ableton, vaker over gesproken maar ..

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.002
Locatie
Rotterdam
zijn er mensen die er NU mee werken .. zo ja HOE? wat doe je ermee?
kun je eens wat laten horen? gebruik je het alleen voor loops of ook om hele arrangementen mee te maken?
zijn er mensen die het in combinatie met Logic gebruiken?

ik wil steeds meer van fruity af omdat het geluid gewoon niet denderend is, ondanks dat fruity echt te gek en te simple is om je shit mee te maken.. nu maak ik mijn arrangement in fruity en dan exporteer ik de FX tracks naar wave files.. die importeer ik in Logic en daar mix ik af..

nu wil ik steeds meer Ableton gaan gebruiken.. echter, in fruity kun je heel makkelijk losse hits droppen (stemmetjes, hits etc..) in Ableton heb je niet zo'n heldere overview van je arrangement.. het verkleinen en vergroten van je arrangement gaat ook zo onhandig..

zijn er mensen trouwens die versie 2.0 al hebben geprobeerd?

anyways, graag wil ik weer eens praten over Ableton en de dingen daarom heen met mensen die er bekend mee zijn.

peace:halleluja
 
ableton live heeft geen midi.....je kan dus alleen maar met audio samples/loops werken......
 
Sonic Foundry Acid 4 heeft wel midi. En lijkt heel veel op Ableton Live.
Misschien iets minder live maar qua componeren wel heel sterk.
 
ja! Acid 4 is echt een heel capabel proggie geworden! die midi implementatie is wel een beetje wennen maar het is allemaal heel goed bruikbaar..
 
Ik vindt Live 2 helemaal te gek! Ik had het muziek maken met de computer eigenlijk een beetje opgegeven, alles gebruikt: Acid, Orion, fruity, enz, maar dat gefrobel met zo'n muis gaat toch vervelen. Je hebt gewoon geen echt contact met wat je maakt of zo, moeilijk uit te leggen, en alles klinkt al gauw okee, ook al wilde je eigenlijk iets heel anders maken (dit kennen vast veel mensen hier). Ableton ziet er goed, simpel en strak uit, wat ook belangrijk is voor mij. Hoe je het ook ziet, de 'interface' is waarmee je met een programma 'communiceert', en als het gezicht je niet bevalt... Ableton heeft een sympathiek gezicht! Het is super-functioneel, met een goede balans tussen jammen en programmeren. Anyhow, ik ben er wel over te spreken, dat merk je wel...
Danny B.
 
Origineel geplaatst door Imipolex
Ik vindt Live 2 helemaal te gek! Ik had het muziek maken met de computer eigenlijk een beetje opgegeven, alles gebruikt: Acid, Orion, fruity, enz, maar dat gefrobel met zo'n muis gaat toch vervelen. Je hebt gewoon geen echt contact met wat je maakt of zo, moeilijk uit te leggen, en alles klinkt al gauw okee, ook al wilde je eigenlijk iets heel anders maken (dit kennen vast veel mensen hier). Ableton ziet er goed, simpel en strak uit, wat ook belangrijk is voor mij. Hoe je het ook ziet, de 'interface' is waarmee je met een programma 'communiceert', en als het gezicht je niet bevalt... Ableton heeft een sympathiek gezicht! Het is super-functioneel, met een goede balans tussen jammen en programmeren. Anyhow, ik ben er wel over te spreken, dat merk je wel...
Danny B.


top!
laat eens ho(e)ren wat je ermee gemaakt hebt!
 
ff een tip: als je een prof productie wilt horen, gemaakt met ableton live check dan de cd 'scion - arrange and process basic channel tracks'....helemaal gedaan met live....als het goed is staat er ook een interview op de site van Ableton...
 
klinkt lekker dirk jan fanatiek, alleen wel erg zwaar gecompressed
 
vind ik mooi hele zware compressie, niet altijd hoor! maar bij loopjes house zeker wel..
vooral als ie gaat zuigen en ploffen.. :-)
 
tijdens zo'n loop is t wel lekker pompen enzo, maar bijv op t begin als er nog geen beat is alleen die conga dingen, dan wordt dat volume buiten proporties omhoog getrokken en dat met name vind ik zelf minder
 
Ableton is zoals de naam al aangeeft lekker voor LIVE :)

Voor sequencen vind ik Ableton niet echt geschikt, of je moet alleen met audioloops werken.

Wat ik doe is wanneer ik een nummer in Cubase heb gemaakt alle sporen als loops exoprteren (locators zetten en audio mixdown) en deze importeer ik weer in Abelton. Soms maak ik hiermee nieuwe tracks of een livemix van een track, of ik mix ze allemaal door en aan elkaar.

:koffie:
 
ik maak mijn loopjes in ableton en dan haal ik ze als audio instrument binnen in logic.. en daar maak ik de sequence..
 
Back
Top