RME hammerfall

EDP

elke dag pannekoeken
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
4.475
Locatie
Roffa
heeft iemand ervaring met de RME hammerfall (dsp)
ik ben van plan deze te kopen aangezien deze interresante specs heeft.. of zie ik het helemaal ferkeerd
 
Helemaal Goed !

Helemaal Goed !

Ik spreek niet uit ervaring, sterker nog.. ik heb nog nooit een Hammerfall kaart in mijn handen gehad.

Maar een aantal bedrijven die écht goed bezig zijn met het bouwen van Computers voor pro-audio toepassingen zweren bij RME. Zowel voor de Mac als de PC beweren ze dat de RME Hammerfall (en Digi I/O) met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
 
De RME kaarten zijn vet OK. Heb er zelf ook een. Niet de DSP versie want die kan nog meer. (mag ook wel voor 60% meer geld)
Volgens mij is het minder latency (belangrijk!), meer routen en ook virtuele kanalen mixen etc. Erg flexibel en superuitgebreid.
Zeker als je er erg goeie AD converters van RME zelf bijpakt dan heb je een ultieme 24 kanaals setup. (kan je die mackie wel het raam uit mieteren ;) ) Die zijn te vergelijken met apogee AD converters maar kosten 1/4 van de prijs.

En als je maar 1x adat nodig hebt is de kleinere uitvoering ook ok. En als ik hem vergelijk met m'n frontier wavecenter is hij stukken strakker. (want die heeft nog steeds beeeeta drijvers)

Bamse zal vast wel te vertellen hebben dat zij bij hun ook te koop zijn. Maar er zijn ook goedkopere plekken hoor. :P (Heb hem zelf in .de Keulen gekocht)

Je kunt hem zelfs gebruiken voor je DVD's in dolby surround door je mengpaneel te jassen.

Maar wat me wel tegenviel was enige goede performance in een game. (UT in 7.1 surround gaat gewoon niet, SCHOFTEN!) :)
 
he fuse
hoe gebruik jij hem dan (op mac of pc en welke mengtafel)
is er nog een os aantebevelen 98 of xp
 
Een vriend van me gebruikt een Digi op de Mac, die was vroeger van mij. Toen ging ik voor de Hammerfall. En ik draai er dus XP mee. Het zijn eigenlijk windows 2000 drijvers, maar het werkt als een tiet.
Uitstekend als je er een 01v aan hangt en een 2e computer (die ik dus nu als submixer gebruik)

En voorwat we weer een wellus nietus verhaal over windhoos 98SE vs 2K/XP krijgen laat ik maar zeggen dat beide goed werken en als je een redelijke up to date computer (600-1000Mhz, of hoger natuurlijk) met genoeg geheugen hebt je met windhoos 2000 prima uit de voeten kunt. Anders is 98 wellicht iets makkelijker. En XP kan ook maar zonder 512Mb geheugen zou ik daar niet eens over nadenken, XP gebruikt zowieso al 128Mb geheugen en Cubeest en Reason bij elkaar word 128 die over is ook al krap. (klinkt wellicht krankzinnig, maar liever 90€ meer uitgeven voor iets wat vlot werkt dan je te lopen te ergeren aan een te trage swappende computer)
 
computer is niet zo probleem maarik heb nu een terratec ews 88 d en daarheb ik grote problemen onder 98 se en nog grotere onder xp gehad ik heb nu weer 98 en het gaat nu redelijkgoed met een oudere set drijvers voor 98. Maar als jij zegt dat de kaart in principe goed draait onder xp is dat voor mij genoeg. geld is verder geen probleem ikga toch al mijn machientjes verkopen.
 
RME, great !!

Vorig jaar mezelf helemaal dood gelachen.....................
was op de MusicMesse en daar stonden fabrikanten als Creamware en Native Instruments met waanzinnige stands en fantastiche shows en superstrakke demo's, kom ik bij de piepkleine stand van RME en daar staan twee gasten met een baard en op sandalen in een piepklein hokkie een beetje wazig voor zich uit te staren achter een paar bakken met folders........

:D :) maar die jongens maken dus wel de beste spullen, die convertor van hun (volgens mij de ADI ) kwam er tijdens een Amerikaanse test beter uit dan de Apogee........

greetz

BasicSys

http://www.mp3.com/basicsystem
 
DE website: http://www.rme-audio.com ;)

leuke info: Steinberg Nuendo bestaat uit stukje software en hardware. Al die hardware van nuendo is gelicenseerd bij ... (tada! ;) ) RME!

Tja het mag dan wel super hardware zijn met 1.5ms latency. Maarehm ik mis de analoge outs. En meerprijzen voordat zijn skyhigh. Goedkoopste oplossing zou een Hammerfall DSP Multiface zijn, maar ik heb alleen pc's met VIA chipset. En dat werkt dus niet samen :( balen dus.
 
RME

RME

Die convertor van hun (volgens mij de ADI ) kwam er tijdens een Amerikaanse test beter uit dan de Apogee........

greetz

BasicSys

Zat er aan te denken een Apogee Rosetta aan te schaffen, bedoel je die?
De RME-ADI 96 Pro is een stuk goedkoper en als ie nog beter uit de test komt is het een interessante optie
 
Origineel geplaatst door dextah
K heb de rme hammerfall dsp met multi .
Beste aankoop sinds jaren .

sluit ik me van harte bij aan :okdan:
 
Back
Top