Weer terug naar hardware

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Van hard naar soft naar hard naar soft en nu weer naar hard.:P

De lol is weg met alleen een laptop en de (te) vele mogelijkheden. Ik wil weer back to basic.
Ik heb nog nooit echt alles met hardware gedaan en wil dit nu toch eens proberen.
Ik sample alleen maar. Ik had als basis dus onderstaande in gedachte.

mpc1000
analoge mengtafel
evt. analoge multitracker/taperecorder

Nadeel hiervan is dat de mpc1000 maar 4 ( of 6 met stereo out) outs heeft. Ik zou het wel fijn vinden om minimaal 8 tracks te kunnen uitsturen. (16 zou helemaal geweldig zijn). Hoe dan mensen dat met een MPC?? Er zit ook geen SMPTE op zie ik.
Ik kan wel weer een S6000 kopen maar ik vond het eigenlijk wel praktisch van een MPC dat er een sequencer bij zit en een midi controller.
Wat zouden jullie adviseren in mijn geval m.b.t. de sampler/sequencer? M.b.t. het mengpaneel, daar kom ik wel uit.
 
ik hou van dit forum:halleluja
 

Attachments

  • j copy.jpg
    j copy.jpg
    21,4 KB · Bekeken: 56
Terug wat magie oproepen? }:|
(sorry kon het niet laten...)
Geen ervaring met een MPC... ik werk nog op het vorig systeem.
Aparte samplers, aparte sequencer,midi patcher, aparte tafel en analoge mutitrack...
Pretty oldskool maar is ook leuk werken zo.
Cheers!
Exo. :mega:

Edit: Dammit! Niels was me net voor!
 
Laatst gewijzigd:
magisch alweer
die kerstsfeer is meteen aanwezig op het forum, de goed heiligman heeft z'n hielen nog maar net gelicht
 
Welcome back, man!
MPC 2XL met cardreader en 8 outputboard?
Analoog (of zonder computer) (goed) opnemen is nog wel tricky. Heb zelf een Tascam Digital Portastudio, maar dat is niet superprofi. Voor de doorgewinterde ITB'er moet je de compu mss niet wegdoen.
Heb zelf wel eens getwijfels om ipv mengtafel een MOTU te gebruiken. Die kunnen ook standalone werken. Of iets van een Mackie Onyx.
 
Ik heb een MPC2000XL en Roland S760 voor samplen, Ik neem nog op via een motu de computer in.
Ik wil nog wat verder door een mooie analoge tafel (studer bijvoorbeeld) aan te schaffen en wat mooie outboard effecten.

Ik denk dat je daar al een eind mee komt :)
 
Ik denk nu toch dat ik de outputs van een MPC te karig vind. Kan ik een S6000 makkelijk sequencen met een MPC of raden jullie dan een andere sequencer aan?
 
Ik heb 8 outs expansie bord op mijn MPC 2000XL. Heb je er wat meer dan een MPC 1000. ;-)
Lijkt mij dat je de S6000 prima met een MPC kan aansturen hoor.
 
Je kan ook voor een MPC4000 gaan. 10 outputs, mpc met ingebouwde Z4 sampler + uitgebreider dan de mpc1000. En dat alles voor niet veel meer dan een losse mpc1000 + S6000.
 
Die mpc4000 is wel aardig ja maar wel over mijn budget. (Ik zie ze staan voor rond de 1000 euro)
Akai s6000 is ook niet duur meer tegenwoordig.

M.b.t. het sequencen. Ik heb nog nooit een MPC gehad. Ben begonnen met fasttracker-cubase-ableton.
Een nieuwe uitdaging dus..
Is een MPC500 wat? Ik vind het wat meer naar speelgoed neigen. Zijn er geen oudere sequencers die wellicht beter zijn?
 
ik vrees dat je in de eeuwige quest for the holy sequencer terecht komt
en binnen een jaar terug je pc aanzet :)


"beter" is een moeilijk term. het hangt er vanaf welke werkwijze die jou en de muziek dat je maakt het meeste ligt.
 
Back
Top