Nieuwe studio + dak isolatie

acceptgiro

Thoughts become things
Lid sinds
28 september 2004
Berichten
350
Locatie
Valkenswaard
hey allemaal,

1 december komen 3 klussens de zolder verbouwen. Ik heb het natuurlijk weer in de perfecte volgorde georganiseerd :S. haha.

1. Mijn huis is een hoekhuis en mijn studio zit op een zolder waarvan de daken NIET geïsoleerd zijn (dus niet van buiten en niet van binnen uit). Wat kan ik nu het beste gebruiken. Ik wil ook vooral denken aan warmte isolatie aangezien het in de winter stervens koud is. Op de zolder zit een dwarsbalk van 20 cm dus 2 lagen steenwol van 10? en daar nog een akotherm laag op voor het geluid of slaat dit nergens op?

2. Nu heb ik diverse posts al gezien maar vraag me nog een aantal dingen af over de sub. (sub 10MK2 van adam in combinatie met mijn psi 17-2). Ik heb gelezen over een constructie met Sorbothane. Alleen kan ik zo niet vinden waar je dat hier in NL kan krijgen. Weet iemand of dit bij de DIY zaken ligt? en wat is het slimste? Ik heb namelijk nog van mijn oude huis van die DIY donker grijs goedkope eierdoos absorptie platen over á 30 vierkante meter. Een kist maken met de sub daar op met dat spul er in van mdf met Sorbothane als pootjes? Of maakt dat geen flous ous?

3. Voor de muren had is dus eerst van die DIY grijs schuim eiervormige dozen en achter geen defuser.... dat is leuk voor de flutter tegen te houden, maar nu wil ik toch iets van HOFA halen of zo... Is dat HOFA een goede keus http://hofa-akustik.de/pages/startseite_eng/basstrap_en.php want dan laat ik hun gewoon een offerte maken voor mjn kamer. Ik wilde eigenlijk overstappen op realtraps maar dat spul is echt veel te duur.
 
Ik had exact dezelfde situatie, hoekwoning, studio op zolder, zonder isolatie.

Ik heb het volgende gedaan:

10CM Rockwool over het gehele dak en de muur naar de buren toe. Daarover heen heb ik Miofol Folie.

Toen een panlatten frame gemaakt en 12,5mm gips erover. (bij de muur naar de buren 25mm)

Vloer is voorzien van tapijt, plafond voorzien van akoestisch materiaal, in de hoeken DIY basstraps.

Mijn sub (KRK 10s) heb ik op twee 50x50x5cm beton tegels staan, en ik heb sorbothane tussen de twee tegels.

Dat sorbothane bevalt me erg goed, denk dat ik ook nog twee setjes haal voor mijn monitoren.
 
Ik had exact dezelfde situatie, hoekwoning, studio op zolder, zonder isolatie.

Ik heb het volgende gedaan:

10CM Rockwool over het gehele dak en de muur naar de buren toe. Daarover heen heb ik Miofol Folie.

Toen een panlatten frame gemaakt en 12,5mm gips erover. (bij de muur naar de buren 25mm)
Begrijp ik dan goed dat je één grote zolderruimte hebt, die direct aan de muur met de buren grenst, in plaats van dat er nog een overloop tussen zit?

Ik wil nl. ook hetzelfde gaan doen, maar ons hoekhuis heeft de 'studio' aan de 'buitenkant' en er zit dus nog een kleine 3m overloop+trapgat tussen de ruimte en de muur met de buren.
Je hebt dan denk ik ook geen deur (tussen zolderkamer en overloop) om rekening mee te houden, of wel?
 
jewel ik heb de vaste zoldertrap aan de buiten muur zitten, en daar heb ik een kleine overloop gecreerd van 1m, en dan nog een extra muur met deur erin.

dus inderdaad een grote ruimte die grenst aan de muur van de buren, en een kleine overloop plus trap naar benee aan de hoek van de buitenzijde van het huis.
 
Laatst gewijzigd:
Begrijp ik dan goed dat je één grote zolderruimte hebt, die direct aan de muur met de buren grenst, in plaats van dat er nog een overloop tussen zit?

Ik wil nl. ook hetzelfde gaan doen, maar ons hoekhuis heeft de 'studio' aan de 'buitenkant' en er zit dus nog een kleine 3m overloop+trapgat tussen de ruimte en de muur met de buren.
Je hebt dan denk ik ook geen deur (tussen zolderkamer en overloop) om rekening mee te houden, of wel?

Ik heb dezelfde situatie...

Ik heb gisteren contact gehad met een van Nederlands beste accousticussen. (of hoe dat beroep ook heet haha) Geweldige persoonlijkheid met de top in nederland als klanten. Hij gaat me op weg helpen via de DIY methode.

Want 20k voor speakers zelfbouw en een flat response room wordt hem nog even niet.

1 belangrijkste tip voor iedereen. KOOP JE NIET GEK OP SPEAKERS! je kunt nog zo'n goeie speakers hebben, als je kamer kut is....
 
Back
Top