Reel to Reel 4/8 trk welke ??

tascam is goed, fostex ook, dokorder is kut, en dan heb je nog wat redelijk onbetaalbare types ( brenell, otari, enz. ect.)

let bij aanschaf vooral erop dat het ding helemaal goed werkt, en dat de koppen helemaal goed zijn, dus geen kopspiegel, en al helemaal geen ingesleten koppen waarbij de gap zichtbaar is.

:mega:
 
Wat zoek je precies? Wat wil je ermee? Strekt je budget zich tot Studer bijvoorbeeld?
Kijk uit met 4 track tapers; dat kunnen consumenten machines zijn met dubbel stereo en niet echt de 4 mono tracks die je waarschijnlijk bedoelt.
 
tascan 3440?
fostex r8
tascam a8, tsr8 etc...
 
Wat je ook even kan doen, als je een DAW hebt en het puur om de te verwachte sound gaat, is Toneboosters Reelbus demo gebruiken. Tape is toch wel een v/d dingen die prima digitaal te emuleren zijn
En je kan allerhande zaken instellen, geeft i.i.g. een redelijke indruk wat je kan verwachten en helpt je misschien een keuze te maken?
 
wat 4 en 8 sporen betreft: ik heb een Teac a-3440 viersporen gehad, mooi ding, zwaar. klinkt dik en donker, echt een vintage vibe!

Fostex model 80, de voorloper van de R8 met 8 sporen op 1/4 inch tape je hoort het er aan af. niet de beste kanaalscheiding en ook niet hi-fi, maar de klank is leuk voor een bepaalde vibe.

Raphie, ik heb tape plugins nog niet horen doen wat ik met de Teac, Fostex of mijn huidige Telefunken m15a voor elkaar krijg. De m15a klinkt ook niet donker, wel echt hi-fi met iets meer pit in plaats van een zompige zooitje.
 
Tape is toch wel een v/d dingen die prima digitaal te emuleren zijn

Niet om dit in de uitgekauwde tape vs daw discussie te brengen maar mijn persoonlijke ervaring betwijfelt dat. De nieuwe Slate plugin schijnt wel erg dicht in de buurt te komen, de andere plugins komen meestal niet door een simpele sinus test.

Daarnaast is het werken met tape zonder een daw ook iets speciaals; een totaal andere beleving van muziek maken.
 
Daarnaast is het werken met tape zonder een daw ook iets speciaals; een totaal andere beleving van muziek maken.

Precies. En t is verslavender dan een plugin. Ik heb Cuba zijn oude Akai overgenomen en het gepruts met tape is gewoon heel gaaf. Niet alleen om je eigen shizzle door heen te jagen, maar ook om bestaande muziek mee af te spelen. Sinds gisteren staan er hier nu twee Akais en waarschijnlijk over een tijdje ook nog een teac of otari. Wat dat betreft zijn reel2reels net witte konijnen. Als je lang wacht worden het er steeds meer :D
 
net wezen kijken voor een tascam 244 maar die was dus niet goed belts versleten,tape liep niet kon hem daarom ook niet testen :(

iemand die iets goeds te koop heeft ? budget tot 300 euro 4 of 8 sporen hoeft niet top of the bill te zijn ,als het maar allemaal werkt
 
iemand die iets goeds te koop heeft ? budget tot 300 euro 4 of 8 sporen hoeft niet top of the bill te zijn ,als het maar allemaal werkt

MP goed in de gaten houden. Je moet even geluk hebben want het aanbod is niet overweldigend.
 
hmmm mischien ook nog een optie, kan ik alleen maar 1 stereo track opnemen,maar goed.. welke reel to reel , kun je 2 x 2 sporen opnemen hoeft niet tegelijk (bij voorkeur die kaai,s glasheads)

wil dan zo doen ch 1+2 stereo opnemen ch 3+4 tijdcode spoor

moet dus dus wel 1+2 / 3+4 tegelijk kunnen weergeven
 
tascam 464 , 488, 688 etc cassette recorders/ 4 track/ met direct out/ dbx en ook kanaal voorbereid voor smpte...
heb de mijne voor 80 euro gekocht
 
Je moet toch makkelijk een R8 kunnen scoren voor veels te weinig. Als ik mijn tapes heb overgezet (over een paar jaar......) gaat -ie ook de deur uit. Zelfde geldt voor m'n 244. Tapevervorming klinkt erg mooi en de lofi sound die je met een cassette multitracker kunt krijgen maak je niet na met ee n plug in. Maar al, al die meuk......
 
Back
Top