Blue Spark Microfoon

goran

dus dat
Lid sinds
7 mei 2007
Berichten
798
Locatie
Lelystad
Hey,

Ik ben van plan om een nieuwe mic te halen. Nu lees ik her en der dat de Blue Spark microfoon een enorm goede mic is. Niet alleen vanwege de prijs/kwaliteit verhouding, maar ook in het algemeen wanneer deze vergeleken wordt met 400+ euro mics.
Met name het tophoog en het midden schijnt erg goed te klinken.
Iemand enig ervaring met deze mic? Of een mening?
Ik ben van plan om hem te combineren met een RME Babyface.

http://www.thomann.de/nl/blue_spark.htm?gclid=CK3ltcfkkLUCFUbKtAodmQgAuQ
 
wat wil je met de microfoon gaan opnemen? dat lijkt me veel interessanter om te weten.
Er zijn heel veel goede microfoons in deze prijsklasse, maar hebben allemaal hun eigen sterke en zwakke punten. en smaak is een belangrijk ding.
 
Je hebt helemaal gelijk, dit was een punt dat ik zeker had moeten benoemen :)
Ik wil het gaan gebruiken voor vocals. voor 90% van de tijd voor mijn eigen stem, 10% de stem van een vrouw. Ikzelf heb niet de meest professionele zang, maar ik kan -redelijk- binnen de lijntjes zingen en dit rechttrekken met b.v. melodyne. Ik wil dan ook zowel een 'zware' compressed stem creƫren op sommige tracks, alsmede een natuurlijk klinkende vocal (tsja, wat is natuurlijk nou eigenlijk. Ach, je weet wel wat ik bedoel :p). Ditzelfde geldt ook voor de vrouwelijke vocal.
Uiteraard wil ik dit gewoon opnemen in een zeer rustige omgeving waarbij de muren zo ver van mekaar afliggen waardoor het geluid niet meer terugkaatst.
En nogmaals, dit alles wil ik doen icm een RME babyface.

Toen ik dit filmpje zag/hoorde was ik best verbaasd over de kwaliteit. Maar vooralsnog erg benieuwd naar jullie reacties en eventuele ervaringen :
 
als ik dat filmpje zie, vraag ik me af of dit wel echt is. je ziet haar bewegen voor de mic, maar hoort die beweging niet. je hoort een studio opname met meerdere vocal takes, ook de gitaar bestaat uit meerdere lagen. ook de galm kan iets mooier laten klinken. de stem is aardig bewerkt. Hij ziet er mooi uit en is niet duur. maar zo'n twijfelachtig filmpje...

het zal vast een goede mic zijn, maar er zijn er meerdere. zoals de ADK mics. De Vienna voor een heldere, AKG achtige klank, en de Hamburg voor een warmere, meer mid focus U87 achtige klank
 
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat (afgaande op reviews en youtube) de hamburg veel beter bij me past dan de bluespark of de vienna. Ikzelf heb niet al te veel laag in mijn stem en ik vrees toch dat een vienna overkill kan zijn aangezien deze meer tophoog heeft dan de hamburg. En overall gezien denk ik dat ze ook weer beter zijn dan de bluespark. Ja nee, het wordt dan een hamburg, nice!! Tenzij je nog meer mics kunt aanraden? Haha :)
 
tof:)
let wel, er zijn verschillende varianten, een versie I, een versie II, een versie 8 (de huidige, dacht ik) en een custom shop AU versie, die gelijk tig keer duurder is :D ik dacht dat versie 8 nu de 'normale' was...
 
Het enige waar ik een beetje over aan het tobben ben bij de ADK is de helderheid. Ik heb tracks liggen waar de vocal erg naar voren moet komen. Het zijn dance tracks waarbij je toch graag wilt dat het fris en helder naar voren spat. Ik weet dat de BlueSpark die helderheid in zich heeft, alleen tsja..de sibilance op de BlueSpark is enorm. Dat is bij de ADK vienna en hamburg (na het horen van youtube filmpjes en het zien van de frequency-curve) veel minder, maar het tophoog is op beide mic's minder. Zal dat in mijn geval een probleem zijn?
 
de enige manier om daar achter te komen is uitproberen.
de ene stem is de andere niet, en microfoon plaatsing (afstand, hoek, shift) kan heel veel uitmaken, evenals de ruimte.
 
ik denk dat ik zowel de bluespark als de hamburg maar eens ga halen. ik denk dat het een goede combo is :)
 
Ik zag net pas dat je hier wat had geschreven haha :p Nee, ik heb nog niets besteld. Ik ben heel hard aan het sparen voor mn nieuwe monitoren (zoals je in die andere thread zag). Zodra ik die binnen heb ga ik pas een nieuwe microfoon kopen :) kleine aanpassing in mn plan haha. Zodra ik hem binnen heb doe ik er uitgebreid verslag van :)
 
Haha.. Jaa het liefst kom ik in 1 keer met de Focal solo of cms65, avantone mixcubes en een ADK mic thuis :D
 
Back
Top