Monitor kapot

Microwave D

correct lid
Lid sinds
19 september 2002
Berichten
74
Locatie
amsterdam
Van 1 momitor doen de hoge tonen het niet meer en aangezien ik weinig ervaring heb met monitoren heb weet ik me eerlijk gezegd geen raad. vandaar mn thread:stupid . Word dit voor mij een dure grap om het te laten maken of kan ik het gemakkelijk zelf doen of is het misschien iets anders dat mis is? voel me een beetje gehandicapt nu zonder goedwerkende monitoren, onrustig slapen, niet meer kunnen concentreren op werk,ik gun dit niemand...zucht;{
 
inderdaad...

inderdaad...

Wel belangrijk om te weten welk type monitors het zijn... er kan namelijk van alles stuk zijn. Van crossover tot tweeter zelf.. en in het gunstigste geval is het alleen een beveiliging die eruit/erin gesprongen is.
 
toevallig mijn tweeter is ook stuk

je kan hem makkelijk zelf maken
vier buitenste schroeven losmaken en je trekt de tweeter er zo uit


tweeter kost 49€ excl btw en verzending en die kan je gewoon bij de lokale muziek handel bestellen
levertijd moet je op 2 weken rekenen
 
Soms kun je hem via de speciaalzaak weer bestellen en anders via de importeur. Er is altijd wel iemand die hem kan insolderen.

Ik zou wel effe testen of hij stuk is door er effies een audiosignaaltje tegenaan te houden (jack met signaal even tegen de beide pooltjes/draadjes houden en horen of hij het doet). Je filter kan ook defect zijn en dan is het zonde een dure tweeter te kopen...

Ik heb zo mijn NS10 weer gemaakt. Uh, al twee keer. De eerste keer overbelast (pieeeep zei de microfoon) en de tweede keer viel hij van de plank met de woofer op iets scherps: blaffer zei geen blaf meer.
 
deep goes off-topic

deep goes off-topic

Mag ik een ieder Tannoy Reveal aanbevelen. Net als Genelec: snoeihard en je blijft je verbazen waarom ze nog niet stuk zijn...overigens, iemand nog een reveal_sub te koop?
 
Back
Top