geluids interface met 4 adats

Rollie

Stamgast
Lid sinds
21 mei 2005
Berichten
452
Welke geluidskaart heeft 3 of meer adats in?
Ik heb enkele gevonden:

Presonus firestudio lightpipe: niet meer leverbaar
M-Audio profire lightbridge: forums vol met problemen en ook niet meer leverbaar.
ESI MaxIO 032: niet meer leverbaar
Moto 2408 MK3: zou kunnen maar liever 4 adats ipv 3.

Dus weet iemand nog een interface met (liefst) 4 adats?
 
Raydat zoals boven genoemd idd, maar misschien kan je ook meerdere kaarten in 1 computer doen zodat je meer adat poorten hebt?
 
Thankx. De raydat kende ik nog niet. Het liefste had ik een firewire interface zoals de lightpipe van presonus zodat de interface ook met een laptop kan werken. Meerdere kaaren in 1 pc zou kunnen maar er kan maar 1 kaart actief zijn in bv Cubase, dus meerdere kaarten valt af.
 
Motu interfaces zijn door te lussen en gebruiken dezelfde driver. Ik heb momenteel 2x 828mk2 en 1x 828mk1 en kan alle interfaes vanuit cubase gebruiken.
 
Kijk, dat is nou mooi. Wordt wel prijzig maar dan heb ik wel wat ik wil.
2x 828MK3 en dan aan elke moto 2x adat totaal dus 48 channels via firewire de PC in en allemaal zichtbaar in Cubase.
 
Ik gebruik zelf sinds een paar jaar M-Audio profire lightbridge samen met
Logic en m-powered pro tools . nooit problemen gehad .
Werk echter met een Apple G5 , ik weet dat het werken met een PC de keuze van een firewire
kaart problemen met zich mee kan brengen.
 
Ik gebruik zelf sinds een paar jaar M-Audio profire lightbridge samen met
Logic en m-powered pro tools . nooit problemen gehad .
Werk echter met een Apple G5 , ik weet dat het werken met een PC de keuze van een firewire
kaart problemen met zich mee kan brengen.

Klopt. Als je een Texas Instruments firewire chipset hebt is het geen probleem. Maar ik lees op diverse homerecording forums (google maar eens op m-audio profire lightbridge problems) dat als je de m-audio aan de praat hebt gekregen op een pc dat er dan veel synchronisatieproblemen zijn met de wordclock en de diverse adat inputs. Bovendien is hij niet meer leverbaar. Maar jij hebt geen last van die wordclock problemen?
 
Meerdere RME Fireface 800's (kan je als één aansturen) werkt dus ook; elke Fireface kan 2x ADAT I/O.
 
Evengoed moet je dan ene pittige pc hebben om dat allemaal goed weg te kunnen trekken.
Fireface 800 met 2x ADAT is ook al 28 kanalen en dat legt meer eisen op je systeem dan op je audio kaart an sich.

Maar ik ging er even van uit dat Rollie al 4 ADAT converters had ofzo. Anders vind ik het ook niet de beste keuze, dan kan je misschien net zo goed voor een wat eenvoudigere MADI set gaan.
 
Als je nog geen ADAT interfaces hebt zou ik kiezen voor de MOTU 24 I/O. 2 stuks daarvan en je bent klaar. 48 I/O in Cubase. Maar wil je zonder mixer gaan werken of wil je een orkest of grote bands met veel mics in 1x gaan opnemen? Of doe je het nog wel via een console? MOTU 24I/O heeft (natuurlijk) geen pre-amps aan boord.
MOTU schrijft op hun website dat er 4 units aan een PCIe-424 kaart kunnen. Dusssss 96 I/O is mogelijk......
http://www.thomann.de/nl/motu_24io_mit_424_pciexpress.htm

Of deze combi:
1x PCI 424 kaart met 2408 unit met 8 analoge I/O en 3x ADAT
http://www.thomann.de/nl/motu_2408_mk_iii_mit_424_pciexpress.htm

En de set met een PCI(e) 424 kaart kun je dus uitbreiden tot 4 dezelfde of verschillende units met dezelfde aansluiting van MOTU.

Mogelijkheden genoeg.............

P.S. Dit is geen MOTU reclame want zelf heb ik de ECHO AudioFire12 (waarvan je er 2 kunt doorlussen en je dan ook 24I/O hebt). Ook een prima unit trouwens. ;)
 
ik heb op de valreep een nieuwe presonus lightpipe gekocht voordat de voorraad op raakte.

Hij heeft vorige maand 2 volle dagen op lokatie 21 kanalen getracked in logic op 32 buffer via mn 2012 macbookpro (interne SSD). 3 interfaces van verschillende merken met BNC kabel wordclock en termination. Logic is 1 keer gecrasht in die 2 dagen.
 
Back
Top