Band recorder banden.

remkowski

registered abuser
Lid sinds
16 september 2007
Berichten
306
Ik heb een Revox B77 gekocht maar de banden die erbij zitten zijn allemaal gaar.
Wie heeft er verschillende adressen voor mij waar ik ze nog kan bestellen?

Thomann heeft ze nog zag ik ,maar er zullen er vast meer zijn..

En welk merk/soort is een aanrader?

Dank alvast!
 
Ik kocht vroeger dit soort zaken altijd in Rotterdam, meestal bij Tapes(www.tapes.nl) Maar daar kan je ze volgens mij niet meer per stuk kopen.
Welk merk/soort hangt er ook vanaf waar je je recorder mee hebt ingeregelt. Blijf daarna bij dit type, dan hoef je niet al te veel af te stellen bij een nieuwe opname.
 
Thanks.

Heb geen idee waar de recorder op ingeregeld is.. Hij is in mooie staat, waar ik m van gekocht heb was de eerste eigenaar!

Heb een redelijke tape gevonden, neemt mooi op!

Davince.. wat zou je dan zelf nog moeten inregelen na dat ie is ingeregeld door een techneut?


Iemand hier met een B77?

Klopt het dat van de buitenste 2 rolletjes (links 1 voor de wiskop , en rechts 1 na de weergavekop) de linkse een gelagerde is
en meedraaid en de rechtse niet?

Ik ga maar eens bij Thomann bestellen.
 
Tja, is voor mij ook erg lang geleden. Gesteld dat die al helemaal is ingeregeld, moet je bij de opname iig de opname-EQ en voormagnetisatie/BIAS instellen. De techneut heeft dan als het goed is al de koppen gedemagnetiseerd en gereinigd, de VU-meters gecalibreerd, de azimuth van de koppen gecheckt en meer van dit soort zaken. Je hebt er als techneut iig een testtape voor nodig en dingen als een scope. De bias moet wel lukken zonder dit alles.
 
Voor al uw B77 info:

ftp://ftp.studer.ch/public/Products/Revox/Revox_B77/

Op mijn PR99 (is ook een soort B77) is overigens de rechter geleider gelagerd en de linker niet, maar ik heb hier een koppenbrug en die geleiders hebben helemaal geen lagers (maar die was misschien van een A77, weet ik eigenlijk niet meer).

Wat betreft nieuwe tape heb je niet heel veel keuze meer. Ik zou lekker voor RMG sm911 kiezen, of je koppen daar op ingesteld zijn of niet. Het is makkelijk verkrijgbaar, en Revox koppen zijn zacht als boter dus ruwere tape formules zullen de slijtage alleen maar versnellen.

Koppen afregelen kun je vast wel ergens laten doen, maar let dan wel op dat je ze laat afregelen op een makkelijk verkrijgbare tape zoals de SM911. Daar wordt het lastig, aangezien de mensen die het zouden kunnen vaak niet de juiste testtape hebben. Mijn recorders zijn nu allebei ingesteld op PER528 tape (zijn beide ouwe omroepmachines geweest) en met SM911 bevalt dat eigenlijk al gewoon goed. Maar toch... Ik heb wel al 'ns zitten denken om een testtape te kopen, kost wel wat maar dan heb je het maar... Maar ja, SM911 testtape vind je nauwelijks (niet) dus daar moet ik nog 'ns extra achteraan...

Testtapes kun je trouwens hier kopen:

http://www.bluthard.de/
 
Klopt het dat van de buitenste 2 rolletjes (links 1 voor de wiskop , en rechts 1 na de weergavekop) de linkse een gelagerde is
en meedraaid en de rechtse niet?

zo hoort het eruit te zien met de MK2

revox-b77-mkii-326614.jpg


De enige die meedraait is degene rechts bij de aandrukrol die omhooggaat.

Wat betreft tape, ik heb zelf wat nieuw scotch tape en daarnaast heb ik bulk wat nieuw 'consumer' dingen gekocht op die kleine spoelen.
 
Back
Top