Synthesizers

Sikoski

Ingeburgerd
Lid sinds
12 januari 2012
Berichten
52
Hi,

Ik zoek een mooie aanwinst voor mijn kleine studio. Ik ben een house producer die z'n eerst hardware synth zoekt te kopen voor het creëren van clean basses en mooie leads.

Na wat onderzoek heb ik mijn keus gefilterd tot volgende opties:

- Roland Gaia SH-01
- Novation Ultranova
- Moog Little Phatty Stage II
- Moog Slim Phatty

Graag jullie mening of ervaring met bovenstaande toestellen!

PS: Is het mogelijk om m'n midi Keyboard te routen via Logic naar de Slim Phatty?

Alvast bedankt!
 
zou voor de little phatty stage2 gaan of voor de slim phatty
prima basissound, lekkere bediening, prima voor bas/ leads

ps, vast wel, ja
 
De Moogs zijn gaaf, wel totaal andere synths dan de Roland & Novation. Moog is monofoon & geen interne effecten. Weet niet of dit belangrijk voor je is?

Wat voor soort muziek maak je? "house" is nogal breed tegenwoordig.
 
Wel ik maak voornamelijk Main Room en tegenwoordig ook wel deep house. Dus leken de Moogs mij idd een mooie aanvulling.

De effecten zijn voor mij niet zo van belang, voornamelijk echt mooie, kwalitatieve, volle sounds. Effecten kan ik er wel met een DAW op invoeren.

Ik weet echter niet of monofoon ook betekent dat ik maar 1 voice kan gebruiken?
 
Dat betekent het inderdaad ;)
Hehe omdat je in Massive (for example) wel nog meerdere voices kan plaatsen om een monofoon geluid... :)

Maar het lijkt me nog steeds de meest uigelezen keuze voor bass en leads!
 
Zal deze zeker eens bekijken. Nu kwam ik ook de nieuwe Sub Phatty tegen. Die eigelijk maar €200 duurder is en wel de moeite waard lijkt?
 
Zou ook kijken naar de Arturia Minibrute. Kun je ook cleane bassen uithalen en is verder denk ik wat veelzijdiger.

En anders, als je als toetsen heb, de Moog Minitaur. Naast de typische moog sound lijkt hij mij ook heel gebruiksvriendelijk met de VST editor en alle automaiseerbare parameters in je DAW.
 
Ik neem ze alvast allemaal in overweging!

Allen bedankt voor de nuttige feedback! Ik hou jullie op de hoogte welke het is geworden! :D
 
Back
Top