een computer kan vinden die 'voldoende" is
 
ik heb er jaren op gedraaid, omdat het destijds de stilste mac was. ging altijd prima, zonder problemen. knal hem wel vol ram en zet er bij voorkeur een ssd in, dat scheelt gigantisch. ik heb hem uiteindelijk vervangen door een nieuwe imac omdat die toen nog stiller waren. als ik nu weer voor een mac zou moeten kiezen zou ik denk ik toch weer een mini nemen, die nieuwe zijn nog stiller en sneller.
 
Hier is een MiniMac in bedrijf voor het studiowerk. Is een 2.0Ghz quad-core met 8GB RAM.
Doet vrijwel geen herrie maken en heeft veel aansluit mogelijkheden.
Eén nadeel is de externe fikker met een 10cm USBkabeltje maar das met de nieuwe macbooks ook geloof ik..
 
Ahum

Ahum

Een mac mini is de uitverkoop van de iMac moederboarden van de iMacs die net uit de handel zijn gegaan omdat er nieuwere versies uitgekomen zijn.
Aangezien Logics laatste update uit de tijd van Julius Caesar stamt lijkt me dat het daar prima op kan draaien... ;)

Maar het is de vraag wat je met Logic gaat doen.
Als je 40 VSTi's tegelijk wilt laten draaien denk ik dat je geen een computer kan vinden die 'voldoende" is

Iets genuanceerder zou geen kwaad kunnen. Uitverkoopmoederborden, tjongejonge.

O ja, vst's draaien? Hoe verzin je het? Als je er geen snars van weet moet je ook geen antwoord geven.

Een mni werkt perfect met logic, zeker met de hierboven geopperde geheugenuitbreiding en ssd.
Voordeel t.o.v. Een mbp is bijvoorbeeld dat je meer usbaansluitingen hebt wat wee handig is met een usbaudio interface, usb midi, toetsenbord, muis, dawcontroller.
Succes, is een goede aankoop en tevens lekker gemakkelijk te gebruiken als onderzetter :mega: ( maar niet te zwaar, dat vindt de optical drive niet leuk)
 
Back
Top