Stand voor MPC / Gebruikt iemand de Quiklok stand QL400 (bv voor MPC)

seiko

Unprofessional Abuser
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
1.495
Locatie
Antwerpen
Ik zoek gebruiker(s) van Quiklok QL 400, ik zou mijn MPC 5000 erop willen monteren ... heb echter op internet al wat reviews gelezen dat de build quality niet echt goed is...en aangezien mijn MPC wel wat weegt en er ook op de pads geklopt wordt, zoek ik toch een stevige oplossing (iets verrijdbaar, in hoogte instelbaar en zo weinig mogelijk plaats innemend)
 

Attachments

  • QL-400_m.jpg
    QL-400_m.jpg
    6,5 KB · Bekeken: 63
Vind die dingen wel redelijk sterk. Heb er jaren er Jp8080 in gehad. Weet het gewicht niet van en MPC 5000. De 3000 weegt bijna 10 kg en die zou ik er niet in doen ;-)
 
Vind die dingen wel redelijk sterk. Heb er jaren er Jp8080 in gehad. Weet het gewicht niet van en MPC 5000. De 3000 weegt bijna 10 kg en die zou ik er niet in doen ;-)

MPC 5000 weegt een 8tal kg ...
 
Ik heb er 2 van, een voor de 909 en een voor de mpc1000.

Dingen zijn inderdaad erg sterk, in hoogte en breedte verstelbaar. Geen spijt van dat ik ze ooit heb gekocht ook al waren ze redelijk duur.

Snap niet dat de build quality niet goed zou zijn, Ik denk persoonlijk dat het gewicht van een mpc5000 voor deze dingen een veertje is. Bijvoorbeeld, dezelfde wieltjes gaan ook onder een quiklock Z- mixer stand die toch 160 kg zou moeten kunnen dragen volgens de specs.

attachment.php


Die in jou foto dacht ik trouwens ook te krijgen, maar in werkelijkheid is de stang rond en werkt het niet met een pin om de hoogte te verstellen maar met een stel moer.
 

Attachments

  • 33.JPG
    33.JPG
    70,1 KB · Bekeken: 48
Mijn drumstel trilt en swinged als een malle als ik er eenmaal op gaat spelen..
Mijn keyboard-rack beweegt klein beetje heen en weer.. maar blijft wel goed staan..
mijn mv8800 (vergelijkbaar kwa grote en gewicht met mpc) staat stevig op een degelijke tafel..

ik zou graag zo'n stand hebben.. maar vertrouw ze voor geen meter.. ik denk dat ik m tijdens het jammen zou omduwen. is er niet iets te vinden met gewicht in de bodem.. zodat ze niet topzwaar zijn?
heb wel eens gezocht.. maar nooit gevonden..
 
anomiempje.. zo'n tr909 is wel groot.. maar toch niet zo groot en zwaar als mpc?
geen idee meer, heb er teweinig gezien met me eigen ogen..
die mpc1000 is maar klein aparaatje vergeleken met mpc5000
 
Klopt idd, mpc1000 en 909 wegen niet veel, maar ik durf er gerust 20 kg op te zetten. Ze voelen gewoon erg stevig aan en zijn absoluut niet wankel. En er zitten ook nog remmen op de wieltjes zodat ze op hun plek blijven staan mocht je dat willen.

En je duwt ze echt niet zomaar om, daarvoor ligt het zwaartepunt veel te laag ook al zou je dat niet zeggen als je de hoogte van die dingen ziet.


Wat ik veel enger vind zijn zware synths op zo'n X standaartje.
 
Volgens de quiklok website kunnen ze 36 kg houden!

Weight Capacity: 80lb - 36.2kg
 
fair enough..
dan is het meer iets in me hoofd dat het eng vind.. :) ik zou zo moeten huilen als ik me speeltjes laat stukvallen..
 
M'n SP1200 doet het er prima op, behoorlijk massieve machine...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top