Hoe je band voorbereiden op de studio

Cool!
 
:duivels: Wie de .... gaat er nog naar een "pro studio" dezer dagen. koop een mic van 200 euro een super goeie audiocard rond de 700 euro / 4 = 175 PP wat wil je nog meer. ablive en je kan uren rommelen, fx er bij doen. beetje mixen en klaar.
 
:duivels: Wie de .... gaat er nog naar een "pro studio" dezer dagen. koop een mic van 200 euro een super goeie audiocard rond de 700 euro / 4 = 175 PP wat wil je nog meer. ablive en je kan uren rommelen, fx er bij doen. beetje mixen en klaar.

Tuurlijk.... Dat zal je drummer ook pikken! :D
En je gitarist die het "echt via die en die amp met 95dB moet spelen" maak je ook niet blij met je VST'tjes. Het is leuk ter vervanging, maar "nothing beats the real thing".
 
ja, ik snap je maar we hadden het over je band voorbereiden voor de studio, dus je drummer enthousiast maken dat hij zijn eigen drumtracks maakt en samples maken van zijn eigen drumstel is ook een optie om je band klaar te maken. Er is alleen een cultuur omslag nodig. en een vox 15 watter klinkt waarschijnlijk mooier dan je 100 watt buizen superlead.
 
en een vox 15 watter klinkt waarschijnlijk mooier dan je 100 watt buizen superlead.

Ik geloof ook niet dat je voor 95dB een 100 watt versterker nodig hebt. En het is maar net welke sound je wilt. De een wil een Koch, de ander een Engl of een Mesa.....of een oude Fender.
En de microfoon zet je toch direct voor de conus, dus dat maakt niet uit. Tegenwoordig gaan in home-studio's wel steeds meer gitaristen via VST's spelen. Maar in een 'echte' studio.....lijkt me niet.
 
:duivels: Wie de .... gaat er nog naar een "pro studio" dezer dagen. koop een mic van 200 euro een super goeie audiocard rond de 700 euro / 4 = 175 PP wat wil je nog meer. ablive en je kan uren rommelen, fx er bij doen. beetje mixen en klaar.

Vakmanschap komt niet in vst vorm.
 
Back
Top