Opzoek naar een adapter voor mic shockmount

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
Beste leden,

Ik heb een relatief makkelijke vraag maar ik vind het lastig deze te stellen / uit te leggen.

Ik heb laatst een mooie stand gekocht voor mijn studio mic zodat ik deze kan monteren aan mijn studio meubel , namelijk deze :

http://www.elektronicatekoop.nl/broadcasting-stand-verstelbaar-voor-studio-gebruik-met-xlr-xlr-kabel

Ik heb een SE Studio Mic en probeerde deze hieraan te bevestigen. Tot mijn verbazig is de schroefaansluiting op de stand dikker/groter dan deze van mijn shockmount van mijn studio mic.

Het is een staafje met aan t einde schroefdraad waarop de shockmount vast gemaakt dient te worden.

Zijn hier converters voor? Of zijn er van die korte staafjes met een dunner koppelpunt te koop?

Ik wil een bestelling plaatsen bij Thomann, dus als deze er zijn , bij voorkeur via de site van Thomman.de.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
 
Als het goed is zit er een gleufje in de adapter waar een stuiver of schroevendraaier inpast. En dan gewoon eruit schroeven.
 
Top SmartBits, dank voor je terugkoppeling.

Als het niet lukt met dat binnenste onderdeel eruit te halen bestel ik dat verloopje dat je geplaatst hebt.

Many thanks !
 
Het is gelukt many thanks !

nog even een vraagje aan @SmartBits : ik heb gisteren deze bevestigd aan mijn studio meubel alleen zitten de XLR aansluitingen verkeerd om. Ik heb bij de mic een XLR male en aan de onderkant van de boom XLR female, dat klopt niet neem ik toch aan?
 
Dat is inderdaad raar, ik heb nog nooit een mic gezien met female XLR aansluiting. Het vervelende is dat je die ingebouwde XLR kabel er denk ik niet heelhuids uit gaat krijgen om 'm om te draaien. En een nieuwe er in krijgen is helemaal een crime. Misschien fabricage foutje?

Ik heb overigens toch een ander merk, deze:

http://www.thomann.de/nl/millenium_ma2050_tischmikrofonarm.htm

Maar XLR male aan de bovenkant lijkt me redelijk onhandig...
 
Klopt, ik heb mij er ook niet aan gewaagd. Ik heb een email gestuurd met de foto's als bijlage.

Ok :) , volgens mij is die van jouw vrijwel hetzelfde als die ik besteld heb.

Ik wacht de reactie van Electronicatekoop even af.
 
Back
Top