Audio interface zonder pc

bloc

Stamgast
Lid sinds
3 november 2010
Berichten
226
Beste synthforumers.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede audio interface en ik zoek er eigenlijk eentje waar bij ik nog gewoon op mijn synthjes kan spelen als de pc er niet is. Ik gebruik namelijk een macbook die ik ook voor zaken zoals school gebruik en ik heb vaak zin om muziek te spelen zonder pc geouwehoer.

Dus mijn vraag is hoe heet deze functie en welke audio interfaces hebben deze functie?

Ik zoek iets rond de 200 euro mag iets hoger zijn mag ook iets lager zijn

bloc
 
Ik heb een Motu die dat doet. RME's doen dat ook. Maar niet voor €200....
 
Standalone heet dat. Er zijn meerdere interfaces die dat hebben, maar je moet er wel specifiek naar zoeken het merendeel heeft het niet namelijk. Voor die prijs zou ik bij Motu kijken, of M-audio ofzo.
 
Dankjewel voor de snelle hulp.

Met de Saffire Pro 14 moet je dat dan via de computer instellen? zodat je hem daarna zonder computer kan gebruiken? of kan dat ook gewoon die direct vanaf de interface zelf?

Qua motu kan niet zo snel iets vinden in die prijs klasse.
 
Eerst instellen via de computer inderdaad. :)

Maar moet je dan de hele tijd heen en weer schakelen? of is het 1 keer instellen en het werkt ook goed in je daws.
 
Als je een patchbay hebt kun je natuurlijk ook je monitoren, audio interface in/out en main output van je mixer erop aansluiten... Dan kun je gewoon met twee patchkabeltjes switchen tussen alleen afluisteren of via je interface routen. Of bedoel je dat niet?
 
Een Motu Ultralite kan dit.
Maar dan heb je iets rond de 300€ nodig (gebruikt), nieuw is dat bijna het dubbele.
Met je huidig budget ga je nx vinden, alleen instapmodelletjes, en die hebben dus maar een beperkte functionaliteit.
 
Een Motu Ultralite is nieuw net onder de 500. Daar kan je je hele mix via de knoppen maken, al blijft het behelpen, maar het kan wel.

Ik gebruik die Motu zelfs als processor voor PA. Je kan mix bussen maken enzo, EQen, compressen en ook nog wat reverb erop knallen.

http://www.tonecontrol.nl/motu-ultralite-mk3
 
Volgens mij kan zo'n recorder als een Zoom R16 of R24 dat ook.... kan je ook gebruiken als audio interface..
 
En die allen en heath mixers dan met geintrigeerde geluidskaart?

Die hebben dacht ik meerdere kanalen naar de computer toe en terug. Kun je mooi aanknooien zonder je mac.

Vast wel tweedehands te vinden voor rond de 200 euro.
 
Alles met USB- of FireWire-aansluiting moet je gebruiken waar het voor is gemaakt: koppelen aan je computer. Het ligt een beetje aan hoeveel synths dat je hebt en je direct wilt kunnen beluisteren. In principe heb je al een oplossing voor een paar tientjes (goedkoop mixertje en daar je speakers/hoofdtelefoon aan koppelen). Als je ook wilt kunnen opnemen dan moet je het wat duurder zoeken. Bijvoorbeeld een portable recorder met line-in functie of een portable studio met een paar jack-aansluitingen.
 
Weer bedankt voor alle reacties.

Voor de duidelijkheid: Ik heb 2 synth's en zit in een klein slaapkamertje(student)
En ik ben niet zo fan van teveel kastjes en dingetje aangezien ik niet veel ruimte heb.
Ik ga nog even verder op speurtocht met al jullie ideetjes.

bloc
 
En die allen en heath mixers dan met geintrigeerde geluidskaart?

Die hebben dacht ik meerdere kanalen naar de computer toe en terug. Kun je mooi aanknooien zonder je mac.

Vast wel tweedehands te vinden voor rond de 200 euro.

Ja inderdaad. Of Soundcraft..
 
Volgens mij kun je bijna alle externe interfaces stand alone gebruiken. Meestal een kwestie van een 9volt adaptertje inpluggen en gaan. Hoeft zeker geen €300,- te kosten hoor.
 
Komt niet heel vaak langs in de verkoop, misschien ook een optie een Edirol m-16dx.
Doorgaans 2ehands prijs rond de € 200,-
http://www.roland.com/products/en/M-16DX/

En als je niet veel inputs nodig hebt, wellicht het kleinere zusje de Edirol M-10DX.
Die gaan dacht ik doorgaans 2ehands voor rond de € 100,-
http://www.roland.com/products/en/M-10DX/

EDIT:
Zie net dat de M-10DX geen USB heeft, voor standalone gebruik geen probleem.
Wil je soms toch recorden in je DAW dan kan dit lastig zijn.
 
Back
Top