Maschine MK1 of MK2

Sikoski

Ingeburgerd
Lid sinds
12 januari 2012
Berichten
52
Hi medeproducers,

Ik heb een vraag en een verzoek.

De vraag luidt:

Zal een groovebox mijn productie helpen? Is dit een mooie aanvulling in de studio?

Verzoek:

Verkoop er iemand zijn Maschine?

Alvast bedankt! 8)

Sikoski
 
Zal een groovebox mijn productie helpen? Is dit een mooie aanvulling in de studio?

Alleen als je er mee weet om te gaan is het een toevoeging en biedt het een waardevolle meerwaarde.

Dit is natuurlijk voor iedereen anders dus niet te beantwoorden!!!
Dus zonder meer info kan je geen serieus antwoord verwachten.

Wat is je ervaring die je al hebt met muziek maken?
Waar werk je nu mee?
Wat is je workflow?
Wat denk je dat de Maschine je kan bieden?
Weet je al de verschillen tussen de Maschine en de Maschine Mikro?
Weet je al de verschillen tussen mk1 en mk2?

Kortom wat weet je al van Maschine.......
Op Google en YouTube is heel veel info en video's te vinden.

Succes!

(Pffff dat ik nog de moeite neem om deze reactie te geven)
 
Wat is je ervaring die je al hebt met muziek maken?
Waar werk je nu mee?
Wat is je workflow?
Wat denk je dat de Maschine je kan bieden?
Weet je al de verschillen tussen de Maschine en de Maschine Mikro?
Weet je al de verschillen tussen mk1 en mk2?

Ik heb al veel onderzoek gedaan naar The maschine en zijn kleinere tegenhanger Mikro. Wat mij opviel is dat Mikro een mooie aanvulling blijkt, maar toch enkele vitale onderdelen mist t.o.v. zijn grote broer. (Vooral voor automation mappen, dj'ing, etc...)

Ik schep mij een bepaald beeld bij The Maschine dat het mij kan helpen de statische barrière van loops te tekenen in een DAW te doorbreken.

Ik acht mezelf een vrij 'advanced' user van Logic Pro en heb al ettelijke projecten gemaakt. Ik produceer house muziek en wens een tool die mij de volgende stap helpt zetten in mijn mix/arrangement.

Momenteel beschik ik over:

-Laptop met Logic Pro en Ableton (voor sound design).
-NI vst's
-Audio Interface
-Midi keyboard
-Studio monitors

Mijn workflow (als ik het goed begrijp):

Elk project begin ik meestal met de design en arrangement van de drums en percussie van men track. Dan creeer ik meestal bass and main synths. Meestal vertrek ik van een 16 bar loop...

Hopelijk kan je hier wat mee ^^

Nogmaals bedankt!
 
Ik ben een vrij ervaren Maschine gebruiker, echter gebruik ik hem in de studio nauwelijks maar eigenlijk alleen maar live tijdens mij DJ sets (sync met traktor)

Maar ook op de bank wil ik nog wel eens jammen en een basis voor een track leggen die ik dan in de studio uitwerk, meestal zonder maschine.

Wat mij meteen opviel sinds ik met maschine begon te werken is dat ik andere muziek/beats maakte.
De 'workflow' is verfrissend en zeer intuïtief. Ik zou het je dan ook echt aanraden.

Tja en het vercshil tussen MK1 en MK2 zit hem voornamelijk in de kleuren leds, (maar die heb ik zelf toch allemaal al vervangen bij mijn MK1) en de feel van de buttons.

Hoe dan ook ik heb nooit spijt gehad van mijn maschine, fijne maschine die je nieuwe frisse ideeen laat uitwerken!
 
machine is zonder twijfel een van mijn hoekstenen in mijn setup.

zeker voor house geschikt.

Ik zou voor een 2 gaan, die gekleurde pads zijn wel handig.
Je kan bijv alle snares blauw maken en alle kicks rood etc, dat is wel handig tijdens live jammen.

Probeer zelf wel wat betere samples toe te voegen die standraard dingen van N.I.klinken een beetje plat.

Spul van Goldbaby etc linkt erg lekker.
Tevens kan je gewoon je eigen wavs erin drag en droppen etc.

Dit heb ik effe in 5 min in mekaar geflanst ermee :)

alleen de synths zijn hw
http://soundcloud.com/septicstudio/septic-underground-pepperoni
 
Bedankt voor jullie feedback en inzicht!! Het lijkt me idd een goede aankoop.

Nog even ter verduidelijking:

Wat biedt de MK2 meer dan de Mikro? Vooral wat productie betreft...
 
Ja dat klopt :p Maar je snapt wel wat ik bedoel natuurlijk, de €599 versie vs de €333 versie ^^

Meer draaiknoppen (met de bijbehorende info op de 2 grote displays) voor directe toegang tot meer parameters en voor automation is dit veel handiger dan de Mikro. Die heeft er maar 1. Zowel 1 display als 1 draaiknop.

Als je de gekleurde pads en de omgekeerd gekleurde displays niet noodzakelijk vind, kan je ook voor een grote Maschine mk1 gaan.
Dat ben je goedkoper uit met wel de uitgebreide mogelijkheden tot je beschikking.

Displays van mk1 zijn wit met zwarte tekst.
Displays van mk2 zijn zwart met witte tekst.
 
Meer draaiknoppen (met de bijbehorende info op de 2 grote displays) voor directe toegang tot meer parameters en voor automation is dit veel handiger dan de Mikro. Die heeft er maar 1. Zowel 1 display als 1 draaiknop.

Als je de gekleurde pads en de omgekeerd gekleurde displays niet noodzakelijk vind, kan je ook voor een grote Maschine mk1 gaan.
Dat ben je goedkoper uit met wel de uitgebreide mogelijkheden tot je beschikking.

Displays van mk1 zijn wit met zwarte tekst.
Displays van mk2 zijn zwart met witte tekst.

Waar kan ik de MK1 nog aankopen?
 
Ik ben een vrij ervaren Maschine gebruiker, echter gebruik ik hem in de studio nauwelijks maar eigenlijk alleen maar live tijdens mij DJ sets (sync met traktor)

Maar ook op de bank wil ik nog wel eens jammen en een basis voor een track leggen die ik dan in de studio uitwerk, meestal zonder maschine.

Wat mij meteen opviel sinds ik met maschine begon te werken is dat ik andere muziek/beats maakte.
De 'workflow' is verfrissend en zeer intuïtief. Ik zou het je dan ook echt aanraden.

Tja en het vercshil tussen MK1 en MK2 zit hem voornamelijk in de kleuren leds, (maar die heb ik zelf toch allemaal al vervangen bij mijn MK1) en de feel van de buttons.

Hoe dan ook ik heb nooit spijt gehad van mijn maschine, fijne maschine die je nieuwe frisse ideeen laat uitwerken!


kijk dat wilk horuh ..kga morgen kijke voor een mk1
:doei:
 
Vandaag, woensdag 6-02-2013, krijg je 10% korting bij bax-shop.nl met kortingscode BAX10JAAR

BAX verkoopt helaas geen MK1 modellen meer, staat niet meer op hun site.
Misschien met de korting interessant om nu een MK2 te scoren....
 
Back
Top