[Gezocht] 19" mixers

Slipperman

Rooibosje iemand?
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
5.336
Locatie
thuis
Wat ik eigenlijk zoek is een 19" rack mixer. Beetje zoiets als dit:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21771&item=2509395864

allen dan in poerfecte staat ofzo...

het zal 19" moeten worden om de simpele reden dat ik geen plek heb voor tabletop mixer. Heb dan al 2 tabletopmodules staan op die rackkast en mixer past er dan niet meer op...

btw. Dit is enkel om te orienteren met wat er nou verkrijgbaar is op de markt... Niet echt een verzoek.

iets met zeker 6 stereo kanalen is eigenlijk wel de belangrijkste eis. EQ kunnen aanpassen is ook wel handig en evt. reverb enzo wel leuk maar niet noodzakelijk.

met google, thomann etc kom ik alleen die DJ mixers tegen. niet wat ik zoek dus...
 
Re: [Gezocht] 19" mixers

Origineel geplaatst door Slipperman
Wat ik eigenlijk zoek is een 19" rack mixer. Beetje zoiets als dit:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21771&item=2509395864

allen dan in poerfecte staat ofzo...

het zal 19" moeten worden om de simpele reden dat ik geen plek heb voor tabletop mixer. Heb dan al 2 tabletopmodules staan op die rackkast en mixer past er dan niet meer op...

btw. Dit is enkel om te orienteren met wat er nou verkrijgbaar is op de markt... Niet echt een verzoek.

iets met zeker 6 stereo kanalen is eigenlijk wel de belangrijkste eis. EQ kunnen aanpassen is ook wel handig en evt. reverb enzo wel leuk maar niet noodzakelijk.

met google, thomann etc kom ik alleen die DJ mixers tegen. niet wat ik zoek dus...

Dat is een line mixer :)

Roland heeft idd meer van die bakjes volgens mij.

6 stereo kanalen is handig, maar geen vereiste... als je 6 stereo synths hebt kan je deze ook gewoon simpel op 12 mono kanalen aansluiten en deze dan hard pannen (links/rechts).
 
Die nieuwe Roland 10 kanaals rack mixert?

Of een promix/01v die ook 19" is :)

Wel duah.
Is een gewone tafelmixert niet handiger?
Zo'n behringer kleintje bijv is net zo groot als een boek en werkt prima. (voor dat geld)
 
Origineel geplaatst door fuse
Die nieuwe Roland 10 kanaals rack mixert?
Is die nieuwe Roland niet digitaal?

Uiteraard kan je voor die Roland linemixers gaan, vooral op de Duitse eBay kan je die geregeld aantreffen. Maar heel wat andere fabrikanten maken ook mixers die je vaak eenvoudig kan inbouwen in een rack (bv Soundcraft M-Series,...).
 
behringer heeft met de eurorack serie een hele zooi complete 19" mixers die je naar keuze tabletop of in een rack kunt gebruiken. ik meen dat zelfs hen digitale ddr32blabla nog in een 19" rack past (danis dat rack wel vol, maar ja)...

als je een hele simpele line-mixer zoekt, dan hebben roland, ik meen phonic en natuurlijk mam er een aantal. het probleem met deze mixers is echter dat er vaak weinig controls op zitten, zoals een kleine (of helemaal geen) eq, weinig auxen, en geen fader maar een pot voor het kanaalvolume...
 
Origineel geplaatst door fuse
Die nieuwe Roland 10 kanaals rack mixert?

Of een promix/01v die ook 19" is :)

Wel duah.
Is een gewone tafelmixert niet handiger?
Zo'n behringer kleintje bijv is net zo groot als een boek en werkt prima. (voor dat geld)

Ik had idd die behringertjes gezien ja. Klein zijn ze idd maar ik heb er de plek niet voor. Moet gewoon in mijn rackkast komen aangezien daarbovenop al 2 modules staan (tabletops...)

Linemixer is idd goed ja. Tis dat ik alles gewoon bij elkaar kan voegen. 12 kanaals mono is idd het zelfde maar dat bedoelde ik ook eigenlijk wel. maar iig alvast bedankt allen voor de info. Ik kan weer ffkes vooruit met zoeken.
 
Ik heb zo'n roland line mixer gehad....ik kan je adviseren om toch voor een mixer te gaan met wat meer mogelijkheden zoals EQ..... Bijvoorbeeld een spirit f1 (erg goedkoop...)...tis absoluut niet de top of the bill, en ik zou graag...erg graag...een andere mixer willen hebben, maar het is in ieder geval beter dan die roland line mixer....(en de f1 is ook 19")....
 
Om dan toch wat reclame te maken:
Ik heb nog een 19" mixertje te koop:
Yamaha mx12/4 3bands eq op kanaal + graphische eq op master. Zit intern reverb-effecten unit in. Met 19" brackets 250E

foto.php3
 
Origineel geplaatst door bob303vs909
Ik heb zo'n roland line mixer gehad....ik kan je adviseren om toch voor een mixer te gaan met wat meer mogelijkheden zoals EQ..... Bijvoorbeeld een spirit f1 (erg goedkoop...)...tis absoluut niet de top of the bill, en ik zou graag...erg graag...een andere mixer willen hebben, maar het is in ieder geval beter dan die roland line mixer....(en de f1 is ook 19")....

Ruisen die rolands dan zo erg??? D8 dat dat wel mee zou vallen. Maar iig. met 19" bedoel ik voor in een rackmodule. Niet op een rackmodule. Tis gewoon 19" kast zeg maar. Maar ik zit nu idd toch te kijken naar andere mogelijkheden. Ik denk dat als ik nog het een en ander een beetje verschuif dat ik dan toch wel een mixer ergens kan proppen... Iedereen weer bedankt voor de links en alles word in overweging genomen.
 
de spirit SX die ik heb kan je in een rack stoppen, mijn plan is dat zo snel mogelijk te doen
 
Back
Top